موفقیت وبسایت

موفیقت در کسب و کار

زمان مطالعه: 6 دقیقه

[کل: 2 میانگین: 3.5]

جاده موفقیت همیشه هموار نیست. پیچی وجود دارد به نام شکست، دوربرگردانی به نام سردرگمی، سرعت گیر هایی به نام دوستان، چراغ قرمزهایی به نام دشمنان، چراغ احتیاط هایی به نام خانواده تایر های پنجری خواهید داشت به نام شغل. اما اگر یدکی به نام عزم داشته باشید، موتوری به نام استقامت و راننده ای به نام خدا به جایی خواهید رسید که موفقیت نامیده می شود.

موفقیت

برخی موفقیت را اینگونه تفسیر می کنند: مراقبت از خود و بودن در بهترین حالت روحی وفیزیکی. موفقیت تشخیص زمان یا موقعیت بله یا نه گفت است. برای این واژه تفاسیر ظاهراً متناقضی هست اما وقتی درست بیاندیشیم. همه ی ما گاهی به اشتباه این دو موقعیت را به جای هم به کار می بریم ونتیجه ی آن چیزی نمی شود که انتظارش را داشتیم.

ویژگی رفتاری انسانهای موفق

انسان های موفق چه تفاوت ‌هایی با دیگران دارند؟ آیا استعداد موفقیت در وجود برخی انسان ها بیش از دیگران نهادینه شده است؟ اگر این‌طور است شما چقدر برای موفقیت استعداد دارید؟ اکنون این امکان برای‌تان فراهم شده‌است که مهم‌ترین ویژگی‌های رفتاری انسان های موفق را بشناسید و به این وسیله نقاطِ ضعف و قدرت خود را تخمین بزنید. اگر برخی از این ویژگی‌ها را نداشتید ناامید نشوید، همیشه برای اصلاح خودتان فرصت دارید اما بهتر است وقت را تلف نکنید و زودتر دست‌به‌کار شوید.

به رقابت نیاز دارند

تاکنون فرد موفقی ندیده‌ام که حسِ رقابت عمیقاً در وجودش ریشه ندوانده باشد. موفقیت در اصل برخاسته از احساس نیاز به برنده شدن است. دلایل متفاوت‌ اند اما هدف همواره بُرد است. انسان های موفق تشنه‌ی کشف راه‌ های خلاقانه ای هستند که آن ها را در رقابت بالا می‌کشد و از اینکه با سرخوردگی نظاره‌ گر باختن‌ شان باشند متنفرند. مردم معمولاً این ویژگی را با اخلاق کاری اشتباه می‌گیرند. در اینجا منظور زیاد کار کردن نیست. رقابت‌ طلبی شما را ترغیب می‌کند بیشتر از دیگر رقبای‌ تان برای رسیدن به رویاهای تان کار کنید و راه‌ های رسیدن به موفقیت را برای ‌تان هموار می‌کند.

گذشته را رها می کنند

این ویژگی یک نتیجه‌ی مهم دارد. هرقدر هم موفق باشید، ماندن در گذشته یا پررنگ کردن آخرین اشتباه‌تان از سرعت پیشرفت‌تان می‌کاهد. انسان های موفق در گذشته ‌های‌شان متوقف نمی‌شوند. آنها درس‌های لازم‌ را از گذشته فرا می‌گیرند و با سرعت به سوی چالش‌ های بزرگ‌تر حرکت می‌کنند.

برای پیشرفت انگیزه دارند

انسان های موفق همواره تلاش می‌کنند خود را اصلاح کنند. آنها سخت‌گیرترین منتقدان خود هستند. هیچ‌گاه از خودشان راضی نیستند و همیشه تلاش می‌کنند بهتر باشند. بیشتر از هرکس دیگری مشتاق اند بهترین باشند.

به جزییات توجه می کنند

این ویژگی در عین حال که برای اطرافیان آزاردهنده است، نتایج بسیار خوبی به همراه دارد. ظاهراً این ویژگی با عبارت معروفِ «درگیرِ جزئیات نشو» متضاد است. اما انسان های موفق اکثراً هنگامی که کارهای کوچک انجام می‌دهند به جزئیاتِ آن نیز توجه می‌کنند.

فهرستی از دستاورد های شان نگه می دارند

انسانهای موفق یادگارهای موفقیت‌ های‌شان را نگه می‌دارند. نه لزوما برای نمایش دادن‌شان (گرچه بسیاری این کار را می‌کنند)؛ بلکه برای اینکه به خود و اطرافیان‌شان یادآوری کنند سرسختی، به تنهایی برای غلبه بر غیرممکن‌ها کافی است.

عوامل کلیدی موفقیت در کسب و کار

صاحبان کسب‌ و کارهای کوچک، همواره به‌دنبال روش‌هایی مناسب برای سنجش موفقیت‌شان هستند. معیارهای موفقیت در هر کسب‌ و کار می‌تواند متفاوت باشد،‌ اما تقریبا عوامل کلیدی موفقیت برای اکثر شرکت‌ها مشابه است. در این مطلب با شناخت عوامل موفقیت در کسب و کار می‌خواهیم به این پرسش پاسخ دهیم، «آیا کسب و کار ما در مسیر دستیابی به سهم بازار و سودآوری بیشتر قرار دارد یا خیر؟»

انگیزه و نگرش مثبت کارکنان، عامل اصلی موفقیت در کسب‌ و کار

نگرش‌ کارکنان، رفتارهایی را ایجاد می‌کند که می‌تواند منجر به بروز تغییرات مثبت یا منفی در کسب و کارتان شود. اگر کارکنان شما ابتکار عمل نداشته باشند، پیشنهادات‌شان را ارائه ندهند، به اندازه کافی راضی و باانگیزه نباشند و تمام مدت مشغول کارهایی روتین و خسته‌کننده باشند؛ کسب‌وکارتان قطعاً رو به زوال خواهد بود. عامل اصلی موفقیت در کسب ‌و کار، نیروی متعهد و باانگیزه است. قطعاً بدون نیروی کار با انگیزه، هیچ برنامه‌ریزی، چشم‌انداز و چارچوبی برای رشد و توسعه کسب و کارتان نخواهید داشت.

استفاده از فناوری در کسب و کار

شرکتی که از تکنولوژی برای ایجاد بازارهای جدید، خدمت به مشتریان، افزایش بهره‌وری و توسعه محصول و خدمات جدیدش استفاده می‌کند؛ فرصت خوبی برای رقابت اثربخش دارد. شرکت‌های مجهز به فناوری‌های روز با سطوح کیفیت‌ بهتری نسبت به کسب و کارهای سنتی وارد عرصه رقابت می‌شوند. استفاده از فناوری در کنار نیروی کار با انگیزه، می‌تواند به کاهش رکود در کسب‌ وکارتان کمک کند.

توجه به فاکتورهای مالی در کسب و کار

بیشتر صاحبان کسب‌وکار در ابتدا میزان موفقیت را با معیار های مالی می‌سنجند. گرچه شرط بقای هر کسب و کار رسیدن به مرحله سودآوری است؛ اما باید توجه داشت در صورتیکه کسب و کار از فن‌آوری و نیروی کار مناسب برخوردار نباشد، سودآوریِ رضایت‌بخشی نخواهد داشت. سودآوری شاخص کلیدی موفقیت است. می‌تواند به جریان نقدی مثبت و کنترل میزان بدهی‌ های شرکت کمک کند. همچنین کارآیی شرکت را با مدیریت هزینه ‌ها بهبود بخشد. البته شاخص‌ های موفقیت مالی در صنایع مختلف، متفاوت است.

پدیده جهانی‌شدن و موفقیت در کسب و کار

حتی اگر کسب ‌و کارتان کاملا محلی باشد، بازهم پدیده جهانی‌شدن برای آینده شرکت‌تان اهمیت دارد. پدیده جهانی شدن، معیاری برای سنجش موفقیت شرکت‌ها است. از آنجایی شرکت‌های امروزی در عصر ارتباطات فعالیت می‌کنند، توانایی به اشتراک گذاشتن اطلاعات و توسعه محصولات و بازارهای جدید را راحت‌تر از هر زمان دیگری در اختیار دارند. شرکت‌ها می‌‌توانند راه ‌های توسعه کسب و کارشان را در سطح جهانی مورد بررسی قرار دهند. برای انجام این‌ کار لازم است برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند.

ثبات شرکت در انعکاس پیام بازاریابی‌

یکی از اشتباهاتی که شرکت‌ها مرتکب می‌شوند این است که به دقت بر پیام بازاریابی‌شان نظارت ندارند. آن‌ها مخاطب‌شان را به‌طور همزمان با پیام‌های مختلفی مورد هدف قرار می‌دهد. این بی‌ثباتی، چشم‌انداز فعلی و آتی شرکت را مختل می‌کند. شرکت‌ها باید پیامی مشخص و بدون ابهام را از طریق رسانه‌های مورد استفاده (مانند وب‌سایت‌ها و دیگر شبکه‌های بازاریابی) به بازار هدف‌شان‌ انعکاس دهند. ثبات در انعکاس پیام بازاریابی،‌ ‌عاملی مهم برای موفقیت در کسب و کار است. شرکت‌ها نباید نسبت به آن بی‌توجه باشند.

عوامل موثر موفقیت در کسب و کار

چه عواملی  سبب می‌شود تا بعضی از کسب و کارها موفق شوند و برخی دیگر شکست بخورند؟ چرا برخی از مردم در فرهنگ‌ها و یا مناطق خاص عملکرد بهتری نسبت به افراد دیگر دارند؟

در این بخش نگاهی به عوامل موثر موفقیت در کسب و کار می‌اندازیم.

  • عوامل فرهنگی
  • عوامل سیاسی
  • عوامل اقتصادی
  • دسترسی به منابع اساسی در راه اندازی کسب و کار
  • تأثیر مسائل روانشناختی بر موفقیت در کسب و  کار

 4اصل طلایی برای موفقیت در کسب و کار

برای موفقیت در کسب و کار جدیدی که قصد راه‌اندازی آن را دارید دو دسته عوامل را باید در نظر بگیرید. دسته اول عواملی که تحت کنترل شما هستند، مثل آشنایی با قوانین‌، آموختن مهارت‌های مورد نیاز‌، جذب سرمایه مناسب و…. دسته دوم عواملی که خارج از کنترل شما هستند، مثل وضع قوانین جدید‌، کمبود ناگهانی مواد اولیه و مواردی از این دست.

در ادامه چهار اصل طلایی را به شما یادآوری می‌کنیم که با توجه کافی به این موارد می‌توانید خود را برای رویارویی با دنیای کسب و کار آماده کرده و تا حد زیادی کنترل امور را در دست بگیرید.

اصل اول بزرگ فکر کنید اما آهسته و پیوسته حرکت کنید

از مقیاس کوچک‌تر شروع کردن، گرچه ممکن است حرکت شما را کندتر نشان دهد اما در عین حال باعث می‌شود قدم‌های‌ تان را ایمن‌تر بردارید. برای اینکه کسب و کاری پایا راه بیندازید و به‌ عنوان کارآفرین در بازار ماندگار شوید باید از مقیاس کوچک شروع کنید.کوچک شروع کردن می‌تواند اشتباهات‌تان را محدود کند. این امر باعث می‌شود برای اصلاح و بهبود به منابع کمتری نیاز پیدا کنید. در نتیجه شانس موفقیت کسب و کارتان را افزایش می‌دهد.

اصل دوم کارآفرینی در تعطیلات آخر هفته

اولین گام‌های کسب و کار جدیدتان را به موازات شغل فعلی‌تان آغاز کنید. برای این کار می‌توان از کارآفرینی در آخر هفته استفاده کرد. بدین ترتیب می‌توانید به‌کار عادی خود ادامه دهید و از تعطیلات آخر هفته برای آزمون و اجرای ایده‌های‌تان، پیدا کردن مشتری و … استفاده کنید. این کار روش معقولی است که برای شروع کارآفرینی در ژاپن و آمریکا به کار گرفته می‌شود.

اصل سوم محافظه کارانه ارتباط برقرار کنید‌

ساختن شبکه‌ای قوی از افراد فامیل‌، دوستان یا شرکای کاری می‌تواند برای شما مزیت رقابتی ایجاد کند و این مزیت احتمال موفقیت‌تان را افزایش می‌دهد.

اصل چهارم قبل از شروع به کار، قوانین و مقررات را بررسی کنید

برای اینکه کارآفرین موفقی باشید باید بدانید چگونه قرارداد منعقد کنید‌، چگونه شرکت و طرح‌تان را ثبت کنید. قوانین بیمه‌، مالیات‌، کپی رایت و مواردی از این دست را در حرفه خود باید قبل از شروع کسب و کار بررسی کنید.

8 رفتاری که  شما باید از زندگی خود آن ها را حذف کنید تا موفقیت را به دست آورید

  • بهانه های بی منطق را از بین ببرید و دیگران را سرزنش نکنید.
  • حس کمال گرایی برای رسیدن به موفقیت را از زندگی خود حذف کنید.
  • ترس و اضطراب موجود برای رسیدن به موفقیت را کاهش دهید.
  • همه موارد و گزینه ها را کنترل کنید.
  • طرز فکر ثابت برای رسیدن به موفقیت را در خود از بین ببرید.
  • بدانید موفقیت یک شانس نیست بلکه نیاز به تلاش، زمان و برنامه ریزی دارد.
  • افراد منفی نگر را از خود دور کنید.
  • نه گفتن برای رسیدن به موفقیت.
 
سخن پایانی

در هر جایی هستید، در هر رشته ای هستید، در هر شرایطی هستید، در هر جنسیتی، در هر وضعیت مالی و جسمی و در هر جای این کره ی خاکی، شما وقتی موفق هستید که خوشحال باشید. شما وقتی موفق هستید که بدانید در مسیرتان در زندگی تان در شغل و حرفه ی خود در حال پیشرفت هستید. و این به شما احساس مثبت بودن منتقل می کند و باعث خوشحالی شما می شود. تجربه ی این حس یعنی شما موفق هستید و می توانید از آژانس دیجیتال مارکتینگ وب وایت در زمینه موفقیت کسب وکار خود کمک بگیرید.

 

این مطالب را هم حتما بخوانید

[کل: 2 میانگین: 3.5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتيباني سايت در اصفهان

به مشاوره نياز داريد؟

پس از تکمیل و ارسال فرم ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس خواهیم گرفت.

09304852006