ديجيتال برندينگ

به احتمال زياد اصطلاح ديجيتال برندينگ به گوشتان خورده است اما آیا مفهموم آن را می دانید؟ آيا لازم است ديجيتال برندينگ را در دستور كار خود قرار دهيم؟ اهميت برندسازي در فضاي مجازي چيست؟

دیجیتال برندینگ یکی از عوامل اصلی در موفقیت یک شرکت است و یکی از نکات حیاتی در دیجیتال مارکتینگ، ایجاد اختلاف و تفاوت بین یک برند معروف و یک برند معمولی است که بی توجه می ‌ماند. ترفند خوب برای دیجیتال برندینگ محدود به شرکت‌ های بزرگ نمی‌ شود در واقع هر شرکت کوچک و یا کسب و کار های اینترنتی می ‌تواند از مزایای آن بهره مند شود. سازمان هایی که از این روش به دور مانده اند کم کم از چرخه رقابت خارج خواهند شد و دیگر جایی در میان کسب و کار های آنلاین ندارند. در این مقاله قصد داریم شما را با دیجیتال برندینگ آشنا کنیم و بگوییم که چه مزایایی برای کسب و کار و سازمان ها دارد.

تمام تلاش ما در وب وایت، ارائه ی راهکار های تخصصی و کاربردی برای رشد کسب و کار شما است. به همین منظور می توانید همین حالا از این فرصت استثنایی استفاده کرده و قبل از ثبت سفارش با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید. همچنین خبر فوق العاده این که می توانید فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند. دیگر دغدغه ی انتخاب های نادرست را نداشته باشید؛ زیرا سال ها تجربه ی ما در این زمینه ضمانتی برای موفقیت شما خواهد بود.

تمام تلاش ما در وب وایت، ارائه ی راهکار های تخصصی و کاربردی برای رشد کسب و کار شما است. به همین منظور می توانید همین حالا از این فرصت استثنایی استفاده کرده و قبل از ثبت سفارش با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید. همچنین خبر فوق العاده این که می توانید فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند. دیگر دغدغه ی انتخاب های نادرست را نداشته باشید؛ زیرا سال ها تجربه ی ما در این زمینه ضمانتی برای موفقیت شما خواهد بود.

دیجیتال برندینگ چیست؟

برندسازی دیجیتالی، نحوه ی طراحی و ایجاد آنلاین برند کسب و کار شما از طریق وب سایت ها، رسانه های اجتماعی، ویدئو و غیره می باشد. برند سازی دیجیتالی شامل تلفیقی از بازاریابی دیجیتالی و برند سازی اینترنتی برای توسعه ی آنلاین یک برند است.

برندینگ یا همان برند سازی، یک روش بسیار قدرتمند بازاریابی و فروش است که به کمک آن می توان آمار فروش محصول و خدمات را بسیار بالا برد. برای معرفی و تعریف و تمجید کیفیت و اصالت کالا یا خدمات باید از ویژگی استفاده کرد که به خاطر سپاری آن برای تمامی قشر های جامعه در هر زمان و مکان به آسانی صورت بگیرد و استفاده از آن یادآور کیفیت و محبوبیت و منحصر به فرد بودن آن کالا یا خدمات باشد.

ديجيتال برندينگ
چرا وب وايت؟

چرا به حوزه ی بازاریابی یا برندسازی دیجیتال نیازمندیم؟

اهمیت دیجیتال برندینگ به ارتباط موثر ارزش شما به مشتری مربوط ‌می‌ شود. دیجیتال برندینگ به مشتری‌ های بالقوه شما فکر ‌می‌ کند. به کمک برندسازی دیجیتال، می ‌توانید خودتان را به مشتری ‌های بالقوه معرفی کنید و وجه تمایز خودتان را به آن ها بگویید. هنگامی که بازدید کننده وب سایت، متوجه کسب و کار شما را می شود، خرید سریع ‌تر اتفاق می ‌افتد. ارزش و اهمیت برند سازی هنگامی مشخص می شود که خریدار برای تهیه اقلام مورد نظر به فروشگاه می رود وقتی با محصولاتی که نام آن ها برایش آشنا است روبرو می شود با اطمینان آن ها را انتخاب می کند ولی زمانی که با محصولات شرکتی که نام آن برایش آشنا نیست و تعریفی از آن نشنیده رو به رو می شود از کنار آن بی اعتنا رد می شود چون نام آن را نشنیده و برایش آشنا نیست پس به کیفیت محصول شک می کند و همین علت باعث فروش کم برند محصولی که شناخته شده نیست می شود. در مقابل برند سازی یا برندینگ درست باعث افزایش فروش محصولات کارخانه می شود.

تفاوت دیجیتال برندینگ و دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ بر اساس کیفیت یک محصول یا سرویس، آن را تبلیغ ‌می ‌کند. در حالی که دیجیتال برندینگ کمی دقیق ‌تر و جزئی ‌تر است. در دیجیتال برندینگ به جای اینکه روی یک محصول خاص و ویژه تمرکز کنیم، ارزش ‌ها و معیار های برجسته و پر اهمیت شرکت را بیان ‌می‌کند.

زمانی که یک محصول تغییر ‌می‌کند یا جا به جا ‌می ‌شود، برندینگ پیوسته پایدار ‌می‌ ماند. زمانی که مشتری محصولی را خریداری می کند، برند در ذهن مشتری می ‌ماند. در حالی که دیجیتال مارکتینگ به جذب مشتری می ‌پردازد.

ديجيتال برندينگ

مزایای دیجیتال برندینگ برای شرکت ‌های کوچک و استارتاپ ‌ها

سفارش خدمات عکاسی با وب وایت

برند خود را مردمی‌ کنید.

زمان اینکه برند های بزرگ که تبلیغات آن ها محدود به زمان‌ های اول وقت در تلویزیون بود، سر آمده است. اکوسیستم یا بوم سازگان دیجیتال فرصت و امکان ‌های باورنکردنی برای همدلی و تعامل با کاربران شما ارائه می‌ دهد. بیشترین بهره را از آن ببرید! زیرا این شما را از رقبای خود در صنعت مشخص و تفکیک می‌ کند. وقتی صحبت از حوزه ی بازاریابی پیش می‌ آید، منطقی نیست که آنچه رقبیان انجام می‌ دهند را کپی کنید. شما باید جنبه‌ هایی را پیدا کنید که شما را متفاوت و متمایز می ‌کند و به آن ها انگیزه می‌ دهد تا برند شما بهترین نسخه ممکن از خود برند باشد.

احساسات را تحریک می ‌کند.

مردم به سادگی عاشق یک محصول نمی ‌شوند. این حدس و گمان وجود دارد که آن ها به آسانی محصول دیگری را پیدا کنند که شبیه محصولات شما باشد. در این وضعیت، چه چیزی باعث می‌ شود آنها محصولی را نسبت به دیگری انتخاب کنند؟ پاسخ این است که مارک و برندی که انتخاب می‌ کنند چیست. مردم عاشق برند پشت سر محصول هستند و آنچه که با آن محصول معرفی می ‌شود.

..تولید محتوامخصوص اینستاگرام و تلگرام

کانال همه کاره

این الزاماً به این معنی نیست که شما باید در هر رسانه‌ ی اجتماعی حضور داشته باشید. محدود به عاملی که هدف خود را انتخاب کرده اید، باید انتخاب کنید که کدام کانال و مجرا را انتخاب کنید.

چراعکاسی وفیلمبرداری باوب وایت

نزدیکی با کاربر

این کار به شما فرصت می ‌دهد فراتر از همدلی و تعامل باشید و یک راست به حرف های کاربر گوش کنید. هم اکنون دقیقاً متوجه خواهید شد که مشتریان شما چه می‌ خواهند، بنابراین از این نزدیکی با کاربر برای پیشرفت و توسعه ی محصولات یا خدمات خود استفاده کنید.

ارزش های وب وايت

اسباب و موارد مورد نیاز برای برندینگ یک کسب و کار

کیفیت خدمات :

برای اینکه کالا و یا خدمات تبدیل به برند شود، ابزار ها و تلاش هایی لازم است تا در گذر زمان آن ها را تبدیل به یک برند، حتی در سطح جهانی و فراگیر کنند. اولین مورد که می توان به آن اشاره کرد کیفیت و ویژگی های منحصر به فرد خود محصول یا خدمات می باشد که از مهم ترین و اصلی ترین موارد تبدیل شدن آن به یک برند است.

بهبود سایت برای موتور های جستجو یا سئو :

یکی از اثاث دیجیتال مارکتینگ سئو یا بهینه سازی موتور های جستجو است که در Digital Branding هم اثر بخش است اما هزینه و زمان زیادی لازم دارد و برای کسب و کار های بزرگ که بازدهی خوبی دارند مفید و سود بخش است.

ساير خدمات آژانس ديجيتال ماركتينگ وب وايت

بازاریابی محتوا :

یکی از پر اهمیت ترین  ابزار Digital Branding بازاریابی محتوا است. محتوای مناسب، کوتاه و اثرگذار به مراحل در موفقیت یک برند تاثیر گذار است و بازاریابی آن از طریق شبکه های اجتماعی و سئو مفید و سودمند خواهد بود.

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی :

احتمالاً خیلی ها هنوز فکر و خیال می کنند که دیگر دوره ایمیل مارکتینگ به پایان رسیده باشد اما باید گفت یکی از ابزار های مهم در دیجیتال برندینگ بازاریابی ایمیلی است اما باید صحیح و به درستی و با ایجاد ایمیل های جذاب و دارای جلوه های بصری از آن استفاده کرد.

تبلیغات دیجیتال :

تبلیغات در شبکه های اجتماعی، سایر پیام رسان ها، رپورتاژ آگهی و… همه و همه از ابزارهای اثرگذاری در برندسازی دیجیتال (  Digital Branding) است.

ديجيتال برندينگ

عوامل موثر در دیجیتال برندینگ

تولید محتوای با کیفیت :

یکی از عللی که به شدت در موفقیت و بهره مندی دیجیتال برندینگ تاثیر گذار است تولید محتوا است. زیرا سبب به وجود آمدن ترافیک سایت و دیده شدن و آگاهی از برند تجاری می شود. تولید محتوای باکیفیت، علتی می شود برای ارتباط بهتر و بیشتر با مشتریان و مخاطبان سایت، که این مسئله باعث افزایش رتبه سایت شرکت می گردد و باعث می شود برای موتور های جستجو خود سایت و محتوای آن به آسانی قابل تشخیص دادن و شناسایی باشد.

خلاقیت و ایده های نو :

همان گونه که اشاره شد شرکت های تجاری بخش وسیعی از فعالیت هایشان در فضای آنلاین صورت می گیرد و به همین علت عواملی که می تواند در موفقیت دیجیتال برندینگ یا همان برند سازی کالا و خدمات از طریق فضای آنلاین ثمر بخش باشد، شامل موارد زیر می باشد که در مورد هرکدام از آن ها توضیح مختصری خواهیم داد. البته این نکته ضروری و مهم است که برای موفقیت و توفیق بیشتر و بهتر دیجیتال برندینگ باید از فکرها و ایده های خلاقانه و جدید استفاده شود و به روش ها و ایده های ساده و معمول دیجیتال مارکتینگ قانع نباشیم. در دیجیتال برندینگ نیاز به ابزارهای پیشرفته تر، کلی تر، خلاقیت و ایده های نو داریم.

صفحه خدمات شبکه های اجتماعی

حضور پیاپی در شبکه های اجتماعی :

علت بعدی را می توان فعالیت و تلاش در فضا های مجازی رو به رشد برشمرد. با توجه به انواع برنامه ها و شبکه های اجتماعی که هرکدام از آن ها مخاطبان و مشتریان بالقوه را به خود جذب نموده اند و همچنین کم هزینه بودن و اثر گذاری بسیار این شبکه ها بر روی مخاطبان خود، باعث حضور پیوسته و ادامه دار در این شبکه ها می تواند به حضور همیشگی و مستمر برند و دیده شدن پیاپی و همیشگی توسط مخاطبان منجر شود که همین عامل از بهترین و قدرتمند ترین عوامل موفقیت یک شرکت در دیجیتال برندینگ می باشد. ولیکن عامل دیگری می باشد که به پیروی در صورت وجود این عامل بقیه ی عوامل می توانند سبب موفقیت و بهره مندی دیجیتال برندینگ شوند و آن چیزی جز، کیفیت کالا یا خدمات نیست که می تواند در جلب اعتماد مشتریان نقش با اهمیتی داشته باشد.

نحوه انجام اقدامات دیجیتال برندینگ

خدمات مشاوره

اهداف

با دقت توصیف و تعریف کنید که وظیفه و مسئولیت شما چیست، چه محصولاتی یا خدماتی را ارائه می ‌دهید و مشتری شما چه کسانی هستند.

سفارش خدمات عکاسی

راهنماي ماهيت و هويت شركت

روش رایج این است که پیشنهاد می ‌کنیم هر چه سریع تر مطالب خود را بنویسید.

سفارش خدمات شبکه های اجتماعی

شخصيت برند

محدود به مخاطبی که شما هدف قرار می ‌دهید، باید محتوا تولید کنید و متن پیام خود را معادل با آن تنظیم کنید: محتوا باید در دسترس، با نشاط، مهربان، مهیج، جدی … باشد و همه این ها باید به خوبی در کنار هم قرار بگیرند و از مغایرت و ناسازگار بودن خودداری کنید.

سفارش خدمات سئو..

صادق باشيد

مارک ‌هایی وجود دارند که به راحتی فراموش می ‌شوند. اگر ارتباط شما با تجربه مشتری با محصول یا خدمات شما سازگاری نداشته باشد، به خوبی پیش نمی‌ رود. بهترین تجربه کاربر را عرضه کنید، از خدمات مشتری غافل نشوید، هرگونه سؤال احتمالی را برطرف کنید و در صورت اشتباه بودن عذرخواهی کنید.

چرامشاوره کسب و کار

مواظب كاركنان خود باشيد

داشتن کارمندان خوشحال و با انرژی بهترین مارک تجاری ممکن است که می‌ توانید در آن کار کنید. آن ها بهتر کار می‌ کنند، اهداف شما را به اشتراک می‌ گذارند و علاوه بر این، آن ها اولین نفری خواهند بود که در هر کجا که می ‌روند، لغت و تعاریف خوبی را برای مارک شما به کار می ‌برند.

پشتیبانی حرفه ای اینستاگرام

برند خود را در فضای آنلاین، با خدمات دیجیتال برندینگ وب وایت معرفی کنید

اگر کالا یا خدماتی دارید که می خواهید در فضای آنلاین به دیگران معرفی و عرضه کنید، استفاده از خدمات دیجیتال برندینگ یا حوزه ی بازاریابی آژانس دیجیتال مارکتینگ وب وایت راهی مطمئن و ایمن برای این کار است. آژانس دیجیتال مارکتینگ وب وایت، با داشتن کارشناسان مجرب در زمینه های تخصصی دیجیتال مارکتینگ، همچون طراحی وب سایت، سئو و بهینه سازی سایت، تولید و بازاریابی محتوا و دیگر شاخه های دیجیتال مارکتینگ پس از گذشت مدت کوتاهی از شروع به کار خود توانسته است، مشتریان مختلفی را از صنایع گوناگون با ارائه ی این خدمات به موفقیت های مهم و ارزشمندی در فضای آنلاین برساند.

سخن پاياني

در این مقاله درباره دیجیتال برندینگ، مفهوم آن صحبت کردیم. آگاه شدیم که با دیجیتال برندینگ و کانال ‌های آن می ‌توانیم مشتری‌ های وفادار و متعهد داشته باشیم، کسانی که محصول شما را می ‌خرند، آن را باور دارند. در نتیجه برند سازی موفق و برندینگ یکی از ملزومات فروش بالا و معرفی محصول یا خدمات است.

يك پيشنهاد عالي

براي دريافت مشاوره رايگان فرم زير را پر كنيد تا بهترين مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس بگيرند.

پشتيباني سايت در اصفهان