دیجیتال مارکتینگ چیست؟

با توجه به این که روز به روز به سمت دنیای مجازی پیش می رویم و اکثر کار ها به صورت مجازی و اینترنتی انجام می شود، هر شرکت و کسب و کاری نیاز دارد که در دنیای اینترنت و فضای مجازی فعالانه عمل کند و تکنیک هایی که مناسب دیجیتال مارکتینگ را تدوین کنند. دیجیتال مارکتینگ، علاوه بر این که افراد زیادی را به سمت خود جلب کرده است، در جهان نیز حرف اول را می زند و یکی از پرطرفدار ترین و بهترین روش می باشد که باعث رشد و رونق سریع کسب و کار ها می شود. اصل یادگیری دیجیتال مارکتینگ به این صورت است که علاوه بر داشتن دانش کافی در این زمینه، می بایست که تجربه کافی را نیز در این زمینه به میزان کافی کسب کنید. دیجیتال دانشی است که هر روزه و لحظه به لحظه در حال تغییر و تحول است؛ پس در نتیجه باید تلاش کنیم آنچه را که در این مورد می دانیم دائم بروز کنیم و دانش و دانسته های خود را با انجام یک سری کار های عملی مورد بررسی قرار دهیم.

دیجیتال مارکتینگ وب وایت

آیا تا به حال شاهد کار کردن یک دیجیتال مارکتینگ بوده اید؟ او ممکن است زمان زیادی از وقت خود را صرف نگاه کردن به سیستم خود کند و مدت زیادی را مشغول به تایپ کردن باشد. دیگران با خود فکر می کنند که هیچ کار خاصی انجام نمی دهد؛ در حالی که با همان کامپیوتر خودش، خدماتش را به صورت آنلاین عرضه کرده و در آمد میلیونی کسب می کند.

بیشتر کسب و کار ها برای این که حضور فعالی در بازار داشته باشند و سهم بیشتری دریافت کنند، استفاده از تکنولوژی نوین یک اصل مهم می دانند. دیجیتال مارکتینگ برای دست یافتن به جدید ترین روش های برقراری ارتباط با مشتری، از بروز ترین امکانات و تکنولوژی استفاده می کند و با هزینه ی بسیار کم، محصولات و خدمات خود را به درصد بالایی به فروش می رساند. امروزه با استفاده از دیجیتال مارکتینگ، تنها با چند کلیک ساده به راحتی می توان به مخاطب هدف رسید و همچنین استفاده از آن به یک اصل مهم در دنیای امروزه تبدیل شده است. در واقع دیجیتال مارکتینگ به این معناست که ما با ابزارهای دیجیتالی بروز در ارتباط هستیم. شاید شما بپرسید فردشخصی که مدت هاست به سیستم خیره شده، دقیقا چه کاری انجام می دهد؟ یا با چه ابزاری سر و کار دارد؟ و یا محصولات و خدمات خود را به چه صورتی به فروش می رساند؟ که در ادامه تمام این موارد را مورد بررسی قرار می دهیم

فرایند بازاریابی دیجیتال

شما اگر که تا به حال گوشی به دست نگرفته اید و قصد خرید گوشی دارید، از یک سری عبارت های پرسرچ استفاده می کنید. به طور مثال؛ «جدید ترین گوشی های سال»، «بهترین گوشی با کیفیت بالا» سعی بر این دارید تا با انتخاب بهترین مدل، اقدام به خرید کنید. در این بخش، دیجیتال مارکتینگ به بخش های مختلف تقسیم می شود. در وهله اول، محتوای مورد نظر چه به صورت متنی و چه به صورت ویدیویی، باید بر اساس نیاز شما ارائه شده باشد که منظور همان بازاریابی مبتنی بر محتوا است. سپس سایتی که برای ارائه ی محتوا ایجاد شده، حتما باید سئو باشد و بین هزاران سایت دیگر و نتایج گوگل، رتبه الکسای بالایی داشته باشد.

وقتی که به طور کامل مدل ها را دیدید و مشخصات آن را مشاهده کردید، حال وقت آن رسیده که با مدل های دیگر مقایسه کنید. موقعی که می خواهید مقایسه کنید، هر تعداد مدلی را که می خواهید سرچ می زنید و روی لینک تبلیغ کلیک می کنید تا صفحه مورد نظر باز شود. در این جا وظیفه ی کارشناس دیجیتال مارکتینگ این است که باید تبلیغات سایت مورد نظر را طوری بهینه سازی کنند که رتبه الکسای آن بالا باشد و به صورت هدفمند به مخاطبان هدف نشان داده شود. همانطور که می دانید، برای خرید گوشی، به یک تبلیغ اکتفا نمی کنید و چندین تبلیغ را به طور همزمان باز می کنید. در این جا به علت این که گزینه های زیادی برای انتخاب مدل مورد نظر خود وجود دارد، جزئیات هر مدل و هم چنین جزئیات سایت های مختلف مورد بررسی قرار می گیرد. در این جا کارشناس، باید اطمینان حاصل پیدا کند که آنچه را که کاربر مد نظر دارد را در اختیارش قرار دارد و در کل منجر به جلب رضایت مشتری شود. هم چنین با کمک یک سری ابزار های تحلیل دیجیتالی، می توان این را دریافت کرد که مخاطب هدف ما به چه علت از خرید خود منصرف شده است و هم چنین باید فهمید که کاربر با کمک چه منابعی وارد سایت شده است و در حال انجام چه کار هایی می باشد.

بعد از کلی تحقیق و بررسی در مورد قیمت سایت های متعدد، گارانتی مربوطه و هم چنین لوازم جانبی آن، به یک نتیجه ی کلی می رسید و اقدام به خرید می کنید. زمانی که همه مراحل به خوبی طی شد، اس ام اس با محتوای خرید و ثبت سفارش برای شما ارسال می شود.

زمانی که گوشی خریدید و به دست شما رسید، بعد از مدتی که با آن کار کردید، از خرید خود راضی هستید؛ در این میان، هرکسی که شاهد رضایت شما از خریدتان باشد، آدرس سایتی را که خرید کرده اید، از شما می پرسند و شما هم آدرس سایت را در اختیار شان قرار می دهید. حال اگر برای گوشی موبایل خود لوازم جانبی مورد نیاز را خریداری نکرده اید، مدتی بعد از طرف فروشگاهی که به صورت آنلاین خریداری کرده اید، پیامکی حاوی خرید لوازم جانبی گوشی مورد نظر خود دریافت می کنید که درصدی از تخفیف را شامل می شود. پس شما تصمیم می گیرید که لوازم جانبی که مد نظرتان می باشد را نیز از همین فروشگاه خرید کنید. حتی در این پیامک، لینک تبلیغاتی اینستاگرام خود را نیز قرار داده است؛ پس شما تصمیم می گیرید که صفحه اینستاگرامی فروشگاه را نیز دنبال کنید. یک دیجیتال مارکتر حرفه ای تلاش می کند تا با ارسال پیامک های تبلیغاتی و مدیریت حرفه ای شبکه های اجتماعی، در این مرحله مخاطب هدف قبلی خود را مجدداً ترغیب به خرید کند.پس یک دیجیتال مارکتر قدرتمند و حرفه ای سعی بر این دارد تا خدماتی را که می خواهد ارائه دهد، به بهترین نحو ممکن در خدمت مخاطبین هدف قرار دهد.

اهمیت دیجیتال مارکتینگ در چیست؟

قبل از این که اهمیت دیجیتال مارکتینگ را مورد بحث قرار دهیم، ابتدا بهتر است که در مورد هود دیجیتال مارکتینگ تعریف دقیقی ارائه دهیم. منظور از بازارایابی دیجیتالی، استفاده از یک سری ابزار و رسانه های الکترونیک برای پیشرفت و ارتقای محصول و برند را شامل می شود. تفاوت اصلی میان بازاریابی دیجیتال و سنتی در این است که دیجیتال مارکتینگ به شما اجازه می دهد تا متوجه شوید بهره گیری از کدام روش کاربردی تر است.

دیجیتال مارکتینگ وب وایت
دیجیتال مارکتینگ وب وایت

اهمیت دیجیتال مارکتینگ

فراگیر بود رسانه های مجازی و دیجیتالی، آن چنان زیاد است که مخاطبین هدف در هر زمانی به اطلاعات مورد نیاز دسترسی خواهند داشت. اطلاعاتی که افراد در مورد محصولات شما نیاز دارند، نیاز نیست که تنها از جانب شما باشد؛ بلکه افراد مطالب مورد نیاز خود را حتی می توانند خیلی ساده و راحت، از طریق شبکه های اجتماعی، با توجه به حرف هایی که افراد پیرامون شان می زنند و رسانه های دیجیتالی کسب کنند. پس در نتیجه افراد به برندی اعتماد می کنند که آن را به طور کامل شناسایی کرده باشند و خدماتی را دنبال می کنند که با نیاز های آن ها مطابقت داشته باشد.

مدیریت بهینه ی ارتباط با مشتریان

شما تنها زمانی می توانید تاثیرمنحصر به فرد دیجیتال مارکتینگ و رسانه های مرتبط با آن را در کسب و کار خود کنید که از این رسانه به بهترین نحو ممکن از آن ها استفاده کرده باشید. برای این که بتوانید با مخاطبین هدف خود ارتباط موثری برقرار کنید، علاوه بر شناخت سطحی مشتریان، باید به علایق و سلیقه های مشتریان توجه کافی را داشته باشید و به خوبی آن ها را درک کنید. در این صورت می دانید که چطور پیام تان را به مخاطبین هدف خود انتقال دهید تا تاثیر گذار باشد. برای این که بتوانید درک کلی از انتظارات مخاطب هدف خود دریابید، می توانید با مراجعه به کانال های دیجیتالی به طور مثال وب سایت، شبکه های اجتماعی، ایمیل و … این اطلاعات را به دست آورید. پس نتیجه می گیریم که هر چه ما درک بیشتری از مخاطب خود دریافت کنیم، موفقیت ما در زمینه کسب و کار و ایجاد ارتباط با مشتری افزایش پیدا می کند.

دیجیتال مارکتینگ چه وضایفی را به عهده دارد؟

به این توجه داشته باشید هر کسب و کاری اعم از تبلیغات محصول یا خدمات، فروش، ایجاد بخش نظر سنجی و … که به کمک ابزار های دیجیتال مارکتینگ باشد، نوعی بازاریابی دیجیتالی محسوب می شود. بازاریابی دیجیتالی به این صورت نیست که ما لیستی از کار های خود را برای آن تعریف کنیم و اون به صورت خودکار انجام دهد؛ بلکه بر اساس تجربه هایی که داریم متوجه می شویم که چه کارهایی بر عهده دیجیتال مارکتینگ می باشد.
با در نظر داشتن گستردگی دیجیتال مارکتینگ، اولین قدم برای ورود به دنیای دیجیتال، شناخت استراتژی های آن است. در این بخش از سایت، مهم ترین عناصر دیجیتال مارکتینگ را به صورت مختصر و مفید به شما همراهان همیشگی وب وایت معرفی می کنیم و پیشنهاد می کنیم که بعد از دانستن این موارد، حتما وارد صفحه آکادمی وب وایت شوید و آموزش را از همین الان بدون اتلاف وقت، شروع کنید.

وب سایت مارکتینگ

اصلی ترین جایگاه مخاطبین هدف، وب سایت می باشد. مطمعن باشید که اولین جایی که مشتریان با شما ارتباط برقرار می کنند، وب سایت است. امروزه دنیا، دنیای دیجتیال است؛ جایی که باید سعی شود مشتریان را با تولید محتوای حرفه ای جذب سایت کرد و دوران کسب و کارهای سنتی که با چرب زبانی مشتری را جذب می کردند، به اتمام رسیده است.
شما بدون داشتن سایت نیز می توانید از طریق یک سری شبکه های مجازی نیاز های کسب و کاری خود را بر آورده کنید. اما این را در نظر داشته باشید که اگر به هر دلیلی این رسانه دیگر در دسترس نباشد، مشتریان خود را از دست خواهید داد. پس داشتن سایت، لازمه هر کسب و کاری است.

طراحی سایت وب وایت

داشتن وب سایت، به کار شما اعتبار می بخشد و حتی در صورت از دست رفتن شبکه مجازی، شما هنوز مشتریان خود را در دسترس دارید. چرا که سایت همیشه در دسترس است. برای داشتن یک وب سایت موفق، باید در نظر داشت که ظاهر سایت و قرار دادن مطالب در جایگاه مناسب خود، از اهمیت بسیاری برخوردار است که توجه به این موضوع، منجر به افزایش سطح فروش شما می شود. برای داشتن سایت جذاب باید در حین سادگی، از شلوغ شدن بی جهت جلوگیری کرد.
موضوع دیگری که باید به آن توجه داشت و حائز اهمیت است، ریسپانسیو بودن سایت شما است. چرا که اکثر افراد به جای استفاده از سیستم، معمولا از گوشی موبایل خود استفاده می کنند و منظور از ریسپانسیو بودن در این جا این است که سایت شما در هر نمایشگری قابل تنظیم باشد و به سادگی بتواند خود را با هر سایزی وفق دهد تا مطالب به درستی به نمایش گذاشته شود و باعث حفظ شکل سایت شما شود. در صورت ریسپانسیو بودن سایت شما، باعث افزایش رتبه الکسای سایت تان می شود.

پیشنهائ می کنیم اگر به دنبال ساخت یک وب سایت حرفه ای هستید، وارد قسمت طراحی سایت وب وایت شوید.

تبلیغات دیجیتال

یکی از اصول مهم دیجیتال مارکتینگ، تبلیغات دیجیتالی است. تفاوت عمده ای که بین تبلیغ دیجیتالی و آفلاین وجود دارد، دقت عملکرد تبلیغ می باشد که در تبلیغات دیجیتالی دقت تبلیغ بیشتر است و باعث بهبود عملکرد تبلیغ می شود.

تبلیغات در گوگل

با در نظر گرفتن زمان زیادی که برای سئو سازی سایت مصرف می شود، برای این که خیلی سریع تر به این نتیجه برسیم بهتر است از تبلیغات گوگل استفاده کنیم تا سرعت سئو سازی افزایش پیدا کند.

بازاریابی محتوا

با توجه به اینکه اکثر مشتریان قبل از اقدام به خرید، اطلاعات مورد نیاز در رابطه با آن محصول یا خدمات مطالعه می کنند، منابع زیادی را باید در اختیار مشتری قرار دهیم. بهتر است برای معرفی محصول تان، اطلاعات مورد نیاز را خودتان در اختیار مشتری قرار دهید؛ چرا که شما بیشتر از هرکسی اطلاعات لازم در رابطه با محصول خود را می دانید. در این جا می بایست از بازاریابی محتوا استفاده کرد. شاید از خود بپرسید که بازاریابی محتوا به چه معناست؟
بازاریابی محتوا یعنی مخاطبین هدف را با توجه به تولید محتوای با کیفیت و یونیک به سمت سایت خود جذب کنیم.
باید بدانید که تولید محتوا به صورت های مختلفی شکل می گیرد؛ به طور مثال به صورت متنی، ویدیویی و تصویری می باشد. این را باید در نظر داشت که استفاده از محتوای متنی به دلیل پر استفاده بودن، از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد. پس بهتر است که در شروع کار، بیشتر تمرکز مان را روی محتوای متنی قرار دهیم.

در ادامه برای داشتن یک وبلاگ منحصر و شگفت انگیز، نکاتی را مورد بررسی قرار داده ایم که بهتر است به آن ها توجه کنید.
• یکی از مهم ترین روش برای ساخت یک وبلاگ خوب، توجه به علایق مشتریان و هم چنین توجه به پر سرچ ترین کلمات که به آن کلمات کلیدی گفته می شود، حائز اهمیت است. توجه به این مورد، سبب می شود که کاربران بسیاری وارد وبلاگ شما شود و رتبه الکسای سایت نیز بالا می رود.
• تلاش کنید که با کمک تولید محتوای یونیک و جذاب، اعتماد مخاطبان تان را به سایت جذب کنید.
• سعی کنید تبلیغات کمتری در وبلاگ خود قرار دهید تا سبب ماندگاری مشتریان شود.
• با اضافه کردن بخش نظرات به وبلاگ خود، منجر به اعتماد مشتریان دیگر می شوید.

ایمیل مارکتینگ

بیایید دیجیتال مارکتنیگ را به شکل یک پازل تصور کنیم؛ در این صورت، یکی از مهم ترین بخش این پازل، ایمیل مارکتینگ است که کمی حساس تر از بقیه روش هاست.
چرا که اگر محتوای شما ارزشمند و مفید نباشد، ایمیل های اسپم زیادی برای کاربران استفاده می شود که بعد از مدتی منجر به فرار مشتری می شود. پس در نتیجه باید به نوعه محتوا، زمان ارسال و تعدادی که ارسال می کنیم توجه بسیار زیادی داشته باشیم تا اعتماد مخاطب را جلب کنیم.

بازاریابی پیامکی

یک سری از کسب و کار ها به دلیل این که از بازاریابی پیامکی استفاده نادرستی می کنند، دیگر کسب و کار تمایلی به استفاده از بازاریابی پیامکی و اس ام اس تبلیغاتی ندارند. توجه داشته باشید که استفاده از پیامک جهت تبلیغات، ابزاری منحصر به فرد است. چرا که سرعت زیادی در ارسال تبلیغات دارد و یک ارتباط قدرتمند میان شما و مشتریان تان ایجاد می کند. هم چنین هزینه استفاده از آن بسیار کم بوده و در برندینگ تاثیر بسیار زیادی دارد.

مشاوره سئو در اصفهان

سئو (seo)

بعد از ساخته شدن سایت و گذاشتن محتوای مناسب و مرتبط با آن، این سوال مطرح می شود که سایت را چگونه به مشتریان معرفی کنیم؟
در این جا سئو مورد بررسی قرار می گیرد. سئو در بهتر شدن عملکرد سایت تاثیر بسیاری دارد. وقتی که عملکرد سایت در موتور های جستجو خوب شده باشد، در بالای صفحه اول گوگل قرار می گیرد و رتبه الکسای آن نیز بسیار بالا می باشد؛ اگر سایت شما در صفحات اول گوگل در اوایل صفحه قرار داشته باشد، مشتریان بسیاری جذب سایت می شود و سبب فروش و سود بیشتر شما می شود.

بازاریابی برون گرا و درون گرا

دو رویکرد اصلی در بازاریابی داریم که شامل بازاریابی برونگرا و درونگرا می باشد.
بازاریابی برونگرا به این معناست که در وهله اول ما سمت مشتری می رویم. به طور مثال اگر دقت کرده باشید اکثر کسب و کار ها، موقعی که از جلوی مغازه رد می شویم فروشنده به سمت می آید و سعی در جذب ما به مغازه خود دارد. هم چنین استفاده از روش رپورتاژ آگهی نیز جزء این دسته از بازاریابی محسوب می شود.
حال در این جا این سوال مطرح می شود که چی کار کنیم مشتری به سمت ما بیاید؟ درصورتی می توان از روش بازاریابی درونگرا و به عبارتی ربایشی استفاده کرد که محتوای ارزشمند و مفیدی را برای جذب مشتری در سایت خود قرار دهیم.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

در این بخش به بازاریابی شبکه های اجتماعی می پردازیم. حال این سوال مطرح می شود که آیا افرادی هستند که از هیچ یک از این شبکه ها استفاده نکنند؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت که بیش از 9 درصد افراد حداقل از یکی از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. پس شما باید جایی حضور داشته باشید که بیشتر مردم در آن جا حضور دارند. استفاده از شبکه های اجتماعی، همانند اجاره مغازه ای است که البته هیچ هزینه ای برای اجرای آن پرداخت نمی کنید و به سادگی به مخاطبین هدف زیادی می توانید دسترسی داشته باشید. پس به طور کلی استفاده از شبکه های اجتماعی، مخاطبان بسیار زیادی را جذب خود می کند و تاثیرات طولانی مدتی در تبلیغات دارد.

با توجه به توضیحاتی که در بالا آوردیم، دنیای دیجیتال مارکتینگ بسیار وسیع است و تنها به یک سری شبکه ها اجتماعی و سایت محدود نمی شود. دیجیتال مارکتینگ و به عبارتی بازاریابی دیجیتالی، دانشی است که برای داشتن عملکرد حرفه ای در آن باید مدت زمان زیادی را برای یادگیری آن وقت بگذارید و به اصول آن واقف باشید. پس اگر به دنبال یادگیری این تخصص هستید، به این نکات توجه داشته باشید. برای این که بتوانید به خوبی آموزش ببینید، بهتر است در ابتدا به دنبال منابع خوب در این زمینه که توسط افراد ماهر و با تجربه تهیه شده است، باشید. آکادمی وب وایت، این امکان را به شما می دهد که در هر زمان که خواستید می توانید شروع به یادگیری کنید. هر محتوا و ویدیویی که در این زمینه شروع شده، حاصل سالها تجربه می باشد و شما می توانید به صورت آنلاین، آن ها را مشاهده کنید و حتی می توانید آن ها را دانلود کنید.

آژانس دیجیتال ماركتينگ وب وایت

شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره به صورت کاملاً رایگان و حرفه ای در این حوزه برای کسب و کار تان با شماره تماس  09304852006 و یا 91010620-031 حاصل فرمایید و یا به نشانی info@webwhite.ir ایمیل بزنید تا در کمترین زمان حداکثر 24 ساعت کارشناسان ما به شما مشاوره دهند.

سفارش خدمات مارکتینگ

سفارش خدمات سئو..

برخی از نمونه کارهای وب وایت

مي خواهيد تمام نمونه كارهای ما را ببينيد؟