تاریخچه شبکه اجتماعی اینستاگرام

اینستاگرام یک شبکه ی اجتماعی است که بر پایه ی اشتراک گذاری تصاویر و فیلم است که همچنین امکان اشتراک گذاری و اتصال همزمان در برخی از شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر را نیز فراهم می کند. این شبکه ی اجتماعی پر کاربرد امکانات مختلفی همانند فیلتر گذاری های دیجیتال بر روی تصاویر و کلیپ را در اختیار کاربران قرار می دهد.

شبکه ی اجتماعی اینستاگرام توسط دو نفر به نام های مایک کرایگر و کوین سیستروم طراحی شده است و جالب است بدانید نخستین نسخه ی آن در اکتبر 2010 راه اندازی و سپس راهی بازار شد و توانست در زمان خیلی کوتاهی محبوبیت بسیاری در میان مردم کسب کند. به طوری که کاربران این شبکه ی اجتماعی تا آوریل 2012 به 100 میلیون نفر و تا دسامبر 2014 به بیش از 300 میلیون نفر رسید و در حال حاضر نزدیک به 800 میلیون کاربر در تمامی جهان دارد.

لازم به ذکر است که اینستاگرام رشد بسیار سریعی که در این مدت کوتاه داشته است توانسته درآمد و کاربران بسیاری را پس از عرضه به بازار به سمت خود جذب کند. همچنین این شبکه ی اجتماعی توجه سرمایه گذاران بسیاری را به خود جلب کرده است. ولی نکته جالب ماجرا این است که شرکت فیسبوک بود که توانست در تاریخ 6 سپتامبر 2012 برنامه اینستاگرام را به ارزش یک میلیارد دلار آمریکا خریداری کند.

اهمیت شبکه ی اجتماعی اینستاگرام برای کسب و کارها

اینستاگرام یک شبکه ی اجتماعی معروف و پر مخاطب است که روزانه توسط میلیون ها کاربر مورد بازدید قرار می گیرد و جالب است بدانید تعداد زیادی از ایرانیان چندین ساعت از زمان روزانه خود را در این شبکه ی مجازی جذاب و محبوب سپری می کنند. این امر باعث شده تا کسب و کار های کوچک و بزرگ فعالیت در این شبکه اجتماعی را شروع کرده و محصولات و خدمات خود را به کاربران بی شمار آن عرضه می کنند. شما نیز اگر به فکر توسعه و پیشرفت کسب و کار خود هستید و می خواهید تحول بزرگی در کسب و کار خود ایجاد کنید و فروش خود را افزایش دهید، ناچار به حضور مؤثر در این شبکه ی اجتماعی جذاب هستید.

حضور پر رنگ شما در صفحات اینستاگرام، نام تجاری شما را برجسته می کند و روابط پایدار و موثری بین کاربران این شبکه ی اجتماعی و تجارت شما ایجاد می کند که این امر سبب می شود کسب کار شما به صورت مستمر در زمان طولانی رشد و پیشرفت قابل توجهی داشته باشد.

خدمات اینستاگرام آژانس دیجیتال مارکتینگ وب وایت

شبکه اجتماعی اینستاگرام به منظور اینکه بتواند کسب و کار شما را  متحول کند و مشتریان زیادی را تشویق به خرید محصولات و یا خدمات ارائه شده کند، به دو عامل بسیار حیاتی و مهم نیازمند است.

نخستین عامل مدیریت قوی پیج اینستاگرام است. این مدیریت قوی شامل مواردی همچون ارسال منظم پست و استوری به صورت روزانه برای حفظ اکتیو بودن پیج، تولید محتوای قوی و حرفه ای، به روز و جذاب که با انجام این عمل بتواند هر کاربری با هر سلیقه ای را به سوی خود جذب کند. از دیگر خدمات آن می توان به طراحی قالب و اضافه کردن نام تجاری و لوگو و گاهی اطلاعات تماس بر روی تصاویر و فیلم های طراحی شده، ارسال پست ها به صورت کاملاً تخصصی با رعایت اصولی همچون هشتک گذاری و … تنها بخشی از مدیریت حرفه ای پیج اینستاگرام است.

دومین عاملی که در موفقیت یک پیج تجاری اینستاگرام تأثیر بسزایی دارد، تبلیغات و بازاریابی است که در مورد آن به صورت کامل بحث خواهیم کرد.

برای اینکه بتوانید پیجی طراحی کنید که بتواند افراد و کاربران بیشتری را به سمت خود جذب کند، نیاز به رعایت این دارید که پیج خود را فعال نگه دارید. از مهم ترین فاکتور های فعال بودن یک پیج، ارسال استوری و پست های متعدد به صورت روزانه است. در واقع با ارسال روزانه و منظم پست و استوری، خود را همواره در معرض دید فالورهای پیج خود و افراد دیگری که از طریق هشتگ، لوکیشن و … به صورت تصادفی از پست های شما دیدن می کنند، قرار می دهید. بنابراین انجام و رعایت این نکات باعث می شود یک قدم بزرگ در رونق کسب و کارتان از طریق پیج اینستاگرام برداشته شود.

ارسال پست های متعدد و حرفه ای، ورود و بازدید افراد مختلف هیچ کدام به تنهایی نمی تواند برای رشد کسب و کار شما از طریق پیج اینستاگرام کافی باشد؛ نکته مهم این است که این کاربران پس از ورود به پیج شما و یا مشاهده پست های شما با چه مواردی مواجه می شوند. اطلاعات خسته کننده و مشابه که همانند آن در فضاها و پیج های مختلف چندین بار منتشر شده اند و یا مطالب جذاب، جدید و به روز که تمام توجه کاربر را به خود جلب کرده و او را به مطالعه کپشن و احیانا اشتراک گذاری آن برای افراد دیگر و حتی دوستانش باز می دارد. بنابر این تولید محتوا حرفه ای عاملی غیر قابل انکار در سرقت نگاه، جلب نظر و حواس کاربر دارد. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که منظور ما از محتوا در قدم اول تصویر یا فیلم بکار برده شده و در مرحله بعدی متنی است که به عنوان کپشن برای آن تصویر یا فیلم اضافه می شود.

جالب است بدانید تصاویر و فیلم هایی که در شبکه ی اجتماعی اینستاگرام منتشر می کنید، ممکن است در هر فضای دیگری مثل بخش image گوگل، بخش سرچینگ اینستاگرام، اکسپلورر اینستاگرام و … به ناگاه به نمایش در آید و توسط اشخاص مختلفی دیده شود. اما لحظه ای از خود این سوال را بپرسید که اگر تصاویر و فیلم ها بدون هویت و مشخصه ای وارد این شبکه ی اجتماعی و دیگر نمونه های آن منتشر شود آیا بازدهی دارند؟

در پاسخ باید بگوییم که در واقع هیچ بازدهی و ثمری از این انتشار گسترده نصیب شما نخواهد شد. ولی در صورتی که تصاویر خود را مجهز به قالب تخصصی و حرفه ای کنید و به آن ها هویت ببخشید، در هر فضایی که منتشر شوند، تاثیرات شگفت انگیزی برای شما خواهد داشت. این قالب می تواند شامل نام تجاری، لوگو، اطلاعات تماس و یا هر چیزی که برای شما اهمیت دارد، باشد.

همانطور که در مطالب قبل نیز این نکته اشاره شد، یک پیج اینستاگرام برای اینکه بتواند کسب و کار شما را تغییر دهد، نیاز به دو عامل مهم و حیاتی دارد. اولین عامل مدیریت حرفه ای و تخصصی پیج است. عامل دوم داشتن تبلیغات قدرتمند و موثر است.

اهمیت تبلیغات بر هیچ کسی پوشیده نیست. با تبلیغات شما می توانید کاربران زیادی به سمت پیج خود سرازیر کنید و ضمن آشنایی با مجموعه و کسب و کار تان، محصولات و خدمات شما را مشاهده کنند و در صورتی که علاقه مند و یا نیاز به این محصولات و یا خدمات داشتند، پیج شما را دنبال کرده و یا مستقیما از طریق اطلاعات تلفن و یا دایرکت با شما ارتباط برقرار کنند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که پیج شما در اینستاگرام در واقع مغازه شما در فضای مجازی است و تنها از طریق تبلیغات است که می توانید تعداد مشتریان خود را به صورت قابل توجهی، افزایش دهید.

تبلیغات موثر و هدفمند اینستاگرام یکی از مقرون به صرفه ترین تبلیغات در شبکه های اجتماعی و البته اینستاگرام محسوب می شود. در حین استفاده از این نوع تبلیغات کاربرانی که به زمینه کاری شما علاقه مند یا نیازمند هستند وارد پیج شما شده و به بیان ساده تر شما به آن ها معرفی می شوید. این کار باعث می شود هر فرد حداقل یک بار به پیج شما مراجعه کرده و از نزدیک با محصولات و خدمات شما آشنا می شوند و به طور کلی وارد مجموعه شما می شوند. برای مثال اگر به زمینه کاری شما علاقه مند و یا نیازمند بودند، در پیج شما می مانند و شما را فالو می کنند تا در آینده نزدیک یا دور بتوانند محصولی از شما خریداری کنند. همه ی افرادی که در طول روند این تبلیغات به پیج شما افزوده می شوند افرادی واقعی هستند و شما می توانید با اطمینان کامل متناسب با آنان خدمات و محصولاتی ارائه دهید چون که این کاربران با انتخاب و اختیار خود شما رو فالو کرده اند و به زمینه کاری شما علاقه و یا نیاز دارند. به همین دلیل این اشخاص برای یک کسب و کار بسیار با اهمیت هستند و می توانند به مرور زمان کسب و کار شما را متحول کنند. لازم به ذکر است این تبلیغات، یک فرآیند یک ماهه است که به صورت مستمر ادامه دارد و شما می توانید هر چند ماه که بخواهید تبلیغات هدفمند پیجتان را تمدید کنید.

یکی از راه های افزایش مشارکت مخاطبین و موفقیت کسب و کارها در فضای اینستاگرام، راه اندازی کمپین ها و مسابقات جذاب و تاثیرگذار اینستاگرامی است. در حقیقت این کمپین های رقابتی یکی از بهترین روش های جذب مخاطبان و تبلیغات در اینستاگرام می باشند و باعث افزایش تعداد مشتریان و سطح آگاهی آنها نسبت به خدمات، محصولات و برند یک کسب و کار خواهند شد. ولی راه اندازی یک کمپین اینستاگرامی موفق کار سختی است و این موضوع باعث شده برند های بیشماری در رسیدن به اهدافشان از طریق اینگونه کمپین ها با شکست مواجه شوند. بنابراین ایجاد یک کمپین جذاب و موفق اینستاگرامی چند مرحله حیاتی دارد که این مراحل عبارتند از: انتخاب یک جایزه مناسب، تعیین قواعد مسابقه، طراحی پست مناسب برای معرفی مسابقه، تبلیغ مسابقه، پیگیری نتایج مسابقه و اعلام برندگان. ولی تمام موارد ذکر شده تنها قطعاتی از یک پازل هستند که باید به بهترین شکل و بر اساس یک شیوه مناسب در کنار هم قرار بگیرند. اگر شما نیز می خواهید برند خود را معرفی کنید و مخاطبان بی شمار را جذب کنید، به این کمپین ها نیاز دارید. کارشناسان ما قدم به قدم شما را در مسیر یاری خواهند کرد.

شرکت اینستاگرام برای تمامی کاربرانی که دارای صفحات Business هستند، امکان روش تبلیغاتی تحت عنوان تبلیغات اسپانسر قرار داده است. با این ویژگی شما تنها با زدن دکمه Promote می توانید پست مورد نظر خود را گسترش دهید و همچنین در فضای بیکران اینستاگرام نیز منتشر کنید.

متأسفانه کاربران ایرانی برای استفاده از این نوع امکانات محدودیت دارند و ممکن است با عدم انتشار، حتی مسدود شدن و حذف ارز بین الملی واریز شده به حساب اینستاگرام روبه رو شوید. ولی نگران این موضوع نباشید. آژانس دیجیتال مارکتینگ وب وایت با توجه به ظرفیت های بین المللی خود، قادر است تا امکان انجام این نوع تبلیغات جذاب را که مستقیماً توسط شرکت اصلی اینستاگرام به کاربران این شبکه اجتماعی ارائه می شوند، برای شما فراهم کند و گزارش دقیق و کامل نیز در نهایت به شما ارائه کند.

این نوع از تبلیغات برای کسب و کار‌هایی مناسب است که نیاز به دیده شدن پست های خود دارند، یا بیان دیگر لایک شدن از سمت کاربران هدف، برای آنها ملاک است.

دیگر خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ وب وایت

آژانس دیجیتال ماركتينگ وب وایت

شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره به صورت کاملاً رایگان و حرفه ای در این حوزه برای کسب و کار تان با شماره تماس 09304852006 و یا 03191010620 حاصل فرمایید و یا به نشانی info@webwhite.ir ایمیل بزنید تا در کمترین زمان حداکثر 24 ساعت کارشناسان ما به شما مشاوره دهند.

سفارش خدمات اینستاگرام