بازاریابی و تولید محتوای حرفه ای در اصفهان

هنگامی که کلمه ی بازاریابی را می شنوید اولین چیزی که به ذهن شما می رسد چیست؟ آیا تصویر یک فروشنده که در مورد محصولات شرکت یا مشتری های بالقوه صحبت می کند به ذهن شما می آید؟ بیلبورد های پر زرق و برق که بزرگراه ها را پوشانده است؟ مدیران مالی که در حال محاسبه ی سود مالی احتمالی که خرید می تواند برایشان به ارمغان بیاورد هستند؟ اگر یک یا تمام موارد را تصور کردید شما در مسیر درست قرار دارید: فروش تبلیغات و محاسبه سود آوری همه قسمت های مهمی از بازاریابی هستند اما بازاریابی بسیار گسترده تر است. بازاریابی محتوا، عبارت پر طرفدار و مرسوم این روزهای دنیای کسب ‌و کار است. کمتر برندی را می‌ توان پیدا کرد که به بازاریابی محتوایی، تولید محتوا و استفاده از محتوا در کسب‌ و کار خود فکر نکرده باشد.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا عبارت است از فرایندی مداوم و پیوسته که از طریق تولید، انتشار، به ‌اشتراک ‌گذاری و مدیریت محتوا تلاش می ‌کند برای محصول یا خدمتی، مشتری جدید یافته و مشتریان قبلی را همچنان حفظ کند. اگرچه بازاریابی تولید محتوا روز به روز در حال پیچیده ‌تر شدن و پیشرفت جدی است ساختار اولیه خود را حفظ کرده و تنها ابزار ها و رسانه ‌ها هستند که درحال تغییر می باشند. طبیعی است با تغییر ابزار ها و رسانه ‌ها روش‌ ها نیز در حال تغییر هستند اما ساختار اولیه ثابت است. در بازاریابی محتوا شما باید بتوانید ویژگی ‌ها و مزیت‌ های یک محصول را غیر مستقیم برای مشتری در یکی از قالب‌ های شناخته شده محتوا ارائه دهید.

بازاریابی محتوا و تبلیغات

بازاریابی محتوا با تبلیغات مرز مشترک و نزدیک به ‌هم داشته اما در عین حال با آن متفاوت است، اگر شما محتوایی از هر جنس و قالب تهیه کرده و برای انتشار آن به رسانه‌ ای هزینه پرداخت کنید در واقع تبلیغات انجام داده‌ اید، نه بازاریابی محتوا. وقتی صحبت از محتواست به این معنی است که شما نه تنها مستقیما خدمات و محصولات خودتان را معرفی نمی‌ کنید، بلکه از رسانه ‌های اجاره ‌ای هم بهره نمی‌ برید مگر در موارد خاص و ضروری. در بازاریابی تولید محتوا باید فصل مشترک علاقه و نیاز مشتری را با محصول و خدمات خود پیدا کنید، در مورد آن صحبت کنید، آموزش دهید و اطلاعات را به اشتراک بگذارید.

اگر برای وب سایت خود نیاز به تولید محتوا به صورت حرفه ای دارید، کارشناسان  وب وایت آماده راهنمایی شما هستند.

تفاوت بین بازاریابی محتوا با بازاریابی محتوایی چیست؟

متاسفانه تفاوت بازاریابی محتوا و بازاریابی محتوایی برای بسیاری از افراد، آنطور که باید و شاید مشخص نیست و کم نیستند افرادی که این دو عبارت را با یکدیگر مترادف می ‌دانند و تفاوت بین آن ها را درک نمی کنند. هرچند، عموما هر کجا که از عبارت بازاریابی محتوا استفاده می ‌شود، منظور و نیت همان بازاریابی محتوایی است. بازاریابی محتوایی، همانطور که پیش‌ تر توضیح داده شد، هر فعالیتی است که شما برای جذب، آموزش، متقاعد کردن، تبدیل بازدید کننده به خریدار و حفظ مشتری انجام می ‌دهید را شامل می ‌شود. بازاریابی محتوایی به چالش‌ هایی فکر می ‌کند که ممکن است مشتری را در طول خرید و استفاده از خدمات شما دچار تردید کند. این ‌ها می ‌توانند در هر مرحله از چرخه فروش ایجاد شوند. به همین دلیل است که یکی از مراحل بازاریابی محتوایی در واقع درست کردن نقشه سفر مشتری است. بازاریابی محتوایی را می‌توان « بازاریابی محتوا محور » نیز دانست: انجام اقدامات مارکتینگی با استفاده از یکی از انواع محتوا. در مقابل، بازاریابی محتوا به هر اقدامی در قلمرو بازاریابی اشاره می‌کند که برای فروش و یا ترویج یک محصولِ محتوایی بکار گرفته شود.

تاثیری که بازاریابی و تولید محتوا بر سئو دارد

در هر بروز رسانی که گوگل از الگوریتم های موتور جستجوی خود ارائه می دهد، بیش از پیش به اهمیت تولید محتوای مفید، کاربردی و جذاب برای سئو سایت پی می بریم. در صورتی که بخواهید همواره در موتور های جستجو مانند گوگل جایگاه مهمی داشته باشید، می بایست به تولید محتوا توجه ویژه ای کنید و برای تولید محتوای مفید زمان صرف کنید.

اهمیت جنس و قالب محتوا

بین جنس و قالب محتوا، رسانه و همین طور مخاطب باید یک هماهنگی ساختاری وجود داشته باشد. وقتی کسی در یک شبکه ارتباطی مثل تلگرام وبلاگ نویسی می‌ کند بدون شناخت کافی از ماهیت رسانه و قالب اجرایی، تنها تلاش خود را هدر می ‌دهد، مثلا رسانه ای مثل تلگرام از پایه برای ارتباط سریع و کوتاه طراحی شده است نه مطالعه متمرکز و طولانی. نوشتن متن ‌های طولانی در اینستاگرام یا تبدیل کردن تصاویر به ویدئو برای رسانه ‌ای مثل آپارات همه از نشانه‌ های عدم شناخت کافی از رسانه و قالب محتوا است. نوع تجارتی که برای آن بازاریابی می‌کنیم اگر چه می‌ تواند در هر رسانه ‌ای مخاطب داشته باشد، بهتر است دارای محدوده ‌ای کوچک اما عمیق باشد.

اجزای بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوا را می‌توان یک فرایند پویا دانست که از اتصال بخش‌ ها و اجزای مختلف شکل گرفته و به خلق ارزش می ‌پردازد. در تعیین اجزای مختلف بازاریابی محتوایی، حفظ ترتیب از اهمیت بالایی برخوردار است و باید مراحل را به ترتیب طی کنید.

بازاریابی و رسالت، ارتباطی نزدیک

بازاریابی با رسالت سازمان آغاز می شود و به پرسش های زیر پاسخ می دهد:

  • سازمان های خود را چگونه تعریف می کند؟
  • سازمان چه اهدافی دارد؟
  • مشتریان سازمان چه کسانی هستند؟
  • سازمان چگونه می خواهد رسالت خود را انجام دهد؟
  • دلیل اصلی وجود سازمان چیست؟

آیا بازاریابی دیجیتال مناسب همه ی شرکت ها و کسب و کارها است؟

بازاریابی دیجیتال می تواند برای هر کسب و کاری و در هر زمینه ای موثر باشد. در عین حال اگر به دنبال استفاده از این نوع بازاریابی هستند لازم است که شخصیت مشتری ( persona ) را تعریف کنید تا نیاز های مخاطب هدف مشخص شود و سپس متناسب با آن شخصیت محتوای سودمند تولید کنید با این حال منظور ما این نیست که همه ی کسب و کارها باید از سبک یکسانی در بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنند به عنوان نمونه معمولاً انجام بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارهای B2B و  B2Cاقدامات متفاوتی را می طلبد.

در راستای بازاریابی، محتوایی که تولید می کنیم بسیار اهمیت دارد و قسمت مهم کار ما به محتوا بستگی دارد. پس می بایست در تولید محتوای مناسب دقت داشته باشیم.

آژانس دیجیتال ماركتينگ وب وایت

شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره به صورت کاملاً رایگان و حرفه ای در این حوزه برای کسب و کار تان با شماره تماس 09304852006 و یا 03191010620 تماس حاصل فرمایید و یا به نشانی info@webwhite.ir ایمیل بزنید تا در کمترین زمان حداکثر 24 ساعت کارشناسان ما به شما مشاوره دهند.

فرم درخواست مشاوره رایگان

مشاوره ديجيتال ماركتينگ2