مهم ترین نکات سئو

مهم ترین نکات سئو

زمان مطالعه: 4 دقیقه

[کل: 1 میانگین: 5]

با وجود تغییر و تحولات زیادی که در سال های اخیر در دنیای سئو رخ داده است، هنوز هم نکات و اصول پایه ای هستند که همیشه تأثیر گذارند؛ مانند استفاده از کلمات کلیدی که همچنان اهمیت خود را حفظ کرده است ولی هدف قرار دادن کلمات کلیدی به منظور رتبه بندی طبیعی دیگر ترفند مؤثری نیست. افرادی که این مقاله را برای مطالعه انتخاب کرده اند، مطمئناً با اصول اولیه سئو آشنایی دارند. پس در ادامه به معرفی تکنیک هایی می پردازیم که با استفاده از آن ها سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. تقریباً غیر ممکن است بگوییم که به چه تکنیک هایی پایبند باشید و از کدام تکنیک ها چشم پوشی کنید زیرا تعداد ترفند ها و تکنیک های سئو بسیار زیاد هستند، اما در ادامه با گروه دیجیتال مارکتینگ وب وایت همراه باشید تا با هم مهم ترین نکات سئو را مرور کنیم.

عوامل کند کننده سایت را حذف کنید

در گذشته، 3 دقیقه انتظار کشیدن برای بارگذاری یک سایت مسئله عجیب و غریبی نبود و عموماً افراد با آن کنار می آمدند ولی این موضوع در زمان حال اصلاً قابل تحمل نیست و یک تجربه کاربری بد محسوب می شود. اگر وب سایت شما 1 الی 3 ثانیه تأخیر در بارگذاری داشته باشد، با 7 درصد کاهش در نرخ تبدیل روبرو خواهید شد. چرا؟ چون در ذهن کاربران یک سایت کند برابر با یک سایت غیر اعتماد قابل است. سرعت سایت هم برای کاربران و هم برای گوگل بسیار اهمیت دارد. برای اینکه راحت تر رتبه های بالایی در نتایج موتورهای جستجو به دست بیاورید، باید سرعت وب سایت خود را بالا ببرید. در غیر اینصورت حتی اگر یک وب سایت حرفه ای طراحی کرده باشید و محتوای با ارزشی داشته باشید باز هم با کاهش نرخ تبدیل کاربر به مشتری مواجه خواهید شد. هر چه زودتر از دست عناصر غیر ضروری که سبب کند شدن وب سایت شما شده اند خلاص شوید. مثلاً در صورت استفاده از وردپرس می توانید افزونه های غیر ضروری را غیر فعال کنید و همچنین سایدبار خود را مرتب کنید.

 

فقط زمانی یک مطلب جدید در وب سایت خود بارگذاری کنید که درباره کلمه کلیدی به صورت کامل تحقیق کرده باشید

وقتی از اینکه مردم واقعاً چه چیزی را جستجو می کنند مطمئن شدید یک استراتژی تولید محتوا بچینید و طبق آن پیش بروید. در واقع اگر ندانید که مردم در حیطه فعالیت وب سایت شما، چه کلماتی را جستجو می کنند به جای تصمیم گیری طبق داده های درست، بر شانس خودتان تکیه کرده اید و این روش برای مدیریت سایت و کسب و کارتان اصلاً روش درستی نیست. یک راه ساده و خوب برای یافتن کلمات ارزشمند در جستجو های گوگل، استفاده از عباراتی است که خود گوگل پیشنهاد می دهد. عباراتی که گوگل به شما در هنگام جستجوی یک کلمه پیشنهاد می دهد، پرطرفدار ترین عبارات جستجو شده توسط کاربران است و خیلی باید آن ها را جدی گرفت.

 

به جای تولید محتوا برای موتورهای جستجو گر، برای انسان ها محتوا تولید کنید

اگر جزء وبلاگ نویسانی هستید که هنوز از روش های قدیمی سئو استفاده می کنید، بهتر است همین الان تغییر رویه بدهید. دیگر دستکاری موتورهای جستجوگر جواب نمی دهد پس بهتر است روی کلمات کلیدی طولانی (Long Tail) سرمایه گذاری کنید. باید تغییر استراتژی بدهید و برای مخاطبان خود محتوا تولید کنید، نه برای گوگل. زمانی که کاربران محتوای ارزشمند شما را بخوانند، تبدیل به مشتری های شما می شوند و یک تجربه کاربری خوب از وب سایت شما خواهند داشت.

 

برای رتبه گرفتن در نتایج جستجو باید لینک بسازید

طی تحقیقات انجام شده درباره عواملی که در رتبه بندی تأثیر دارند، مشخص شده است هنوز هم لینک سازی بیشترین ارتباط را با رتبه بندی گوگل دارد. سعی کنید لینک ها را از داخل محتوا بگیرید تا ارزش بالایی داشته باشند. علت ارزشمند بودن این لینک ها، احتمال کلیک شدن بیشتر آن ها است.

 

به جای نمودار ها و جداول حوصله سر بر از نقشه ها و اینفوگرافیک های جذاب استفاده کنید

مردم علاقه شدیدی به اشتراک گذاری اطلاعات دارند. پس اگر اطلاعات و حقایق را در قالب تصاویر ساده ولی جالب منتشر کنید، بازدید های زیادی را به سایت خود جذب می کنید.

 

برای یک جهش بزرگ در سئو سایت خود، لینک های آسیب دیده را ترمیم کنید

با استفاده از قابلیت Broken backlinks report همه لینک های شکسته که به وب سایت شما ختم می شوند را به راحتی شناسایی کنید و حتماً آن ها را درست کنید یا یک ریدایرکت 301 تنظیم کنید. حال می توانید از تأثیر لینک احیا شده لذت ببرید.

 

از آدرس های با معنی و خوانا استفاده کنید

تکرار بی معنی حروف و اعداد به جای یک آدرس خوانا منتشر، اصلاً به نفع شما نیست. حتی اگر آدرس کمی طولانی باشد اما از کلمات درست و خط تیره استفاده کنید استفاده کنید، درک آن برای کاربر و همینطور موتور جستجوگر آسان تر می شود.

 

به طور مداوم محتوای ارزشمند و منحصر بفرد منتظر کنید

فرقی نمی کند شما بازاریاب B2B هستید یا B2C، باید برای تولید و انتشار محتوا یک برنامه منظم داشته باشید. تولید محتوای ارزشمند و هدفمند یک چالش بزرگ برای بازاریابان محتوایی است. دو فاکتور مهم در انتشار محتوا وجود دارد، یکی تازگی و دیگری منحصر بفرد بودن. با برنامه ریزی دقیق در انتشار محتوا ها می توانید رتبه خود را به راحتی بهبود بخشید.

از تجربه رقبا استفاده کنید

آیا دوست دارید بدانید رقبایی که از رتبه بالایی در گوگل برخوردار هستند چه کلمات کلیدی را مورد استفاده قرار داده اند تا شما هم از آن ها استفاده ای ببرید و به جایگاه بالایی در گوگل دست یابید؟ شاید فکر کنید که این کار خیلی سخت یا زمان زیادی را از شما بگیرد اما رعایت سئو و یک تیم حرفه ای مانند وب وایت می تواند روشی را به شما آموزش می دهند که در چند ثانیه به این امکان فوق العاده دست پیدا کنید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که در استفاده از این کلمات کلیدی به میزان سختی متناسب با اتوریتی سایت خود توجه نمایید.

سخن پایانی

امروزه با توجه به افزایش روزانه کاربران اینترنت و استفاده هدفمند مردم از فضای وب، برای موفقیت ابتدا باید یک وب سایت اصولی طراحی کنید و در مرحله بعدی به فکر بهینه سازی آن برای موتور های جستجو باشید. اگر فکر می کنید نکات مهم دیگری برای سئو وجود دارد که ما در این مقاله به آن ها اشاره ای نکرده ایم، آن ها را با ما به اشتراک بگذارید. گروه دیجیتال مارکتینگ وب وایت با پرسنل حرفه ای و سابقه چندین ساله در طراحی وب سایت و سئو سایت آمادگی دارد به شما در این راه کمک کند.

اگر این مطلب برای شما مفید بود، آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

 

این مطالب را هم حتما بخوانید

[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتيباني سايت در اصفهان

به مشاوره نياز داريد؟

پس از تکمیل و ارسال فرم ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس خواهیم گرفت.

09304852006