امروزه با افزایش رقابت در کسب و کارهای مختلف، همه ی صاحبان مشاغل به یک محرک برای جذب مخاطب احتیاج دارند. یکی از این محرک ها طراحی لوگو است. طراحی لوگو برای یک کسب و کار اهمیت بسیار زیادی دارد و می تواند نقطه عطفی برای شروع یک کسب و کار حرفه ای به شمار بیاید. بدون داشتن یک لوگوی زیبا و منحصر به فرد محال است برندسازی انجام دهید و بدون برند سازی قادر نخواهید بود کسب و کار خود را رشد دهید. به همین علت طراحی لوگو یکی از مسائل مهمی است که قبل از هر چیز باید بر روی آن متمرکز شوید.
طراحی لوگو چیست؟

در یک تعریف کلی می توان گفت لوگو یک نشان گرافیکی است که می تواند ترکیبی از علامت ها و نوشتار باشد. این نشانه ی گرافیکی به وسیله شرکت های تجاری، تولیدی و صنعتی و همچنین کسب و کارهای کوچک استفاده می شود تا از این طریق نوع خدمات، اهداف و محصولات خود را، سریع تر به مخاطب معرفی کنند.
منحصر به فرد بودن لوگو باعث می شود که یک برند به خوبی در ذهن عموم مردم نقش ببندد و ماندگار شود. از این نظر می توان گفت؛ لوگو هویت و نشان یک شرکت و مجموعه خاص است.
از آنجایی که لوگو می تواند ترکیبی از نمادها و نشانه ها باشد می توان گفت این نشانه ی گرافیکی چهره ی یک برند است. طراحی لوگوی زیبا و کارآمد در محبوبیت یک برند اهمیت زیادی دارد.
اهمیت طراحی لوگو

در ادامه در مورد اهمیت طراحی لوگوی حرفه ای و تأثیر آن بر روند موفقیت یک برند بیشتر صحبت می کنیم. با ما همراه باشید.
معرفی کسب و کار و تأثیرگذاری بر روی مخاطب
با توجه به این که لوگو چهره ی برند شما است با کمک آن می توانید برند خود را به مخاطبان خود معرفی کنید. به همان نسبت که طراحی لوگوی مناسب تری داشته باشید می توانید به شکل بهتری برند خود را به مخاطبانتان معرفی کنید.
جلب توجه مخاطب
طراحی لوگو ساده ترین کاری است که به کمک آن می توانید توجه مخاطب خود را به بهترین شکل ممکن به سمت برند خود جلب کنید. استفاده از لوگو در تبلیغات ارزش و اعتبار برند شما را بالاتر می برد و می تواند بین شما و رقبایتان به بهترین شکل ممکن تمایز ایجاد کند.برای مثال کسب و کارهای اینترنتی تنها چند ثانیه فرصت دارند تا بتوانند مشتریان خود را متقاعد کنند که خدمات و محصولاتشان ارزش توجه را دارد و این کار تنها به وسیله ارائه لوگو برای آن شرکت امکان پذیر می باشد. با داشتن لوگو می توانید به تبلیغات خود در شبکه های اجتماعی جهت بدهید. اگر کسب و کار شما دارای لوگوی خوب و منحصر به فردی باشد، از این طریق مخاطبان بسیار زیادی پیدا خواهید کرد.
برطرف کردن انتظارات مخاطب
همان طور که گفتیم، اولین چیزی که به چشم مخاطب می آید و باعث جلب توجه مخاطب می شود لوگوی یک برند است. هنگام خرید یا انتخاب، مخاطب به دنبال محصولاتی است که با برند و کسب و کار شما مرتبط باشد. لوگوی شما باید روی سایت، کارت ویزیت، تراکت، بروشور، بیلبورد و هر مورد تبلیغاتی دیگری که از آن استفاده می کنید، قرار بگیرد تا به بهترین شکل ممکن توجه مخاطب را جلب کند.
برقراری ارتباط عاطفی بهتر با مخاطبان
طراحی لوگو می تواند باعث ایجاد ارتباط بصری مؤثری با مخاطب شود. به همان اندازه ای که مخاطب با لوگو و برند شما ارتباط بهتری برقرار کند، کسب و کار شما به شکل بهتری در ذهن او نقش می بندد. این طرح گرافیکی باعث می شود مخاطبان ارتباط عاطفی بهتری با کسب و کار شما برقرار کنند اما اگر کسب و کار شما لوگوی ضعیفی داشته باشد تأثیر این ارتباط کمتر می شود و مخاطب از برند شما فاصله می گیرد. طراحی لوگوی برند شما باید علاوه بر جذاب بودن، با کسب و کار شما مرتبط باشد. طراحی یک لوگوی منحصر به فرد و حرفه ای باعث می شود مشتری به برند شما حس بهتری داشته باشد و اعتماد او به کسب و کار شما بیشتر شود.
مهم ترین عوامل مؤثر بر قیمت طراحی لوگو
قیمت طراحی لوگو برای افرادی که به دنبال این کار هستند، یکی از اولین دغدغه هایی است که در ذهن هر فردی ایجاد می شود. انتخاب لوگوی مناسب یکی از فاکتورهای مهم برای هر شرکت و کسب و کار می باشد.
تعیین هزینه ی طراحی لوگو به عوامل زیادی بستگی دارد. طراحی لوگو برای یک کسب و کار کوچک کار ساده تری است و نسبت به طراحی لوگو برای یک مجموعه ی بزرگ هزینه ی کمتری به همراه دارد. کیفیت نهایی طرح نیز ازجمله عواملی است که بر هزینه ی نهایی تأثیر می گذارد. هزینه ی طراحی لوگو با توجه به تجربه، خلاقیت و تخصص فردی که این کار را انجام می دهد، متفاوت است.
سخن پایانی
همان طور که گفتیم، داشتن لوگو برای یک کسب و کار جزءِ اصلی ترین و مهم ترین اقداماتی است که هر فرد باید برای تبدیل شدن به برند انجام بدهد. در این مطلب شما را با طراحی لوگو، تأثیر آن بر کسب و کار و عوامل مؤثر بر هزینه ی طراحی لوگو آشنا کردیم.
مهم ترین نکته ای که برای طراحی لوگو باید در نظر داشته باشید، کمک گرفتن از یک طراح لوگوی باتجربه و خلاق است که بتواند طرحی بدون نقص و منحصر به فرد را برای شما آماده کند.
افراد زیادی با نام طراح لوگو فعالیت می کنند. همین کار پیدا کردن یک طراح حرفه ای را سخت تر می کند. سپردن پروژه های طراحی لوگو به افرادی که فاقد مهارت کافی هستند می تواند ضربه ی بزرگی به کسب و کار شما وارد کند.
شما همراهان همیشگی و عزیز می توانید برای دریافت مشاوره ی رایگان و کاربردی در زمینه ی طراحی لوگو با شماره تلفن ۹۱۰۱۰۶۲۰ – ۰۳۱ و یا با شماره همراه ۰۹۱۳۰۰٧٧۹۱۳ تماس حاصل فرمایید و یا به نشانی info@webwhite.ir ایمیل بزنید و يا به صفحه مشاوره رايگان رفته و فرم درخواست را پر كنيد تا کارشناسان ما در اولین فرصت به شما مشاوره ی تخصصی و رایگان ارائه دهند. همچنین اگر انتقاد یا پیشنهادی در مورد این مقاله دارید و یا نکته ای در مورد طراحی لوگو می دانید که ما در این مقاله ذکر نکرده ایم، خوشحال میشویم در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.
ممنون که تا پایان ما را همراهی کردید.
چند نكته كليدی كه شما در اين مقاله فرا گرفتيد:
لوگو چیست؟
لوگو طرحی است که به صورت ترکیبی از سمبل، علامت و نوشتار طراحی شود.
چرا طراحی لوگو اهمیت دارد؟
زیرا یک لوگوی منحصر به فرد و خلاقانه ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطب دارد.
تفاوت هزینه طراحی لوگو در چیست؟
قیمت و هزینه طراحی لوگو به عوامل متعددی از جمله بزرگ یا کوچک بودن کسب و کار، ارزش آن، فردی که لوگو را طراحی می کند و... بستگی دارد.
طراحی لوگو در جلب اعتماد مشتری چه تأثیری دارد؟
هنگامی که مشتری با یک لوگوی حرفه ای مواجه شود، احساس بهتری را نسبت به برند شما پیدا می کند. این موضوع باعث می شود تا اعتماد آن ها به کسب و کار شما بیشتر شود.
- نام نويسنده : مهسا فلاحی
- منبع : webwhite.ir