یکی از راه های ثبت و بالا بردن یک شرکت در میان رقبا، هویت بخشی است، هویت نقش تعیین کننده ای را برای یک شرکت ایجاد می کند. اگر یک شرکت یک هویت یا اصالت خاص را در دستور کار خود قرار دهد می تواند به موفقیت های بسیار بالایی برسد و هدف های پیش روی خود را یکی یکی پشت سر بگذارد. هویت نشان دهنده این است که یک شرکت به چه طریقی و از چه راهی به مردم شناسانده شود. که این از طرح لوگو، رنگ ها و… تشکیل می شود.

اگر شما به آرم مخصوص یک شرکت معتبر نگاه کنید متوجه می شوید که از یک طرح و رنگ خاص و پالت های ویژه ای تشکیل شده است. این کمک می کند که هر فردی این آرم یا رنگ را در هر مکان دیگری مشاهده کند، اسم و خدمات شرکت برایش تداعی می شود. برای این که از هویت بصری اطلاعات بیشتری کسب کنید همچنین از تاثیر گذاری طراحی های هویت بصری بر روی مخاطب برای شما صحبت خواهیم کرد. پس اگر به دنبال این هستید که در کسب و کار خود از فناوری و خلاقیت های نوین استفاده کنید بهتر است که این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

طراحي هويت بصري

تمام تلاش ما در وب وایت، ارائه ی راهکار های تخصصی و کاربردی برای رشد کسب و کار شما است. به همین منظور می توانید همین حالا از این فرصت استثنایی استفاده کرده و قبل از ثبت سفارش با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید. همچنین خبر فوق العاده این که می توانید فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند. دیگر دغدغه ی انتخاب های نادرست را نداشته باشید؛ زیرا سال ها تجربه ی ما در این زمینه ضمانتی برای موفقیت شما خواهد بود.

تمام تلاش ما در وب وایت، ارائه ی راهکار های تخصصی و کاربردی برای رشد کسب و کار شما است. به همین منظور می توانید همین حالا از این فرصت استثنایی استفاده کرده و قبل از ثبت سفارش با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید. همچنین خبر فوق العاده این که می توانید فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند. دیگر دغدغه ی انتخاب های نادرست را نداشته باشید؛ زیرا سال ها تجربه ی ما در این زمینه ضمانتی برای موفقیت شما خواهد بود.

طراحي هويت بصري

هویت بصری چیست؟

هویت بصری در واقع تمام تصوراتی است که مشتریان از برند شما دارند. شما باید با اقداماتی که انجام می دهید نظیر، تبلیغات، هدایای تبلیغاتی، طراحی لوگو، تولید محتوا و… هویت خود را برای مشتریان ایجاد کنید. این هویت باید به گونه ای باشد که مشتری با دیدن اسم شرکت شما یا لوگوی شما، نوع محصولات و خدماتی که ارائه می دهید، برایش نمایان شود.

برای مثال با شنیدن اسم دیجی کالا یک هویتی در ذهن ما روشن می شود که عبارت است از یک سایت فروش، فروش اینترنتی و… این کار باعث می شود که شما اولویت اول برای خرید مشتری باشید و این یعنی برگ برنده شما در این رقابت حساس است.

افرادی که به دنبال این هستند که کسب و کار خود را تبدیل به یک برند کنند و اصطلاحا برندینگ را انجام دهند، باید تلاش کنند ابتدا یک هویت را برای خود درست کنند با درست شدن هویت، کار برندینگ انجام می شود به عبارتی دیگه وقتی شما در ذهن مخاطب جایگاه مناسبی کسب کردید برندینگ به وجود می آید چرا که شما یک شهرت در بین مردم کسب می کنید و مخاطبانتان به خوبی با محصولات و نوع خدمات شما آشنا می شوند.

امروزه کسب و کارها به صورت روزانه در قالب شرکت های بزرگ با طرح و برنامه های ویژه ای وارد عرصه رقابت می شوند و شرکت های قدیمی ممکن است جای خود را به رقیبان جدید بدهند در این مرحله فقط شرکت هایی که هویت بسیار مناسب را برای خود ایجاد کرده اند باقی می مانند چرا که آن ها خود را برای مخاطبانشان ثبت کرده اند.

برای نمونه، امروزه شرکت های بسیار زیادی در زمینه لوازم خانگی فعالیت می کنند که به صورت ویژه و حرفه ای برای ماندگاری در بازار جهانی فعالیت می کنند. در این بین هیچ یک از شرکت های جدید نتوانسته است جایگاه شرکت ال جی را تصاحب کند دلیل این امر این است که این شرکت توانسته است یک هویت بسیار ویژه را از خود به یادگار بگذارد. همین هویت باعث شده است که در دنیا خواهان زیادی داشته باشد و ما شاهد این موضوع هستیم که امروزه در تمامی بازارهای جهان شرکت الجی محصولاتی را به فروش می رساند و همواره در بین مردم محبوبیت خاصی و خریداران زیادی دارد.

از این دسته شرکت ها بسیار هستند چرا که این شرکت ها هدف خود را فقط روی کسب درآمد نگذاشته اند آن ها هدف های خود را بر روی راهکارهایی گذاشتند که کمک می کند آن ها را به کسب درآمد بالا برسانند.

طراحي هويت بصري
طراحي هويت بصري

هویت بصری در کسب و کار درست مثل شخصیت انسان ها است که با رفتار و تیپ لباس پوشیدن و… شکل می گیرد که همین امر وجه تمایز یک انسان با انسان دیگر است. هویت بصری نیز به همین شکل است که به وسیله، کارت ویزیت، سایت، طرح لوگو، بروشور و… کمک می کند که وجه تمایز یک شرکت با شرکتی دیگر مشخص شود. اگر این کارها به صورت دقیق و خلاقانه انجام شود یک شخصیت برای کسب و کار به وجود می آید.

اگر به تبلیغات تلویزیونی توجه داشته باشید متوجه می شوید که هر شرکت با سبکی خاص محصول خود را معرفی می کند در برخی موارد دو شرکت یک نوع محصول را معرفی می کنند اما باز با روش و سبکی خاص این کار را انجام می دهند که هر دو آگهی با یک دیگر تفاوت دارد.

در کسب و کارها نوع معرفی محصول بسیار مهم است چرا که این معرفی شخصیت شرکت و محصول را نزد مشتری ایجاد می کند اگر این کار به خوبی انجام شود نام آن شرکت تبدیل به یک برند پر فروش در بازار می شود و در غیر این صورت پیشرفت چندانی نصیب شرکت نخواهد شد.

برای این که یک هویت را ایجاد کنید شما دارای یکسری ابزار ها هستید که این ابزارها کمک می کنند تا شما هویت سازی و برند سازی کنید. باید از این ابزار بهترین استفاده را داشته باشید و یک استراتژی خاص و خلاقانه را برنامه ریزی کنید که می توانید از شرکت ها و تیم های حرفه ای مثل وب وایت کمک بخواهید، تیم وب وایت با تیمی مجرب آماده است تا با طرح های خلاقانه همراه با کادری مجرب هویتی ماندگاری را برای شما ایجاد کند تا بتوانید به بهترین شکل در نزد مردم باقی بمانید.

عناصر شما برای ایجاد شخصیت سایت، پیج اینستاگرام، طراحی لوگو، تولید محتوا، تبلیغ رسانه ای، سئو و… است و امروزه فضای مجازی نقش اول را در ایجاد هویت ایفا می کند و لازم است که شما در بخش دیجیتال مارکتینگ فعالیت ویژه ای داشته باشید، چرا که دیجیتال مارکتینگ پیشرفت بسیار زیادی کرده است و امروزه قدرت زیادی دارد و می تواند برای یک شرکت در بین مردم هویت سازی کند که از جمله بهترین شرکت ها در امر دیجیتال مارکتینگ وب وایت است.

دیجیتال مارکتینگ وب وایت

ساير خدمات آژانس ديجيتال ماركتينگ وب وايت

طراحی سایت وب وایت

اهمیت هویت بصری در برند سازی

همواره در بازار کسب و کار شرکت ها و فروشگاه های بسیار زیادی فعالیت می کنند که هر کدام از این شرکت ها چه به صورت مجازی و چه به صورت حقیقی دارای یک اسم هستند که این اسم معرف خدمات آن ها است اما این به تنهایی کافی نیست شما باید اسمی را برای شرکت خود انتخاب کنید که وجه تمایزی باشد با دیگر شرکت ها این اسم باید به گونه ای باشد که هویت ساز شما باشد البته که اسم فقط چاره کار نیست و باید کارهای دیگری انجام دهید که در بخش بعدی مقاله به آن خواهیم پرداخت.

اگر به زندگی شخصی خود توجه کنیم متوجه می شویم که هیچ وقت علاقه نداریم از مکان هایی خریداری کنیم که معروف نباشند و اسم درستی نداشته باشند، همواره ما علاقه داریم که به سمت فروشگاه هایی برویم که معروف هستید و بهترین و به روز ترین ها را کار می کند این فقط برای ما نیست بلکه بخش زیادی از مردم شهر به سمت چنین فروشگاه هایی برای خرید می روند. این نشان دهنده این است که فروشگاه مربوط توانسته است جایگاه مناسبی را نزد مردم کسب کند که وجه تمایز و برتری آن با دیگر رقبا شده است.

هویت بصری کمک می کند که ارتباط شما با مشتری بهتر شود و مشتری حس وفاداری به شما داشته باشد و فقط از شما خرید کند یا از خدمات شما استفاده کند. همچنین اعتماد افراد را جلب خواهید کرد زمانی که افراد به شما اطمینان داشته باشند ترغیب می شوند تا از شما خرید کنند.

 زمانی که هویت کاری شما در ذهن مشتری شکل گیرد و مشتری با اطمینان کامل ترغیب به خرید از شما شود، رفته رفته درآمد شما افزایش پیدا می کند و به طور کلی شما یک میزان فروش ثابت را خواهید داشت.

هویت پیدا کردن به شما کمک می کند که فقط با یک قشر خاص ارتباط برقرار کنید یکی از خصوصیات شخصیت بخشی این است که شما می توانید متوجه شوید که چه قشری از جامعه خواهان خدمات و محصولات شما است با این کار شما می توانید انرژی خود را بر روی یک هدف خاص بگذارید و به پیروزی ها و هدف های بزرگ برسید. با شناسایی مخاطبان شما می دانید که باید چه خدماتی را ارائه دهید و چه محصولاتی را برای فروش تهیه کنید. همه این مزایا؛ مزایای است که هویت بصری در اختیار صاحبان مشاغل قرار می دهند تا کسب کار خود را تبدیل به یک برند کنند.

چه ابزارهایی در هویت بصری نقش دارند؟

طراحی سایت وب وایت

طراحی لوگو :

یکی از کارهایی که می تواند به خوبی معرف شما در بین مردم باشد طراحی لوگو است، لوگو یک نشانه است که نمایند اسم و خدمات شرکت شما در دنیای مجازی و دنیای حقیقی است بسیاری از افراد به جای اسم از لوگو یک شرکت خوششان می آید و آن را در ذهن خود ثبت می کنند. لوگو باید از رنگ بندی مناسب و همچنین طرحی بسیار خلاقانه برخوردار باشد.

توزیع کارت های تبلیغاتی :

کارت هایی مثل: کارت ویزیت، کارت پستال، تراکت و… می تواند یک وسیله بسیار مناسب برای هویت بخشی شرکت شما باشد. شما در کارت های تبلیغاتی باید نوع خدمات و محصولاتی که ارائه می دهید را به صورت کوتاه بیان کنید همچنین باید یک طراحی بسیار مناسب را داشته باشید. نکته بسیار مهم این است که مردم وقتی برای خواندن متن های طولانی ندارند و فقط می توانند در حد یک دقیقه یک مطلب را بخوانند، شما باید کاری کنید که هرچه سریع تر نظر مخاطب جلب شود. به طور کلی یکی از دلیل های پرطرفدار بودن کارت ویزیت همین امر است.

بسته بندی محصولات :

نوع بسته بندی و طرحی را که پیاده می کنید بسیار مهم است شما باید سعی کنید محصولات و کالاهای خود را در بسته بندی های خاص قرار دهید. اگر یک بسته بندی انحصاری را داشته باشید به راحتی هویت سازی مناسبی برای مشتری درست خواهید کرد. مشتری با دیدن بسته بندی شما به یاد شرکت شما می افتد و همین امر یعنی جذب شهرت در بین مردم، زمانی که شهرت شما بیشتر شود شما به راحتی اعتبار کسب می کنید و یک شخصیت را در بیان مردم برای خود ایجاد خواهید کرد.

طراحی سایت :

 سایت یکی از اقداماتی است که باعث افزایش اعتبار و شخصیت کار شما می شود. اگر شما یک سایت را طراحی کنید هم در دنیایی مجازی و هم در دنیای واقعی می توانید شخصیت و جایگاه مناسبی را بدست آورید با تولید محتوا درست و همچنین سئو مناسب می توانید به راحتی نظر مخاطبان خود را جلب کنید و آن ها را ترغیب به خرید از محصولات شما کنید. همچنین سایت می تواند یک راه ارتباطی مناسب برای شما با مشتریان باشد و آن ها را از جدید ترین محصولات و خدمات مطلع سازید.

محیط کار مناسب :

محیط کار یکی از اصلی ترین انتخاباتی است که باعث می شود هویت مناسبی در بین مردم کسب کنید. ما در زندگی شخصی همواره در تلاش هستیم که از مراکزی خرید کنیم از محیطی مناسب و شیک برخوردار باشند چرا که شیک بودن و مناسب بودن محیط کار به دل آدم می نشیند. شما باید محیط های بیرونی و داخلی محل کارتان را به خوبی طراحی کنید. بهتر است طراحی محل کار را به گونه ای انجام دهید که با شغل و خدمات شما در ارتباط باشد سپس خواهید دید که چه تاثیری نزد مشتری خواهد داشت.

تصویر سازی کنید :

برای این که مشتریان مناسبی را جذب کنید باید بهترین محصولات و خدمات را در قالب یک تصویر برای مردم نشان دهید این تصویر سازی در ترغیب کردن مشتریان نتیجه بسیار مثبتی دارد.

نتيجه گيري :

طراحی هویت بصری یک امر بسیار مهم در امر برندینگ است سعی کنید آن را به بهترین تیم یعنی تیم وب وایت واگذار کنید تا شما را به عالی ترین هدف ها برساند برای اطلاعات بیشتر و ارتباط با تیم وب وایت به سایت وب وایت مراجعه کنید تا از خدمات بی نظیر این تیم بتوانید بیشترین بهره را دریافت کنید.

يك پيشنهاد عالي

براي دريافت مشاوره رايگان فرم زير را پر كنيد تا بهترين مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس بگيرند.

پشتيباني سايت در اصفهان