5 انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای تولید محتوا به زبان

انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای تولید محتوا به زبان ساده

زمان مطالعه: 6 دقیقه

[کل: 1 میانگین: 5]

 

امروزه نوشتن مقالات و تولید محتوا در وب سایت شما اهمیت بسیاری دارد چرا که باعث می شود شما در گوگل دیده شوید و در نهایت موجب می شود که محصولات خود را بفروشید اما فقط نوشتن محتوا کافی نیست بلکه محتوی شما باید بر اساس سئو نوشته شود و کلمات کلیدی در مقاله ای که می نویسید اهمیت زیادی دارد چرا که روی سئوی مطالب شما تاثیر می گذارد و سئو همان بازاریابی و فروش آنلاین شما محسوب می شود که باعث می شود بهینه سازی صفحه ی وب سایت شما اتفاق بیوفتد و صفحه ی شما به رتبه ی اول گوگل ارتقاء پیدا کند.

کلمات کلیدی در واقع خلاصه ای از مطلب شماست و تنها با انتخاب کلمه کلیدی مناسب می توانید محتوایی تولید کنید که با سلیقه ی گوگل هماهنگی داشته باشد و گوگل را به صفحه ی اول ارتقاء دهد. اما باید بدانیم که چطور این کلمات را انتخاب کنیم؟ در این محتوا مواردی که در انتخاب کلمات کلیدی تولید محتوای شما به کمک شما می آید را بررسی کرده ایم و به بحث درباره ی تک تک آن ها می پردازیم.

کلمات کلیدی چه تاثیری بر روی سئوی سایت دارند؟

کلمه ی کلیدی یا keyword در واقع یک کلمه و یا عبارتی تشکیل شده از چند کلمه است که برخی به اشتباه کلمه کلیدی را فقط محدود به یک کلمه می دانند در حالی که کلمه ی کلیدی شما می تواند از یک عبارت چند کلمه ای باشد که در آن صورت به آن عبارت کلیدی می گویند. منظور از کلمه کلیدی، کلمه یا عبارتی است که  کاربران برای دستیابی خود به اطلاعاتشان آن را جستجو می کنند. برای مثال می توان گفت وقتی شما کلمه چگونه یک محتوا بنویسیم را جستجو می کنید کلمه ی تولید محتوا کلمه کلیدی شما می باشد. یا به نوعی دیگر می توان گفت کلمه کلیدی همان هدف کاربر است و اینکه بگوییم کاربر چه چیزی می خواهد و اینکه چرا انتخاب کلمات کلیدی اهمیت زیادی برای محتوای شما دارد این است که انتخاب صحیح کلمات کلیدی شانس شما را برای دیده شدن در نتایج جستجوی گوگل افزایش می دهد. در واقع کلمات کلیدی به ربات های گوگل کمک می کنند تا آن ها نیز متوجه موضوع محتوای شما شوند و کاربران نیز راحت تر می توانند نیاز های اطلاعاتی خود را برطرف کنند.

دلیل اهمیت وجود کلمات کلیدی مناسب در محتوای شما

  • قطعا یکی از دلیل وجود کلمات کلیدی این است که ربات های گوگل از اصل موضوع شما با خبر باشند و دچار سردرگمی نشوند و جالب است بدانید که اگر کلمات کلیدی را درست انتخاب نکنید شانس دیده شدن وب سایت شما در صفحات گوگل به حداقل ممکن خود می رسد.
  • کلمات کلیدی در سئوی صفحه ی شما اهمیت زیادی دارد و فراموش نکنید که سئوی سایت شما بازاریابی آنلاین شماست و اگر به دنبال فروش بیشتر هستید نباید سئو سایت خود را فراموش کنید و همواره به تولید محتوا با رعایت اصول بپردازید
  • گوگل و دیگر رقبای آن با توجه به درخواست های کاربران کار می کنند. طی عملیات کراولینگ و ایندکسینگ ربات ها صفحات نوشته شده را می بینند و بعد از استخراج اطلاعات مورد نیاز درباره آن صفحه را به فهرست خود اضافه می کنند. این صفحه پایگاه بزرگی از اطلاعات بوده و در واقع کاربران اطلاعات را از میان این پایگاه بزرگ اطلاعاتی انتخاب می کنند. اما جدا شدن و دسته بندی اطلاعات این پایگاه اطلاعاتی به وسیله کلمات کلیدی و توسط ربات ها صورت می گیرد.

انواع مختلف کلمات کلیدی در سئو

کلمات کلیدی بر اساس طول آن ها در دو دسته بندی قرار دارد.

  • کلمه کلیدی

کلمه کلیدی بیشتر توسط کاربران جستجو می شود و از یک تا دو کلمه تشکیل شده است ولی حجم جستجوی آن بیشتر است.

  • عبارت کلیدی

عبارت کلیدی از چند کلمه تشکیل شده است و نسبت به کلمات کلیدی حجم جستجوی کمتری دارد ولی با این حال موارد طولانی 70 درصد از جستجو های گوگل را در بر می گیرد.

نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب و بهینه بر اساس سئو

محتوای شما می تواند هر کلمه ی کلیدی را داشته باشد اما رمز موفقیت وب سایت شما انتخاب کلمات کلیدی صحیح و مناسب است.

  • تصمیم گیری درباره کلمات کلیدی دلخواه

سوالات زیر را از خود بپرسید و برای آن ه مناسب ترین پاسخ را پیدا کنید.

  1. دوست دارید صفحات وب سایت شما در نتیجه ی جستجوی گوگل به چه عبارتی ظاهر شود؟
  2. کاربران بیشتر سایت شما را با چه کلمات کلیدی جستجو می کنند؟
  3. کدام کلمه ها محصولات و خدمات شما را به بهترین نحو توصیف می کند؟

وقتی به سوالات بالا جواب دهید شما یک لیست دارید که برای قدم بعدی می توانید از این لیست استفاده کنید.

  • ایجاد لیستی از کلمه های کلیدی

برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای تولید محتوا باید فهرست بالا را در نظر بگیرید و با چیز هایی که کاربران جستجو می کنند تطابق دهید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید که برای این کار شما نیاز به ابزار هایی آنلاین دارید تا بتوانید درست ترین انتخاب را کنید.

پیشنهادات گوگل google suggest برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی سئو

ابزار پیشنهادات گوگل برای پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب

یکی از بهترین ابزار های که می توان از آن برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی استفاده کرد بدونه شک خود گوگل می باشد و در بسیاری از آموزش های سئو که برگزار می شود اساتید به شما یادآور می شوند که بهترین ابزار برای تحلیل گوگل خود گوگل است و پیشنهاد میکنم این ابزار را جدی بگیرید.

ابزار گوگل ترندز (google trends) برای پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب

ابزار گوگل ترندز یکی از بهترین ابزار های است که به ما کمک می کند تا بهترین کلمات کلیدی را پیدا کنیم. و همچنین به ما این امکان را می دهد تا زمانی که بین دو کلید واژه مردد هستیم، بهترین آن را انتخاب کنیم. این ابزار روند سرچ موتور های جستجو را به ما نشان می دهد و ما با دیدن نمودارهای این ابزار می توانیم بفهمیم که جامعه دارد به چه سمتی حرکت می کند. طراحان سایت (web design) و وبمستر ها و سئو کاران خیلی از این ابزار استفاده می کنند به دلیل راحتی و کاربردی بودن آن و پیشنهاد میکنم که از این ابزار فوق العاده استفاده کنید.

ابزار keywordtool.io برای پیدا کردن مترادف ها و ترند های گوگل

ابزار keyword tool که برای انتخاب بهترین کلید واژه های سئو استفاده می شودابزار keywordtool.io یکی از بهترین و معروف ترین وبسایت های است که سئو کاران و تولید کننده های محتوا از آن برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب و درست استفاده می کنند پیشنهاد میکنم حتمن از این ابزار استفاده کنید و سعی کنید با هر یک از تیتر های و ترند های که به شما می دهد یک مقاله بنویسید. و تولید کنندگان محتوا و نویسندگان به خوبی می دانند که این وبسایت یک مکان عالی برای ایده پردازی است چراکه می توانید از دیگر موضوعات الگو برداری کرده و برای دفعات بعدی موضوع مقاله دارید.

ابزار keyword-planner یکی از پیشرفته ترین ابزار های تحلیل داده ها و کلمات کلیدی است

ابزار keywordplanner یکی از بهترین و حرفه ای ترین ابزار ها برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب

سئو به روش سئو کاران حرفه ای با ابزار کیورد پلنر

به جرات می توان گفت که این ابزار یکی از پیشرفته ترین ابزار های است که می توان با آن کارهای فوق حرفه ای انجام داد و بصورت دقیق کلمات کلیدی را تحلیل کرد ولی به دلیل تحریم ها نمی توانید با ip ایران وارد این سایت بشوید پس باید از vpn برای این کار استفاده کنید. پیشنهاد میکنم حتما از این ابزار استفاده کنید و کلمات کلیدی خود را با این ابزار عالی استخراج کنید.

  • یافتن کلمه های کلیدی معنادار

در انتها شما باید کلمه های کلیدی مربوط با هدف را انتخاب کنید چرا که گوگل به صفحه هایی که روی یک کیورد خاص متمرکز اند را سلب امتیاز می کند. در حال حاضر گوگل فقط هدف خود را روی عناوین قرار داده است. در قدم سوم شما باید کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کرده و از آن ها داخل نوشته ی خود استفاده کنید و این موضوع به درک مطلب شما توسط گوگل و افزایش اعتبار شما کمک می کند. استفاده از LSI Keyword Generator یا خود موتور جستجوی گوگل بهترین روش برای پیدا کردن کلمه های کلیدی معنادار می باشد.

چگونه در مطالب خود از کلمات کلیدی استفاده کنیم؟

  • بهینه سازی صفحه اول وب سایت برای کلمه کلیدی اصلی

سئوی صفحه ی اصلی بسار اهمیت دارد چرا که ربات های گوگل ابتدا از صفحه ی اصلی شروع می کنند. هرصفحه دارای کلمه کلیدی خاصی است و باید مهم ترین کلمه کلیدی مربوط به کسب و کار خود را به صفحه اصلی وب سایت خود اختصاص دهید.

  • برای هر یک از کلمات کلیدی صفحه های مجزا درست کنید

شما باید برای هر صفحه ای از محصولات و خدمات خود که  ارائه می دهید صفحه ای جداگانه با کلمه ای کلیدی منحصر به فرد طراحی کنید.

  • مداوما برای ارتباط با کلمه های کلیدی تولید محتوا کنید

بعد مشخص شدن کلمات کلیدی مناسب و طراحی صفحات مجزا برای خود باید مطالبی با کلمه های کلیدی چند بخشی ایجاد کنید و درون آن ها به صفحه های ساخته شده در قسمت قبلی بک لینک دهید.

برخی از قوانین مهمی که در مسیر تولید محتوا باید رعایت شود

شما زمانی که قصد دارید نوشتن تولید محتوا را برای صفحاتی که دارای کلمات کلیدی و هم چنین وبلاگ است شروع کنید، باید نکاتی را که در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم، در نظر داشته باشید:

  • سعی کنید از کلمات کلیدی URL استفاده کنید. به این صورت که کلمه کلیدی مورد نظر، داخل آدرس اینترنتی صفحه ذکر شود
  • در نظر داشته باشید که کلمه کلیدی یا همان کی ورد، حتما باید در عنوان صفحه استفاده شود
  • کلمه کلیدی مورد نظر خود را حتما در هدینگ H1 استفاده کنید
  • توجه داشته باشید که کلمات کلیدی چند بخشی را می توانید در سایر هدینگ ها استفاده کنید
  • از کلماتی که با محتوای اصلی مرتبط می باشد حین نوشتن محتوا، استفاده کنید.

کلمات کلیدی از مهم ترین قسمت های محتوای تولیدی شماست و قسمت زیادی از سئوی صفحات شما را شامل می شود و اهمیت به آن ها برای کسب و کار شما بسیار زیاد است و نباید آن را نادیده بگیرید. تولید محتوا یکی از اساسی ترین اقدامات برای پیشرفته شدن کسب و کار شماست و لازم است که این کار اصولی انجام شود و یا به دست افراد متخصص سپرده شود. خوشبختانه تیم طراحی وب وایت این امکان را فراهم کرده تا افرادی که به تولید محتوای حرفه ای علاقه مند هستند از دوره ها آموزشی تیم استفاده کنند و یا در صورت نداشتن زمان می توانید تولید محتوای خود را به تیم ما بسپارید چرا که یک جمله ی معروف است که گفته می شود محتوا پادشاه است اما به گفته من محتوای خوب پادشاه است و نباید اهمیت آن را نادیده گرفت.

این مطالب را هم حتما بخوانید

[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتيباني سايت در اصفهان

به مشاوره نياز داريد؟

پس از تکمیل و ارسال فرم ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس خواهیم گرفت.

09304852006