30 نکته ی مهم سئو

30 نکته ی مهم سئو

زمان مطالعه: 6 دقیقه

[کل: 1 میانگین: 5]

در دنیای امروز، تجارت سنتی دیگر جوابگو نیست. به ناچار باید وارد تجارت آنلاین شویم. بعد از داشتن یک وبسایت و محصول یا خدمتی که میخواهیم ارائه دهیم، باید در این دنیای وسیع و پر رقابت به گونه ای حرکت کنیم تا از رقبا پیشی بگیریم و دست کم از آنها عقب نیفتیم. یکی از کارهایی که در دنیای دیجیتال مارکتینگ از اهمیت ویژه ای برخوردار است، دیده شدن در موتورهای جستجو است. اما اینکه در این موتور جستجوگر جزء 10 سایت اول باشیم و در صفحات اولیه  ی آن قرار بگیریم، کار ساده ای نیست ولی کار چندان سخت و دور از ذهن هم نیست. فقط باید بدانید چطور و چگونه سایتتان را سئو کنید و از  نکات مهم سئو در آن بهره برداری کنید.

سئو چیست؟

بهینه سازی برای موتورهای جستجو، به این معناست که مجموعه ای از تاکتیک ها و دستورالعمل ها کنار یکدیگر قرار گرفته اند که اگر همه ی آن ها رعایت شوند و به درستی انجام شوند جایگاه سایت شما در جستجوی گوگل و در نتیجه بازدید از سایت افزایش پیدا کرده و کاربران به سمت سایت شما هدایت می شوند.

فواید رعایت نکات سئو

  • ترافیک وب سایت را افزایش می دهد.
  • اعتماد بازدیدکنندگان را از هر زمانی بیشتر می کند.
  • این نکته را بدانید که ُیو در واقع اعتبار سایت شماست.
  • رتبه الکسای سایت شما را حفظ می کند.
  • شما با استفاده از سئو یک سرمایه گذاری بلندمدت برای خود انجام داده اید.

مهم ترین نکات در سئو:

 1_کلمات کلیدی اصلی در سئو کردن وبسایت شما بسیار مهم میباشد. باید کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با موضوع خود را از طریق google keyword planner  جستجو کنید. از طریق این ابزار میتوانید کلماتی که بیشترین ارتباط با موضوع وبسایت شما را دارند جستجو کرده و استفاده کنید.

2_سعی کنید در انتخاب  زیر ساخت های وبسایت تان مثل انتخاب سرور، پهنای باند قوی و هاست مناسب، دقت کنید زیرا اگر صفحه ی شما در باز شدن کند باشد، بیشتر افراد وبسایت شما را قبل از باز شدن کامل میبندند و سراغ رقبای شما میروند. در نتیجه میزان بازدید سایت شما افت میکند.

3_لینک دادن به سایت ها را فراموش نکنید. این کار باعث رشد و ارزشمند بودن سایت شما میشود. بعضی ها معتقدند لینک دادن کار بدی است و باعث خارج شدن بازدیدکنندگان از سایت میشود در صورتی که این تفکر کاملا غلط است. البته قرار نیست به هر سایتی لینک بدهید. بلکه باید سایت و محتوای مربوطه به موضوع شما مرتبط بوده و سایت معتبر و ارزشمندی باشد.

4_برای انسان ها بنویسید نه برای مرورگر گوگل.  محتوای شما باید به گونه ای نوشته شود که آموزنده باشد. برای کاربر مناسب باشد در غیر اینصورت، کاربر بعد از مدتی احساس میکند فقط یکسری کلمات کلیدی میخواند و سایت شما را ترک میکند.

5_سعی کنید قبل از شروع سئو، از ابزار گوگل برای تجزیه و تحلیل وبسایتتان استفاده کنید. ابزارهای قدرتمندی چون گوگل آنالیتیکس و google search console و crazyegg به شما کمک میکنند تا رفتار استفاده کنندگان را بسنجید.

6_باید در سئو سازی سعی کنیم از  URL  های کوتاه ولی بهینه شده استفاده کنیم. گوگل به یوآر ال هایی که بین 5 تا 3 کلمه میباشند رتبه ی بالاتری اختصاص میدهد.

7_متن و محتوای تولیدی در سئو نقش مهمی دارد ولی اگر در وبسایت شما فقط از متن استفاده شود، کاربر به دلیل کسالت آور بودن، وبسایت شما را ترک خواهد کرد. پس محتوای تصویری مثل فیلم و عکس در حفظ بازدیدکننده تاثیر بسزایی دارد.

8_ باید کلمات کلیدی و مهم در متن مقالات بین 100 کلمه ی اول نوشته شوند.

9_گوگل از سال 2015 به بعد وبسایت هایی که طراحی آنها با موبایل هماهنگ نباشد را جریمه میکند و این جریمه ها در حال حاضر بیشتر هم شده است. پس باید صفحات وبسایت حتما  responsive  باشند.

10_در هر پست یا مقاله از کلماتی که مترادف (LSI) کلمات کلیدی هستند هم استفاده کنید. این کار به موتور جستجوگر گوگل کمک میکند تا جستجو و نمایش صفحه ی شما بهتر شود.

11_امنیت وبسایت باید به گونه ای باشد که بتوانیم با خیال راحت اقدام به تولید محتوا و بارگزاری کنید. کاربری که وارد وبسایت میشود نباید نگران ویروس های اینترنتی باشد. در  صورت بروز چنین اتفاقی دیگر از سایت ما بازدید نخواهد کرد.

12_درست است  که گوگل حرف اول را در جستجوی کلمات کلیدی دارد ولی بهتر است سایت خود را در دیگر موتورهای جستجوگر معروف نیز سئو کنید مثل ask ، yahoo  و…

13_جستجوی صوتی را دست کم نگیرید. جستجوی صوتی در گوگل از سال 2019 قدرت گرفت ومطمعن باشید اگر روزی برسد که جستجو در گوگل بصورت تصویری باشد، باید این امکان را برای سئو کردن سایتتان هم در نظر بگیرید.

14_عناوین و زیر عنوان ها را بهینه کنید. اگر تگ های هدینگ را بهینه کنید مطمعنا تاثیر زیادی در سئوی شما خواهد داشت. چون بسیاری از مخاطبین با خواندن عناوین به دنبال این هستند که ببینند مطلب به دردشان میخورد یاخیر پس اگر به چیز جالبی بر نخورند مطلب را نمیخوانند.

15_طول مقالات باید بهینه باشد. ممکن است با مخاطبانی طرف باشید که بسیار اهل مطالعه هستند. در این صورت بهترین کار، تولید مقالات طولانی است. اما بهر حال مقاله ی شما بهتر است که از 1000 کلمه بیشتر باشد.

16_ استفاده از خط عمودی در عنوان صفحه کار زیرکانه و هوشمندانه ایست. با استفاده از کاراکتر (|) در عنوان صفحه عبارات را از یکدیگر جدا کرده و ظاهری تمیز و مرتب به آن بدهید. با این کار کاربران متن آن را سریعتر تشخیص میدهند و شانس کلیک بر آن افزایش می یابد.

17_در عنوان صفحه از اعداد نیز استفاده کنید. استفاده از اعداد در ابتدای عنوان صفحه کاربرد صفحات را بیشتر میکند. مثلا  مطلبی با عنوان “30 نکته اساسی در سئو “ عنوان صفحه، افراد را به بازدید صفحه ی مورد نظر ترغیب میکند، زیرا میدانند که تعداد نکات دقیقا چندتا است و ذهنشان برای خواندن آماده تر است.

18_ از ذکر صفحات با عنوان تکراری باید پرهیز کرد چون گوگل در وبمستر خود این حرکت را به راحتی تشخیص  و تذکر میدهد.

19_اگر وبسایت ما authority یا بازدید پایینی دارد باید از کلمات کلیدی استفاده کنیم که رقابت کمتری دارند. کلمات پر رقابت کار سئو را سخت تر می کنند.

برای این کار می توانیم از وبسایت  AHREFS KEYWORD EXPLORER استفاده کرد.

20_از کلمات پیشنهادی گوگل غافل نشوید. گوگل در هنگام سرچ کلمات کلیدی، پیشنهاداتی را میدهد که با کلمه ی کلیدی ما مرتبط است و درانتهای صفحه قابل مشاهده است.

21_استفاده از کامل کننده ی اتوماتیک گوگل یا همان AUTOCOMPLATE بسیار حائز اهمیت است. هنگامی که قسمت اول سوال خود را در گوگل جستجو می کنید گوگل ادامه آن را حدس می زند. از مواردی که گوگل پیشنهاد می دهد می توانید ایده های جدید انتخاب کنید. این مواردی که گوگل در این قسمت نشان می دهد معمولا موضوعات جدید هستند که بسیار با ارزش هستند و نباید از آن ها غافل شد.

22_به هنگام تولید محتوا باید منظم باشید. یعنی همیشه محتوای خود را بروز کنید و بطور منظم محتوا تولید کنید.

23_در سئو سازی سن یک دامنه یا صفحه برای موفقیت شما حیاتی است. به همین خاطر، نام دامنه خود را نباید به طور مکرر تغییر دهید. یک دامنه برای خود انتخاب کنید و با همان کار خود را ادامه دهید مگر اینکه دلیل خوبی برای تغییر آن داشته باشید.

24_اگر مطلب و محتوایی را که قبلا در گذشته انتشار دادیم، برای کاربران امروزی مناسب و مرتبط نیست به جای نوشتن محتوای جدید سعی کنیم همان مطلب را بازنویسی و به روز کنیم. با استفاده از این روش می توانیم بک لینک ها، اشتراک های اجتماعی و سایر معیارهای تعاملی موجود در سایت را به دست آورده و حفظ کنیم.

25_تنظیمات دسترسی سایت خود را حتما بررسی کنید که تیک آن برداشته شده باشد. چون در غیر این صورت هیچ موتور جستجوگری آن را پیدا نمیکند. این نکته ی به ظاهر ساده گاهی فراموش میشود و کار دست سئوکاران میدهد.

26_اگر تولید محتوای شما در حد فهم اساتید دانشگاهی باشد ضرر میکنید. باید به گونه ای بنویسید که افراد با سطح سواد پایین تر هم متوجه مطالب بشوند.

27_محتوای شما باید قابلیت اسکن  برای موتورهای جستجو و خواننده داشته باشد. به همین منظور لازم است چند نکته را مد نظر داشته باشید:

مطالب را با عنوان های مشخص بخش بندی کنید.

اطلاعات لیست شده را با بالت ها مشخص کنید.

مطالب مهم را بولد و برجسته کنید.

28_ در انتخاب تصاویر دقت کنید. اگر حجم یا ساز آن با صفحه ی مورد نظر تناسب ندارد حتما آن را تغییر دهید.

29_زیرعنوان ها را در تگ H2 قرار دهید

موتورهای جستجو علاوه بر بررسی عنوانی که در تگ H1 قرار گرفته است، مطالب مشخص شده در تگ H2 را نیز بررسی نموده و بر همین اساس درباره ی محتوا تصمیم گیری میکند. این عنوان ها نیز باید در ارتباط با عنوان اصلی باشند.

30_فراموش نکنید که باید  META TITLE ها  را بهینه کنید. متاتایتل یک کد خط می باشد که عنوان اصلی را به موتورهای جستجو معرفی میکند. این عنوان در صفحه ی نتایج موتورهای جستجو (SERP) نمایش داده میشود. متاتایتل باید حداقل 60 کاراکتر باشد و شامل کلمات کلیدی نزدیک به عنوان اصلی باشد و کاربر را برای کلیک کردن ترغیب نماید.

در پایان باید این نکات را متذکر شد که رعایت کردن موارد مطرح شده برای سئو سایت می تواند تاثیر زیادی در بهبود رتبه مطالب داشته باشد و همچنین می توانید از دوره آموزش سئو آژانس دیجیتال مارکتینگ وب وایت استفاده کنید و نیز به کار بردن ابزارهای حرفه ای در این زمینه نیز می توانند کمک خوبی برای رسیدن به این هدف باشند که برخی از آنها عبارتند از:

Alexa Keyword Difficulty Tool: شناسایی میزان سختی و رقابت یک کلمه کلیدی

Alexa SEO Audit Tool: شناسایی تکرار کلمه کلیدی در چند صفحه، بررسی URL و ساختار محتوا و سایت

Alexa Site Overview Tool: بررسی آتوریتی سایت هایی که به آنها لینک داده اید

پلاگین Yoast SEO: برای اضافه کردن عنوان، متاتایتل، برچسب، توضیحات و سایر موراد مورد نیاز برای سئو داخلی

Google Structured Data Markup Helper: راهنما برای اضافه کردن ساختار داده نشانه گذاری شده در سایت

Alexa On-Page SEO Checker: بررسی سئو داخلی یا One page SEO

این مطالب را هم حتما بخوانید

[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتيباني سايت در اصفهان

به مشاوره نياز داريد؟

پس از تکمیل و ارسال فرم ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس خواهیم گرفت.

09304852006