مهم ترین الگوریتم های گوگل که هر سئوکاری باید بداند!

تعدادی آقا و خانم درحال ساخت کلمه سئو

شناخت الگوریتم های گوگل برای وبمستران و سئوکاران بسیار مهم و حیاتی است و برای اینکه بتوانند سایت خود را در صفحات اول جست و جو در گوگل قرار دهند لازم است از الگوریتم هایی که گوگل ارائه می دهد آگاه باشند و برای بهینه سازی سایت خود مطابق با آن ها عمل کنند. همچنین گوگل هم به صورت دائمی در تلاش است تا الگوریتم هایی که معرفی کرده است را به روز رسانی کرده و با این کار، برای کاربران در هنگام جستجو نتایج بهتری نمایش داده شود. اگر شما یک سئوکار یا یک مدیر وب سایت هستید و برای رشد خود و سایت تان ارزش قائل هستید، این مطلب دقیقاً همان چیزی است که به شما کمک می کند الگوریتم های گوگل و روند کار آن ها را یاد بگیرید تا سایت شما به عنوان اولین و بهترین نتیجه در گوگل نمایش داده شود. پس در ادامه با ما همراه باشید تا فهرست جامع و بروز الگوریتم های گوگل را برای شما عزیزان ارائه دهیم.

الگوریتم گوگل چیست؟

الگوریتم های گوگل به سیستم های پیچیده ای گفته می شود که جهت بازیابی اطلاعات از سایت های ایندکس شده و نمایش مفید ترین اطلاعات در صفحات اول نتایج گوگل استفاده می شود. موتور جستجو، با ترکیب کردن الگوریتم ها و سیگنال های رتبه بندی صفحات وب، اطلاعات را بر اساس رتبه و میزان ارتباط شان با عبارتی که سرچ شده است در صفحات نتایج جست و جو نمایش می دهد. به طور کلی الگوریتم های گوگل نقش تعیین کننده ای در جایگاه قرار گیری صفحات وب در فهرست نتایج جست و جو دارند و به آن ها الگوریتم های  SEO یا الگوریتم‌های بهینه سازی سایت نیز گفته می شود.

حالا این الگوریتم ها اصلاً چه هستند و چه کاری انجام می دهند؟ در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد.

 

معرفی الگوریتم‌های گوگل

در سال های اولیه، گوگل تنها آپدیت هایی را ارائه می داد که مورد نیاز و ضروری بودند. اما در چند سال اخیر، گوگل تغییرات بسیار زیادی را در الگوریتم هایش به وجود آورده است. در ادامه به معرفی مهم ترین الگوریتم های گوگل خواهیم پرداخت.

  1. الگوریتم گوگل پاندا

الگوریتم پاندا از قدیمی ترین الگوریتم های گوگل به شمار می رود که به منظور بررسی و انتخاب بهترین محتوا در سایت ها به وجود آمد و تا امروز بارها به روز رسانی شده است. آخرین تاریخ به روز رسانی الگوریتم seo پاندا در ۱۱ ژانویه ۲۰۱۶ بود که گوگل اعلام کرد الگوریتم پاندا با الگوریتم core ترکیب شده است و امروزه با استفاده از این الگوریتم، هم زمان بررسی محتوای سایت، بک لینک ها و ارتباط شان با محتوا نیز بررسی می شود.

  1. الگوریتم گوگل پنگوئن

در آخرین بروز رسانی الگوریتم پنگوئن که در ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۶ انجام شد، این الگوریتم با الگوریتم core ادغام گردید و با این کار، علاوه بر نظارت در استفاده کافی و به موقع کلید واژه ها، کیفیت بک لینک ها هم مورد بررسی قرار می گیرد.

  1. الگوریتم مرغ مگس خوار

به منظور نمایش مرتبط ترین نتایج توسط موتور های جستجو لازم بود که در ابتدا گوگل خود، معنی و مفهوم عبارت های پیچیده ای که سرچ می شوند را درک کند و سپس ارتباط صحیحی بین آن ها برقرار کند. به همین منظور، الگوریتم مرغ مگس خوار در آگوست سال ۲۰۱۳ شروع به کار کرد و در همان زمان گوگل ادعا کرد که این الگوریتم، تاثیر ۹۰ درصدی بر بهبود نتایج جست و جو خواهد داشت.

  1. الگوریتم گورخر

گوگل، الگوریتم گورخر را در ژانویه ۲۰۱۲ با هدف نظارت بر امنیت سایت ‌های فروشگاهی معرفی کرد. که بر اساس این الگوریتم سئو، تمام سایت ‌های فروشگاهی باید نماد اعتماد الکترونیکی، اطلاعات تماس و … داشته باشند.

  1. الگوریتم کبوتر

الگوریتم کبوتر در ۲۴ جولای ۲۰۱۴ به عنوان یکی از مهم ترین به روز رسانی های سرچ محلی معرفی شد. این الگوریتم SEO باعث می شود که سایت ها، بتوانند مخاطبانی که در نزدیکی آن ها هستند را جذب کنند. در اصل این الگوریتم، مرتبط ترین نتایج را بر اساس لوکیشن ( موقعیت مکانی ) کاربران به آن ها نمایش می دهد.

  1. الگوریتم رنک برین

الگوریتم رنک برین به عنوان پر سر و صدا ترین الگوریتم در اکتبر ۲۰۱۵ معرفی شد و در جایگاه سومین الگوریتم بهینه سازی سایت قرار گرفت. به این الگوریتم،الگوریتم یادگیری ماشین نیز گفته می شود که نتایج جستجو را فیلتر می‌کند تا بهترین نتیجه بر اساس عنوانی که کاربر جست و جو کرده است نمایش داده شود.

  1. الگوریتم Page Layout

الگوریتم Page Layout در ۶ فوریه ۲۰۱۶ به جهت بهینه سازی سایت، معرفی شد که این الگوریتم با توجه به قالب صفحات وب، آن ها را رتبه بندی می کند. طبق الگوریتم صفحه بندی، اگر یک صفحه پر از بنرها و کادر های تبلیغاتی مختلف باشد، به طوری که برای پیدا کردن محتوای اصلی، مخاطب دچار مشکل شود این مورد از نظر سئوی گوگل یک امتیاز منفی به شمار می رود.

  1. الگوریتم PayDay Loan

به روز رسانی الگوریتم PayDay Loan در ۱۲ ژوئن ۲۰۱۴ انجام شد تا در شناسایی عبارت هایی که به عنوان اسپم سرچ می شوند، موثر باشد. همچنین از وظایف دیگر الگوریتم بهینه سازی سایت  PayDay Loanمی توان به حفاظت بهتر نتایج جستجو در برابر حملات سئوی منفی سایت‌ ها اشاره کرد.

جمع بندی

در این مقاله در مورد اهمیت آشنایی مدیران وب سایت ها و سئوکاران با جدید ترین آپدیت الگوریتم های گوگل صحبت کردیم و پس از معرفی مهم ترین الگوریتم های گوگل، شما را در بهینه سازی بهتر سایت و کسب جایگاه بالاتر در صفحات نتایج جست و جو راهنمایی کردیم. از آن جایی که گوگل سالانه الگوریتم های خود را به روز می کند، با اطلاع از الگوریتم های حاکم بر رتبه بندی صفحات وب می توانید مطابق با هدف گوگل که نمایش نتایج مرتبط تر و مفید تر به کاربران است پیش بروید تا به نتیجه ی بهتر و سودمندتری برسید. شما عزیزان می توانید برای مشاهده بروزترین الگوریتم ‌های گوگل به همین صفحه مراجعه کنید زیرا این صفحه مرتباً به ‌روز رسانی خواهد شد. همچنین شما عزیزان می توانید با مراجعه به سایت وب وایت از دیگر مقالات کاربردی که به شما در بهبود و رشد کسب و کارتان کمک می کنند، بهره ببرید.

,
اشتراک گذاری:

مایل به ثبت دیدگاه هستید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =