آموزش تولید محتوا در اصفهان

زمان مطالعه: 7 دقیقه

[کل: 0 میانگین: 0]

 

تولید محتوا در اصفهان روشی است که خیلی از افراد (فارغ از جنسیت، گروه سنی، تحصیلات و غیره) از طریق نوشتن محتواهای جذاب و مخاطب پسند به درآمدهای قابل توجهی رسیده‌اند. برای این صنعت نیاز به سرمایه یا کلاس‌های گوناگون ندارید، فقط کافی است که شروع به نوشتن کنید و اصول تولید محتوای حرفه‌ای را برای تبدیل شدن به یک کارشناس حرفه‌ای فراگیرید. اگر به دنبال کسب درآمد در خانه هستید و دوست دارید علایق و سلیقه‌های ذهنی خود را در بین تک تک کلمات نوشته خود جاری کنید، پس انتخاب هوشمندانه‌ای کرده‌اید. تقریباً تمامی افراد در طول زندگی شان بارها تولید محتوا کرده اند. شاید بعضی ها با خودشان بگویند: نه تا به حال تولید محتوا نکرده ام! اما جالب است بدانید که تمام انشا هایی که در زنگ فارسی نوشته اید یا تمامی آن ها متن ها، دلنوشته ها یا شعر هایی که نوشته اید، به نوعی تولید محتوای متنی محسوب می شوند و یا پر کردن یک ویس آموزشی نوعی محتوای صوتی و یک دابسمش یا ویدیو نیز به نوعی تولید محتوای ویدیویی محسوب می شود! با این حساب با انواع تولید محتوا آشنایی دارید. اما این کار هم مانند تمامی کار های دیگر نیازمند پیروی از اصول و قوانین خاصی است که با کمک آن ها می توانید از طریق تولید محتوا پول پارو کنید. اگر هنوز تعریف تولید محتوا را به خوبی درک نکرده اید و از مزایای این کار آگاه نیستید، در ادامه با ما همراه باشید تا به ذکر برخی از آن ها بپردازیم.

تولید محتوا در زندگی شما نهفته است

تولید محتوا (Content Creation) به جریان طبیعی زندگی ما پیوسته است و ما هر لحظه با آن سروکار داریم اما شاید به عنوان یک شغل و تخصص به آن نگاه نمی‌کنیم! با پیشرفت تکنولوژی و گستردگی اینترنت در دنیای دانش کنونی، هر کسی مشغول تولید محتوا می‌باشد؛ افرادی که به مناطق توریستی شهر خود سفر می‌کنند و عکس‌ها و ویدئوهای مناطق دیدنی را در صفحه خود منتشر کرده و برای آن متنی کوتاه می‌نویسند، خانم خانه‌داری که از آشپزی خود فیلم تهیه کرده و همراه با دستور پخت آن را در صفحه آشپزی خود منتشر می‌کند، پسر بچه‌ای که عشق و علاقه خود را در حوزه موسیقی و با انتشار ویدئوها و جملات انگیزشی در مورد موسیقی در صفحه خود نشان می‌دهد، گروهی که با کارهای عجیب و غریب و گاهی خنده سعی در جلب فالوورها و سپس جذب تبلیغات دارند، همه این افراد به نوعی در طول روز در حال تولید محتوا و انتشار آن هستند اما از بین آنها کسانی می‌توانند موفق بوده و به درآمدهای میلیونی برسند که بتوانند مخاطب بیشتری جذب کرده و با محتواهای خود مخاطبان آن حوزه را تحت تأثیر قرار دهند. در واقع آموزش تولید محتوا در اصفهان یکی از اهدافی است که ما در گروه تبلیغاتی وب وایت دنبال می کنیم چرا که این نیاز سایت های است که در اصفهان فعالیت می کنند.

 مفهوم تولید محتوا از نظر برخی از محققان

تصاویر افرادی که در حال تولید محتوا هستندمفهوم تولید محتوا عبارت است از ﺣﻘﺎﻳﻖ، ﻣﺸﺎﻫﺪﺍﺕ، ﺩﺍﺩﻩﻫﺎ، ﺩﺭﻳﺎﻓﺖﻫﺎ، ﺗﺸﺨﻴﺺﻫﺎ، ﺣﺴﺎﺳﻴﺖﻫﺎ، ﻃﺮﺡﻫﺎ ﻭ ﺭﺍﻩﺣﻞﻫﺎﻱ ﺑﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺯ ﺁﻥ ﭼﻪ ﮐﻪ ﺫﻫﻦ ﺍﻧﺴﺎﻥﻫﺎ ﺩﺭﮎ ﮐﺮﺩﻩﺍﻧﺪ ﻭ ﺁﻥ ﺑﻨﺎﻫﺎﻱ ﺫﻫﻨﻲ ﮐﻪ ﺍﻳﻦ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺩﺭﻭﻥ ﺩﺍﻧﺶ، ﺍﻳﺪﻩﻫﺎ، ﻣﻔﺎﻫﻴﻢ، ﺗﻌﻤﻴﻢﻫﺎ، ﺍﺻﻮﻝ، ﻃﺮﺡﻫﺎ ﻭ ﺭﺍﻩﺣﻞﻫﺎ، ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥدهی ﻭ ﻧﻈﻢ ﻣﻲﺩﻫﻨﺪ. به عبارت دیگر از طریق محتواهایی که افراد در وب‌سایت‌ها و در حوزه‌های مختلف می‌خوانند، ذهنیتی را در افراد درباره موضوع مورد مطالعه شکل می‌دهد که می‌توانند این ذهنیت‌ها برای انجام امورات خود از قبیل خرید و فروش، بازاریابی، آموزش الکترونیکی و همچنین کسب درآمد استفاده کنند.

به یاد داشته باشید که محتوای سایت بایستی کمک کننده بوده و بر اساس استراتژی مکتوب شده باشد. اینکه بخواهیم با ترجمه 100 مقاله، کپی کرده مطالب از سایت‌های دیگر و قرار دادن آنها در سایت محتوای سایت را مهیا کنیم، اقدام اشتباه و بی اثری است. محتوایی که در مورد کسب­ و کار شما و خلاءها صحبت کرده و شما را به عنوان راهکار ارائه دهد، محتوای واقعی به شمار می ­رود. همچنین محتوای سایت بایستی پیوسته تولید شده و هرگز متوقف نشود مثلاً در طول هفته تعداد مشخصی محتوا تولید کرده و در سایت منتشر کنید و اگر این کار را به صورت روزانه انجام می‌دهید، بسیار اهمیت دارد که در ساعات مشخصی از روز محتوا را در سایت ارائه دهید که اوقات اولیه و انتهایی روز بهترین ساعات پر ترافیک می‌باشند. یکی از نکاتی که ما در گروه تبلیغاتی وب وایت به آن اهمیت ویژه ای می دهیم تولید محتوا می باشد که ما در کارگاه آموزش تولید محتوا در اصفهان که اخیرا برگزار کرده ایم این نکته را که محتوا ها در راس ساعت مشخصی باید روی سایت قرار بگیرند را در صدر همه آموزش های خود قرار داده ایم چرا که این موضوع خیلی اهمیت ویژه ای دارد.

چطور می‌توانید به کارشناس تولید محتوا در اصفهان تبدیل شوید؟

کارشناس تولید محتوا کسی است که مسئولیت ایجاد و انتشار اطلاعات در وب‌سایت‌های مختلف را بر عهده دارد. این شخص معمولاً کاربر یا مخاطب خاصی را در حوزه فعالیتی خود مورد هدف قرار می‌دهد و بر اساس شناختی که از نیازها، کمبودها و خلاء‌های دانشی مخاطب پیدا می‌کند، محتوایی را در همین راستا تدوین کرده و منتشر می‌کند.

برای این کار کارشناس محتوا می‌تواند محتواهایی برای پست‌های وبلاگی، خبرنامه‌های ایمیلی، رسانه‌های اجتماعی، بازارهای تصویری، خبرگزاری‌های مختلف و کتاب‌ها و غیره تهیه کند. همچنین می‌تواند محتوایی به صورت آفلاین (یعنی بدون نیاز به اینترنت) مانند بروشور، بسته‌های ویژه مشتری، پوستر و غیره نیز تولید کند. یکی از کارهای که ما در کارگاه آموزش تولید محتوا در اصفهان انجام میدهیم این است که ما به شما آموزش میدهیم که چطور انواع محتوا ها را بسازید.

لازم به ذکر است که در دنیای مدرن امروزه، بیشتر محتواها در فضای الکترونیکی و در وب‌سایت‌ها منتشر پیدا می‌کنند چرا که اکثر مخاطبان حوزه‌های مختلف می‌توانند در هر مکان و هر زمانی با گوشی‌های موبایل خود به نت دسترسی داشته و از محتواها برای رفع خلاء های دانشی و نیازهای خود استفاده کنند.

برای یادگیری تولید محتوا فقط کافی است که نویسندگی کنید و تا می‌توانید زیاد بنویسید. اما به یاد داشته باشید که تفاوت محتوای معمولی با محتوای حرفه‌ای، پیش نیازهایی مانند سئو، بازاریابی محتوا و قوانین نوشتن پست‌های تأثیرگذار است که می‌توانید در دوره جامع تولید محتوای حرفه‌ای در سایت وب‌وایت آن را فرا گرفته و در جهت کسب درآمدهای خود از آن استفاده کنید.

بازاریابی محتوایی برای کسب درآمد در اصفهان

تصاویر افرادی که در حال تفکر برای تولید محتوا هستندمحتوایی که برای مخاطبان نیاز ایجاد کرده و شما را به عنوان راهکار آن نیازها معرفی کرده و سپس این راهکارها را بفروشد، بازاریابی محتوایی گفته می­شود. بنابراین شما می‌توانید محصولات و خدمات سایت‌های مختلف را از طریق مطالب جذاب و مخاطب پسند بازاریابی کنید و به جای اینکه بگویید این محصول لاغرکننده است، با تحلیل اثرات محصول و تاثیرگذاری آن به صورت غیر مستقیم به مخاطب نشان می‌دهید که با استفاده از محصول سایت می‌تواند به لاغری فوق العاده‌ای برسد.

برای تولید محتوا در سایت­های فروشگاهی می­توان مطرح کرد که خرید از فروشگاه شما چه مزیت‌هایی می­تواند داشته باشد و مخاطب چرا باید سایت‌های دیگر را کنار زده و بایستی از سایت شما خرید کند (در اینجا منفعت‌های خرید از سایت خودتان را برای مخاطب و به صورت واضح بیان کنید).

نوشتن محتوای سطحی در همه سایت­ها دیده می­شود و اگر می­خواهید محتوای تأثیرگذاری داشته باشید، بهتر است موضوع را به صورت عمیق بررسی کرده و خودتان را جای مخاطب قرار دهید تا با ارائه اطلاعات دقیق بتوانید تمام تردید­های ذهنی او را رفع کنید. متأسفانه تمرکز اکثر مدیران سایت‌ها بر تعداد مطالب است در صورتی که اگر محتوای حجیم و عمیق حتی با تعداد کم منتشر کنید، بسیار کمک­ کننده خواهد بود. محتوای بازاریابی بایستی هوشمندانه نگاشته شود یعنی مستقیماً مطالبی را در محتوا مطرح کنید که نشان دهد کمپانی شما برند اصلی را ارائه می­دهد و همچنین به اثر بخشی برند شما در بین سایرین اشاره ماهرانه‌ای داشته باشد.

مطلبی که به صورت اختصاصی نوشته می­شود به چند دلیل بالاترین بازدیدها را شامل می­گردد: (1) اول این که قطعاً مطلب مفیدی است و کاربر بیشتر در آن صفحه می­ماند و با ماندگاری بیشتر در صفحه، زمان ماندگاری مخاطب بالا رفته و گوگل آن مطلب را در نتایج جستجو بالاتر قرار می­دهد. (2) دوم این که احتمالاً لینک ­پذیر است چرا که مطلب تکراری نبوده و گوگل به آن لینک می­دهد. (3) سوم این که حتماً این مطالب به خاطر جدید بودن خود، کپی می­شود و بیشتر مورد توجه بقیه سایت­ها قرار می­گیرد. (4) چهارم اینکه این مطالب باعث جلب نظر مخاطب برای خواندن سایر مطالب سایت شما شده و مخاطب مطالب دیگر و یا محصولات دیگر سایت شما را مورد بررسی قرار می‌دهد و چه بسا که با دیدن یک محصول در نهایت چندین محصول را به صفحه خرید خود اضافه می‌کند..

چطور می‌توان با تولید محتوا به درآمد رسید؟

پس از اینکه در مقاله حاضر در مورد مفهوم تولید محتوا و جاری بودن این صنعت در زندگی روزانه شما صحبت کردیم و مشخص شد که با چه آموزش‌هایی می‌توانید به بازاریابی محتوایی بپردازید، اکنون زمان آن است که بدانیم چطور می‌توانیم با تولید محتوا درآمد کسب کنیم:

1- شما می‌توانید در سایت یا صفحات شبکه‌های اجتماعی خود محتواهای جذاب تولید کنید و فالوورها و مخاطبان خود را افزایش دهید تا بتوانید بعداً در این سایت یا صفحه به تبلیغات محصولات و خدمات دیگران پرداخته و درآمد کسب کنید.

2- اگر شما محصول یا خدماتی داشته و در حال فروش آنها هستید، با تولید محتوای اثرگذار در مورد آن محصول یا خدمات می‌توانید مخاطبان خود را متقاعد کنید که محصول یا خدمات شما نتیجه مثبتی داشته و برای زندگی آنان تحول ایجاد می‌کند که برای این کار بایستی پنج انگیزاننده اصلی خرید شامل: کاهش ترس، جلب توجه، کسب لذت از خرید و نتیجه آن، داشتن درآمد و صرفه جویی با خرید از محصولات و خدمات شما و تحقق آروزهای مخاطب را در محتواهای خود بگنجانید.

3- فرض کنیم که شما محصول یا سایتی برای فروش و ارائه به مخاطب ندارید، در اینجا می‌توانید با فروشگاه‌های مختلفی صحبت کنید تا در ازای تبلیغ محصولات و خدمات آنها و در نتیجه فروش آن بتوانید بخشی از سود حاصل از فروش را صاحب شوید.

4- اگر هیچکدام از این موارد بالا توجه شما را به خود جلب نکرد، نگران نباشید! شما می‌توانید به عنوان نویسنده و کارشناس محتوا باشید. برای این کار لازم است در برخی از سایت‌های برون سپاری مانند پونیشا ثبت نام کنید و یا اطلاعات فردی خود را در سایت‌های کاریابی یا لینکدین منتشر کنید تا افرادی که به دنبال تولید کننده محتوا برای سایت خود هستند، با شما همکاری کنند و از این طریق بتوانید به ازای هر کلمه‌ای که می‌نویسید یا هر مقاله‌ای که آماده می‌کنید، وجه قابل توجهی به دست آورید.

نتیجه‌گیری

تولید محتوا به عنوان نیاز حیاتی کسب و کارهای امروزی شناخته شده است و به همین دلیل کارشناس تولید محتوا می‌تواند برای محصولات و خدمات خود یا دیگران مخاطب جذب کرده و با تولید محتوای اثرگذار، درآمد قابل توجهی داشته باشد. برای کسب درآمد در این زمینه کافی است که قلم به دست گرفته و شروع به نوشتن کنید و اگر به دنبال این هستید که درآمد های میلیونی داشته باشید، باید بتوانید از طریق فراگیری اصول تولید محتوای حرفه‌ای، تبدیل به کارشناس حرفه‌ای در این زمینه شوید که کارگاه آموزش تولید محتوا در اصفهان از طرف تیم وب‌وایت به این منظور طراحی شده است تا این هدف ارزشمند را در کسب و کار شما تجلی بخشد.

بنر دوره تولید محتوا در گروه تبلیغاتی وب وایت

منبع: blog.hubspot.com

این مطالب را هم حتما بخوانید

[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتيباني سايت در اصفهان

به مشاوره نياز داريد؟

پس از تکمیل و ارسال فرم ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس خواهیم گرفت.

09304852006