پخش ویدیو

مدرس

حسين محمدي

مدت زمان

حدود 27 دقيقه

لينك دانلود

روي آيكن كليك كنيد.

مدرس

حسين محمدي

مدت زمان

حدود 27 دقيقه

لينك دانلود

روي آيكن كليك كنيد.

دوره آموزش تولید محتوا

آموزش.تيتر.نويسي
نكات.سئو.براي.توليد.محتوا
روش.تحقيق
آموزش.دسته.بندي.و.لحن.برند
قواعدنگارشي
آموزش.كامل.ورد
آموزش. فتوشاپ.براي.توليد.محتوا
آموزش.ايلستريتور.براي.توليد.محتوا
آموزش.توليد.محتوا.متني
آموزش.تووليد.محتوا.متني2
اموزش.وردپرس.براي.توليد.محتوا
تكنيك.هاي.فروش.در.مقاله.نويسي

آموزش تولید محتوا

تولید محتوا، از زمان های گذشته در بین مردم رواج بسیاری داشته است و هر روز هم به اهمیت آن افزوده می شود. اما تا به حال از خودتان پرسیدید که مراحل توليد محتوا به چه صورت است؟ قطعا این حرفه هم مانند بسیاری از مشاغل دیگر دارای تکنیک های مخصوص به خودش است که با دانستن و رعایت کردن آن ها می توانیم پیشرفت بیشتری داشته باشیم.

چه طور بفهمیم که یک محتوا ارزشمند است؟

ما هر چیزی را که در اطراف خود مشاهده می کنیم دوست داریم به هر نحوی از میزان ارزش آن مطلع شویم و محتوا هم از این قاعده مستثنی نیست.
برای توليد محتوا ارزشمند سه روش بسیار کاربردی وجود دارد:

مخاطب وقتی محتوا را پیدا می کند حس این را دارد که به یک خوش شانسی عظیمی دست پیدا کرده است و مانند یک گنج آن متن را زیر و رو می کند.

همواره بسیاری از افرادی یک محتوا را تولید می کنند و فقط به تعداد کلمات آن توجه می کنند و هرگز به کیفیت کار خود دقت نمی کنند. بهتر است که بدانیم برای مخاطب مفید بودن آن محتوا جذاب است و برای آن ها هیچ وقت تعداد کلمه مقاله اهمیتی ندارد.

سعی کنید محتوا را به نحوی به نگارش در بیاورید که به زودی منسوخ نشود و همواره برای افراد کاربردی و مهم باشد، در رابطه با همان موضوع باید مقاله را تالیف کنید و اگر موضوع شما خوراک است دیگر نباید از پوشاک صحبت کنید چرا که برای افراد خسته کننده خواهد بود.
این روز ها افراد با مشکلات و مشغله های بسیاری دست و پنجه نرم می کنند و به همین علت به شدت کم حوصله هستند و شما حدودا یک دقیقه فرصت دارید که توجه آن ها را به خود جذب کنید؛ در غیر این صورت مخاطبان سایت شما را ترک می کنند.

چگونه مخاطب را جذب کنیم؟

یکی از اولین و مهم ترین مواردی که در یک مقاله وجود دارد، عنوان یا همان تیتر است؛ اگر در این مرحله موفق عمل کنیم به احتمال بسیار بالا مخاطب در سایت شما می ماند و آن جا را ترک نمی کند. البته اصلا نگران نباشید چرا که سایت ها و ابزار های بسیاری هستند و در این مسیر به شما کمک بسیاری می کنند. یکی از این ابزار ها، سایت “چه طور” است که در آن جا مقالات بسیاری با موضوعات متنوعی به چشم می خورد و همه آن ها دارای عنوان های مناسب و با کیفیت هستند. شما می توانید برای ساخت یک عنوان از روش الگو برداری استفاده کنید. برای مثال تصور کنید که یکی از عنوان های سایت چه طور به ترتیب زیر است:

" ترفند های یک دقیقه ای برای تمیز کردن خانه"

حالا کافی است که کلمه مورد نظر خود را جایگزین این عنوان قرار دهید به این معنا که بنویسید: ترفندهای یک دقیقه ای برای بالا بردن عزت نفس به همین سادگی شما موفق شدید که یک عنوان جذاب بسازید. یکی دیگر از روش ها که اتفاقا بین بسیاری از تولید کنندگان محتوا رایج است، استفاده از سرچ های داخل گوگل است. به خصوص این که کادر پایین صفحه همواره راهنمای خوبی برای شما عزیزان است. روش آخر؛ روش بازنویسی است و در حینی که شما یک جمله را می خوانید کافی است که با استفاده از ذهن و خلاقیت خودتان کلمات آن را تغییر بدهید تا بتوانید عنوان جدیدی درست کنید.

اهمیت سئو در سایت

همواره از مهم ترین اهداف و خواسته های ما در تولید محتوا این است که افراد بسیاری بتوانند محتوای ما را بخوانند و در حقیقت کار ما دیده شود. برای این که به این هدف برسیم باید گوگل مقاله های ما را دوست داشته باشد پس ما باید به قوانین ساده و آسان سئو احترام بگذاریم.

اولین کار این است که از کلمات کلیدی در مقالات خود استفاده کنید یاحتی می توانید مترادف کلمات را قرار دهید، بهتر است که این کلمات در ابتدای هر جمله باشند چرا که در سئو تاثیر زیادی می گذارند.

همیشه تلاش کنید که لحن شما بسیار ساده و روان باشد و افراد در هنگامی که مطالب شما را می خوانند دچار سردرگمی نشوند و بتوانند با عمق وجودشان آن را درک کنند.

هرگز در نوشتن تیترها افراط و تفریط نکنید و سعی کنید که حدوداً 4 الی 7 تیتر مناسب برای مقالات خود در نظر بگیرید، بهتر است که از کلمات پر سرچ استفاده کنید چرا که در این صورت بعد از این که افراد این کلمات را سرچ کردن، سایت شما نیز در معرض نمایش قرار می گیرد.

سئو هیچ وقت با عکس های حجم بالا ارتباط خوبی نداشته است چرا که باعث کند شدن سایت شما هم می شود البته منظور ما این نیست که از عکس های بی کیفیت استفاده کنید؛ چرا که به کمک فتوشاپ و نرم افزار Compressnow.com می توانید بدون این که در کیفیت آن خللی وارد شود حجم عکس را کاهش بدهید.

لینک سازی ها به دو صورت داخلی و خارجی اعمال می شوند؛ در لینک سازی خارجی بهتر است که شما لینک صفحات محبوب از قبیل ویکی پدیا را قرار دهید تا مخاطبان بیشتری به سایت شما مراجعه کنند. در لینک سازی داخلی شما می توانید لینک های سایر صفحات مرتبط سایت خود را در آن جا بگذارید تا بازدید شما افزایش چشم گیری پیدا کند.

چه طور به دنیای اطلاعات دسترسی پیدا کنیم؟

حتما برای شما اتفاق افتاده است که به دلایل متعدد به صفحه سرچ گوگل مراجعه کردید و بعد از این که خواسته های خود را جست و جو کردید به هیچ کدام از نتایج دلخواه خود دسترسی پیدا نکردید؛ در اکثر مواقع علت این هست که ما بلد نیستیم که درستی سرچ کنیم و نمی دانیم که باید از چه کلمات و روش هایی کمک بگیریم. برای این که یک تحقیق مفید داشته باشیم ابتدا باید کلمه کلیدی مورد نظر را بدون هیچگونه غلط املایی وارد کنیم و بعد 10 صفحه اول هر سایت را به خوبی مطالعه کنیم چرا که در اغلب مواقع اطلاعات مفید و مناسب در صفحات اول گوگل قرار می گیرند. برای دستیابی به دنیای متفاوت بهتر است که از سرچ های انگلیسی استفاده کنیم، البته اگر در زبان انگلیسی از ضعف های متناوبی برخوردار هستید اصلا نگران نباشید چرا که نرم افزار گوگل ترنسلیت به شما کمک می کند.
البته همیشه هم مجبور نیستید که اطلاعات گمشده خود را از درون محتواهای متنی پیدا کنید بلکه گاهی از جانب ویدیوهای متنوع و آپارات ها می توانید اطلاعات لازم را استخراج کنید و بعد آن ها را به محتوای متنی تبدیل کنید.

چه طور با مخاطب صحبت کنم؟

انتخاب لحن مناسب همیشه یکی از نکات مهم است که باید آن را رعایت کنیم و این مورد تنها به تولید محتوا محدود نمی شود و شما حتی در صحبت کردن روزانه خود می توانید از آن استفاده کنید؛ مشخصا لحن گفتار شما با دوست صمیمی و یک استاد دانشگاه تفاوت زیادی دارد.

لحن ها به دو دسته رسمی و احساسی تقسیم بندی می شوند؛ اکثرا لحن احساسی برای کودکان و سنین پایین استفاده می شود و لحن رسمی هم مخصوص بزرگسالان است.
بعد از این که لحن مناسب را برای تالیف مقاله انتخاب کردید نوبت این هست که اطلاعات لازم را به مخاطب خود ارائه دهید، که دسته بندی های متنوعی موجود هستند که از معروف ترین آن ها می توان به دسته بندی خطی اشاره کرد. تصور کنید که موضوع مقاله ما عزت نفس است ابتدا پرسش هایی را مانند چیستی، چرایی و چه طور مطرح می کنیم؛ دقیقا همان طور که معلم ها یک مبحثی را تدریس می کنند.

عزت نفس چیست؟ چرا عزت نفس مهم هست؟ چه طور عزت نفس خودمان را بالا ببریم؟

و بعد در مورد هر کدام از آن ها توضیحات مناسب را ارائه می دهیم. مورد بعدی، دسته بندی روندی هست مانند این که برای کسی ایمیل درست کردن را آموزش می دهیم.

زیبا کردن محتوا

علامت نگارشی در زیبایی متن شما تاثیر زیادی دارد، ضمن این که در خواندن متن هم به مخاطب کمک بسیاری می کند. بعد از نوشتن هر کلمه حتما یک فاصله وارد کنید تا علامت هایی مانند علامت سوال، ویرگول و .. به کلمه شما نچسبند، چرا که این موضوع در سئو هم موثر است.
توجه داشته باشید که در تیتر هرگز از علامت دو نقطه استفاده نکنید و سایز و رنگ آن هم باید با سایر قسمت های محتوا متفاوت باشد.
برای حفظ نظم سایز بهتر است که عنوان ها به عکس بچسند چرا که زیبایی خاص خودش را دارد.
بعد از این که محتوای شما تمام شد گزینهJustify  را بزنید تا متن شما مرتب شود. کلیه خطوط در یک راستا قرار بگیرند به این کار تراز بندی هم گفته می شود.
برای این که عکس های سیو شوند کافی است که بر روی عکس کلیک راست کنید و گزینه سیو را بزنید و آن را درون دسکتاپ خود ذخیره کنید. بسیاری از مواقع به جدول و نمودارهای بسیاری نیاز داریم تا بتوانیم مطالب را برای افراد بهتر بیان کنیم و برای این کار کافی است که به قسمت insert بروید و بر روی chart کلیک کنید و جدول رو مطابق با سلیقه خود رسم کنید و مطالب را درون آن جای دهید.

چگونه محتوا تولید کنیم؟

تولید محتوا به سه روش قابل اعمال است :

سرچ : از آسان ترین و پرطرفدارترین مقالات است و از قیمت اندکی هم برخورد است برای این کار کافی است که کلید واژه خود را سرچ کنید و بعد از این که مطالب مورد نظر را پیدا کردید سعی کنید که آن را با جملات خود تغییر دهید.

ترجمه ای : افراد زیادی هستند که با چندین زبان دنیا آشنایی دارند و به آن مسلط هستند و بعد از خواندن هر متنی آن را به زبان دیگر تبدیل می کنند و محتوای جدیدی را خلق می کنند.

تالیفی : مانند نگارش یک کتاب که از صفر تا صد آن بر عهده نویسنده است و تنها از قوه تخیل و خلاقیت خود کمک می گیرد. محتوایی که تولید می کنید حتما باید نکات سئو در آن رعایت شده باشد و یونیک باشد. زیرا که محتواهای کپی شده از هیچ ارزشی برخوردار نیستند. برای این که متن شما برای مخاطب مفید واقع شود باید او و اهدافش را به خوبی بشناسید که به اصطلاح به آن پرسونا گفته می شود.
از چالش ها و مشکلات او صحبت کنید و از اهدافی که برای او مهم است و همواره برای آن ها می جنگد. سعی کنید ابتدا یک مشکل را بیان کنید و بعدا راه حل های خود را عرضه کنید و سعی کنید به صورت مستقیم و غیر مستقیم او را برای تهیه یک کالا ترغیب کنید البته منظور ما این نیست که دروغ بگویید بلکه باید صداقت را رعایت کنید تا مشتری به شما اعتماد کند.
اگر می خواهید یک تلویزیون را معرفی کنید باید به صورت مستقیم بگویید که یک تلویزیون نامناسب باعث ضعیف شدن چشم های شما می شود پس بهتر است که یک کالای مرغوب تهیه کنید.

روش های نصب آسان وردپرس

قبل از این که وردپرس را نصب کنیم باید wamps  را دانلود کنید برای این کار ابتدا در قسمت my computer نگاه کنید که نسخه ویندوز شما 32 هست یا 64 و متناسب با آن ومپ را دانلود کنید. بعد از این وردپرس را از سایت مربوطه خود دانلود کردید کافی است که ومپ را باز کرده و پسورد و نام کاربری خود را وارد کنید و بعد از این که دیتابیس را باز کردید برای آن یک نام فرضی قرار دهید؛ حالا در قسمت پوشه ویندوز خود رم ریدر را باز کرده و وردپرس را درون آنpaste  کنید. از حالت زیپ خارج کنید و همه موارد را درون آن کپی کنید و وردپرس شما آماده کار کردن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *