طراحی لوگو در اصفهان

بازار رقابتی کسب و کارها به سمتی می­رود که اگر شما نتوانید هویت و تمایز محصولات و خدمات خود با سایر برندهای مشابه را به صورت بصری و عینی (با طراحی لوگو) به مخاطبان بشناسانید، مخاطبان با بی تفاوتی از کنار برند شما عبور کرده و جذب شرکت­هایی می­شوند که برای حفظ هویت و تمایز خود از ساختمان­های مجلل، کارکنان شیک پوش و لوگوهای آنچنانی استفاده می­کنند. از این رو، مهم­ترین قدم برای اینکه بتوانید هویت شرکت خود را در گذر زمان حفظ کنید، ایجاد لوگوی قابل شناسایی و ماندگار برای شرکت و بازطراحی آن در طی سالیان فعالیت کسب و کارتان می­باشد. تیم وب وایت سابقه بسیار  طولانی در طراحی لوگو در اصفهان دارد که همین موضوع باعث شده تا مشتریان زیادی به ما اعتماد کنند و طراحی لوگو خود را به ما بسپارند.

معنا و مفهوم لوگو در برندسازی چیست؟

لوگو (Logo) که در ایران با عنوان نشانه یا آرم مصطلح است، یک عنصر گرافیکی برای شناسایی سازمان، شرکت یا محصول است. لوگو مانند یک امضاء برای سازمان و اولین عنصر بصری است که مخاطب از طریق آن با برند ارتباط برقرار می­کند. لوگو به عنوان بخشی از کلیت معنایی برند، تفاوت و تأثیر در انتخاب برند را سبب می­شود. وقتی تمایز محصولات و خدمات دشوار است، یک سمبل می­تواند عنصر مرکزی و حیاتی ارزش محصول یا همان ویژگی اصلی برای تمایز یک برند با سایر برندهای مشابه باشد.

لوگوی هر شرکت عناصر متنوعی از جمله: شکل، تصویر، سبک طراحی، اندازه و همچنین رنگ‌ها را در خود دارد و به عنوان امضای سازمان به کار گرفته می­شود و بایستی از دیگر علائم مشابه، متفاوت باشد. بنابراین طرح آن اهمیت زیادی دارد و نشانی است برای بیان کردن یک عبارت یا تلقین یک مفهوم به مخاطب. تیم وب‌وایت همواره تلاش می­کند تا لوگوها و گرافیک­هایی که طراحی می­کند، جنبه اقتصادی داشته و برآوردی از معنا و مفهوم برند سازمانی باشد تا بتواند طراحی لوگو را به معنای رونق کسب و کار جلوه کند.

لوگو سمبلی برای توصیف یک سازمان نیست، بلکه یک عنصر مشخص است که به رویکردها و ارزش­های آن سازمان برمی­گردد. لوگو در دو مورد به برند سازمان شما خدمت می­کند:

۱- اول اینکه می­تواند در سرعت یادآوری نام برند شما کمک کننده باشد،زیرا لوگو یک جزء کلیدی از هویت برند به حساب می­آید و باعث بازشناسی سریع یک برند می­شود.

۲- دوم، لوگو می­تواند مواقعی که محدودیت و فشار زمانی داریم، به جای نام یک برند به کار برده شود. به عبارت دیگر، لوگو می­تواند جزئی از برند بوده و ذهن را به آنچه مرتبط با برند مورد نظر است، ارتباط دهد.

مخاطبان از روی لوگو، برند شما را شناسایی می­کنند

لوگو از نظر ارتباط میان علت و معلولی به سه گروه تقسیم می­شوند:

۱- لوگوهای نمادین

در لوگوهای نمادین ارتباط بین علت و معلوم بایستی از قبل شناخته شده باشد مانند دانستن معنای علائم راهنمایی و رانندگی، زبان کشورهای مختلف، آیین­ها و رسوم اقوام مختلف و غیره که لوگوی پست بانک ایران بر مبنای این نوع رابطه است.

۲- لوگوهای نمایه‌ای

در لوگوهای نمایه­ای ارتباطی طبیعی و علت و معلولی برقرار است. این ارتباط از سوی مخاطب قابل درک، استنتاج یا استدلال می‌باشد مانند دود نشانه آتش، رعد نشانه باران، جای پا نشانه حرکت شخصی در مسیری خاص، انعکاس صدا نشانه صحبت یا فریاد کسی و غیره که لوگوی بانک کشاورزی بر مبنای این نوع رابطه طراحی شده است.

۳- لوگوهای شمایلی

در لوگوهای شمایلی، رابطه لوگو و موضوع مبتنی بر تشابه است. مخاطب در مواجهه با این نوع لوگو، می‌تواند بر اساس تشابه قابل درک با مفهومی که به آن ارجاع می‌دهد، معناهای ضمنی را دریافت کند. لوگوی بانک مسکن بر اساس این نوع رابطه طراحی شده است که به وسیله استفاده از علامت فلش داخل مربع، شکل ظاهری بوم یک خانه را نشان می‌دهد.

برخی از نمونه کار های طراحی لوگو وب وایت

ابعاد طراحی لوگوها را بهتر بشناسید

در حال حاضر بر اساس نظر هندرسون و کوت (۱۹۹۸) سیزده بُعد طراحی لوگو وجود دارد اما در اینجا سعی می­کنیم تعداد گزینه­های طرح­ها را کاهش دهیم تا بتوانیم با دسته­بندی چهارگانه ابعاد طراحی لوگوها، پیچیدگی این طرح­ها را از بین ببریم تا بتوانید به راحتی بُعد طراحی خاصی را برای برند یا محصول و خدمات خود انتخاب کرده و در جهت ذهنیت سازی آن در بین مخاطبان اقدام کنید.

۱- طبیعی بودن (Naturalness)

طبیعی بودن شامل معیارهایی است که با آنها تعریف می­شود مثلا نماینده یا معرف واقع گرایی یک طرح باشد که در عالم بیرون مصداقی برای آن پیدا می­کنیم. همچنین ارگانیک بوده و از شکل­های طبیعی مانند حیوانات و یا گیاهان تشکیل شده باشد. نکته دیگر آن است که شکل­های ارگانیک ساخته دست انسان نیستند، بلکه در محیط طبیعی و موجودات زنده یافت می­شوند مانند ابرها، گیاهان، موجودات زنده و حتی انسان.

۲- هماهنگ بودن (Harmony)

هماهنگ بودن به معنای درجه­ای از نظم و ترتیب، یا الگویی از عناصر است که متجانس، متعادل و متقارن است و شامل بُعدهایی است که با آنها تعریف می­شود.

۳- معنادار بودن (Meaningful)

منظور از معنادار بودن طرح­ها، این است که بین کلمات موجود در طرح و آنچه باید به مخاطب برسانند و هدف طرح نوعی رابطه جالب و معنادار وجود داشته باشد.

۴- انتزاعی بودن (Abstract)

طرحی انتزاعی است که هیچ ارتباطی با دنیا واقعی ندارد یعنی نمی­توان در دنیای واقعی مصداقی برای آن پیدا کرد و آن را تعریف نمود.

اهمیت طراحی لوگو در افزایش رونق کسب و کار

اهمیت لوگوهای قدرتمند در این است که مردم به صورت تصویری می­اندیشند. یک تصویر به طور واقعی ارزشی معادل میلیون­ها کلمه دارد و برندهای عالی، لوگوهای مشخص، خوانا و قابل شناسایی دارند. به طور مثال لوگوی شرکت­های نایکی یا اپل دارای تصاویر ساده قدرتمند هستند و به درستی با مشتری ارتباط برقرار می­کنند.

بر خلاف عقیده مدیران که معتقدند هویت برند باید در کل عملکرد یک برند و در طول زمان ثابت باشد، محققان حوزه کسب و کار اینترنتی بر این عقیده‌اند که با توجه به پویایی شدید محیط و تغییرات رقابتی بازار فضای مجازی، هویت برند نیز باید پویا بوده و در طول زمان از طریق طراحی­های مختلف لوگو توسعه یابد. به عبارت دیگر، لوگو به عنوان دریچه ورودی به برند شرکت شما و بازنمای هویت برند، با تکرار خود در ذهن مشتری ثبت شده و جزء شناسنامه کلیدی برند محسوب می­شود. بنابراین با توجه به نیازهای یک برند، به دلایل گوناگونی یک شرکت، سازمان و یا محصول نیاز به لوگوی دارد تا بتواند در شرایط مختلف هویت برند را حفظ نماید.

قابل توجه است که برخی سازمان­ها با قدمت یکصد سال، طی سالیان سال چهار تا پنج باز نشانه­های خود را بازطراحی کرده‌اند. ولی بسیاری از سازمان‌ها در دهه‌های اخیر ظرف کمتر از سی سال لزوم بازطراحی نشانه خود را احساس کرده و چند بار به بازطراحی لوگوی خود پرداخته‌اند. این امر حاکی از آن است که سرعت تغییر وضعیت در عرصه رقابت اقتصادی، پیشرفت تکنولوژی و آگاهی و سطح توقع مصرف کنندگان و بسیاری نکات دیگر طی دهه‌های اخیر، انتظار عمر مفید یک لوگو را نسبت به گذشته بسیار پایین آورده است.

بنابراین طراحی لوگو ی خوانا و قابل شناسایی برای کسب و کار شما نه تنها یک پایه اساسی رونق فروش محصولات و خدمات شما می­باشد، بلکه بایستی در طول چند سال نسبت به بازطراحی لوگوی خود اقدام کرده و عمر مفید برند خود را با طراحی‌های نوین و به روز افزایش دهید. لازم به ذکر است که با وجود اهمیت و نیاز به بازطراحی شدن یک لوگو در طول عمر برند، در ایران کمتر برندی دست به تغییرات در لوگوی خود می­زند.

تیم وب‌وایت لوگو ها را به عنوان مهم­ترین دارایی ­های سازمان، شرکت یا هر نوع کسب و کاری در نظر می­گیرد که برای حصول این ارزش وقت زیادی را برای ترویج هر چه بهتر لوگوها صرف می­کند. زیرا پس از انتخاب لوگو و طراحی آن، بایستی وقت و هزینه زیادی صرف شناساندن آن بکنید، از این رو، تیم وب­وایت تلاش می­کند معنا و مفهوم برند محصول یا خدمات شما در قالب لوگو در ذهن مخاطبان و بینندگان شما تداعی کند و در واقع برند فروش محصولات یا خدمات شما را به نوعی محبوبیت برساند و یا در ایجاد معنایی که باید برساند، با موفقیت رو به رو شود.

نتیجه‌گیری

طراحی لوگو به عنوان یک جزء از برند کسب و کار شما می­باشد و باعث شناساندن برند شما با معنا و مفهوم مربوط به محصولات و خدمات شما شده و همچنین سبب می­شود که محصولات و خدمات شما در ذهن مخاطبان طی سالیان سال هک شود. برای اینکه بتوانید اعتبار کسب و کار خود را افزایش دهید و در بازار رقابتی تبلیغات، تمایزی میان محصولات و خدمات خود با سایر برندهای مشابه ایجاد کنید، نیاز حیاتی به طراحی لوگو دارید تا بتوانید در هر زمان از فعالیت شرکت خود آن را به مانند اثر انگشت کسب و کار خود در هر شرایطی از بازار به جای بگذارید و بتوانید مخاطبان بی تفاوت خود را با لوگوی منحصر به فرد تبدیل به مشتریان وفادار و ماندگار خود کنید چرا که هدف اصلی لوگو، ماندگاری برند شماست!

بنر طراحی لوگو در اصفهان

منبع: thebestdesigns.com

طراحی لوگو در اصفهان طراحی طراحی آرم طراحی لوگو ارزان در اصفهان طراحی لوگو رایگان در اصفهان

, , , , , , , ,
اشتراک گذاری:

Leave a پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 2 =