طراحی و چاپ بروشور تبلیغاتی

زمان مطالعه: 4 دقیقه

[کل: 0 میانگین: 0]

شاید شما تابلوها و بروشور های تبلیغاتی مختلفی را در سراسر شهر دیده باشید و طرح ها و رنگ های مختلف آن ها توجه شما را به خود جلب کرده باشند. چاپ بروشور و تابلو های تبلیغاتی یکی از راه های مؤثر برای معرفی خدمات، محصولات و انتقال اطلاعات به افراد و خریداران می باشد.

در ادامه به ویژگی های مختلف تابلو و بروشور های تبلیغاتی و نحوه تأثیرگذاری آن ها بر فروش و معرفی انواع کسب و کار ها می پردازیم.

بروشور چیست؟

شاید تا به حال دقت کرده باشید که همواره درون جعبه محصولاتی که خریداری می کنید یک دفترچه یا برگه کوچکی با طرح و رنگی زیبا وجود دارد که اطلاعاتی را در خصوص محصول، نحوه استفاده و سایر موارد مورد نیاز به شما می دهد. این دفترچه در واقع همان بروشور محصول است. در تمام کشور های جهان بروشور را به عنوان دفترچه یا کتابچه کوچک راهنما می شناسند.

انواع بروشور را بشناسید!

بروشور ها انواع مختلفی دارند که عبارت اند از:

بروشور لتی

بروشور های لتی یا تاشو یکی از پرکاربرد ترین بروشور ها در جهان می باشند. این نوع بروشور نیازی به صحافی منگنه و یا چسب ندارد و صفحات آن بر روی هم تا می خورند و بروشور به صورت برگه های تا شده در اختیار افراد قرار می گیرد. این دسته از بروشور ها شامل یک صفحه می باشند که پشت و روی آن ها چاپ شده است و از وسط تا می شوند و دقیقاً به همین دلیل است که به آن ها دو لت می گویند. بروشور های تاشو بسیار کوچک و مناسب هستند و اطلاعات مختصر و مفیدی را در رابطه با محصول در خود جای داده اند. شما می توانید محصولات و خدمات را با استفاده از این بروشور ها به آسانی به مخاطبان و مشتریان معرفی نمایید.

بروشور فرمی

در بروشور های فرمی صفحات مانند کتاب است و امکان تماشای همه صفحات در کنار یکدیگر ممکن نیست. این بروشور ها را به عنوان کتابچه های کوچک که صفحات کمی دارد می شناسند و معمولاً این صفحات توسط منگنه به هم متصل هستند.

بروشور تبلیغاتی

به طور معمول در بروشورهای تبلیغاتی از کاغذ A4 یا A5 استفاده می شود اما با توجه به سفارش و نوع هدف شما ممکن است ابعاد آن تغییر کند. یکی از بهترین راه ها برای معرفی محصول به مشتریان چاپ بروشور های تبلیغاتی است زیرا هزینه تهیه آن‌ ها نسبت به سایر روش ‌های بازاریابی بسیار کمتر بوده اما با این حال بازدهی بسیار بالایی دارند.

بروشور انتخاباتی

از این نوع بروشور ها بیشتر هنگام انتخابات و کاندید افراد برای انتخابات ارگان ها و پست های مختلف استفاده می شود و در واقع این بروشور ها بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند

طراحی بروشور

طراحی بروشور دارای اصول مهمی است که باید به خوبی رعایت شوند. با توجه به کم حوصله بودن اکثر مخاطبین باید توجه داشت که شیوه تبلیغاتی بروشور باید بسیار جذاب و قابل فهم باشد به گونه ای که مخاطب با یک نگاه، دریابد که شما چه خدمات یا چه محصولی را ارائه می دهید تا ترغیب شود ادامه بروشور را مطالعه کند.

زمانی که مخاطب بروشور را بدون دقت می خواند متن ها و عکس های جذاب که چیدمان صحیح و ترکیب رنگ استاندارد را دارند، کمک می کنند که پیام بروشور در اختیار مخاطب قرار بگیرد. عکس ها نیز در بروشور تبلیغاتی می توانند در جذب مخاطب تأثیر گذار باشند. فراموش نکنید که تأثیر عکس می تواند چندین برابر بیشتر از چندین صفحه دارای متن باشد.

روکش مورد استفاده در بروشور

انواع بروشور از نظر روکش استفاده شده در آن ها با یکدیگر متفاوت می باشند. معمولاً جنس روکش بروشور ها از UV موضعی و سلفون مات می باشد و به‌ طور کلی مسئله روکش در مراحل تولید انواع بروشور بسیار مهم است زیرا بروشور ها روی کاغذ گلاسه چاپ شده و در صورت استفاده نکردن از روکش، تدوام رنگ‌ های روی آن ها کاهش می یابد.

کاربرد های مختلف بروشور

بروشور ها می توانند دارای کاربرد های مختلف و بسیار زیادی باشند و این کاربرد ها شامل:

معرفی مختصر شرکت و خدمات با هزینه های کمتر و صرفه جویی

معرفی یک محصول خاص که بیشتر می خواهید روی آن سرمایه گذاری کنید یا محصولی که قصد دارید آن را فقط به یک سازمان خاص ارائه دهید.

معرفی محصول جدید مثل محصولات پزشکی و دارو های مختلف که در داروخانه ها می بینیم.

به عنوان دفترچه راهنمای استفاده از یک محصول مانند یخچال و موبایل نیز به کار می روند.

بروشور به عنوان راهنمایی برای استفاده، در جعبه های دارو قرار می گیرد.

به عنوان راهنمای مراجعه به فروشگاه های بزرگ، سازمان ها، بیمارستان ها، هتل ها و… مورد استفاده قرار می گیرند.

برخی بروشورها مخصوص به یک همایش، جشنواره یا نمایشگاه هستند که برای مدت محدودی چاپ می شوند.

فواید بی نظیر طراحی و چاپ بروشور

قطعاً هزینه چاپ بروشور تبلیغاتی نسبت به کاتالوگ کمتر می باشد و با توجه به هزینه چاپ پایین بروشور، می توانید آن را به تعداد بالا در اختیار مشتریان قرار دهید. همچنین قابل حمل بودن و وزن سبک بروشور ها سبب می شود تا گزینه ی بسیار مناسبی برای تبلیغات محسوب شوند. 

سخن پایانی

لازم به ذکر است بروشور ها از جمله مهم ترین و بهترین ابزار جهت معرفی و تبلیغ محصولات در کسب و کار ها و برند های مختلف می باشند؛ بنابراین با استفاده از یک بروشور باکیفیت از نظر ساخت و طراحی می توانید در امر تبلیغات و افزایش فروش و دیده شدن محصولات و خدمات خود پیشرفت نمایید.

تیم وب وایت با داشتن کادری مجرب و حرفه ای در زمینه تولید و طراحی بروشور در طرح ها و رنگ های مختلف برای تبلیغات و افزایش مخاطب به شما عزیزان کمک خواهد کرد.

شما همراهان همیشگی و عزیز می توانید برای دریافت مشاوره ی رایگان و کاربردی در زمینه ی  طراحی و چاپ بروشور تبلیغاتی  با شماره تلفن ۹۱۰۱۰۶۲۰ – ۰۳۱ و یا با شماره همراه ۰۹۱۳۰۰٧٧۹۱۳ تماس حاصل فرمایید و یا به نشانی info@webwhite.ir ایمیل بزنید و يا به صفحه مشاوره رايگان رفته و فرم درخواست را پر كنيد تا کارشناسان ما در اولین فرصت به شما مشاوره ی تخصصی و رایگان ارائه دهند. همچنین اگر انتقاد یا پیشنهادی در مورد این مقاله دارید و یا نکته ای در مورد  طراحی و چاپ بروشور تبلیغاتی می دانید که ما در این مقاله ذکر نکرده ایم، خوشحال میشویم در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

ممنون که تا پایان ما را همراهی کردید.

چند نكته كليدی كه شما در اين مقاله فرا گرفتيد:

بروشور چیست؟

بروشور در واقع یک دفترچه یا کتابچه کوچک راهنما است که اطلاعات مفیدی را در رابطه با محصول و خدمات ارائه می دهد.

انواع بروشور

بروشور ها انواع متفاوتی از جمله تبلیغاتی، فرمی و لتی دارند.

تأثیرات یک بروشور چیست؟

یک بروشور منحصر به فرد باعث افزایش مشتریان و خریداران شما می شود و می تواند به برند شدن محصولات و خدمات شما کمک زیادی کند.

سفارش طراحی و چاپ بروشور تبلیغاتی

[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دريافت مشاوره رايگان

به مشاوره نياز داريد؟

پس از تکمیل و ارسال فرم ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس خواهیم گرفت.

09304852006