طراحی لندینگ پیج

بازاریابی یکی از پایه‌ های مهم هر کسب و‌ کاری محسوب می‌ شود. روش ‌ها و راه کار های مختلفی برای بازاریابی وجود دارد که برخی رایگان و برخی غیر رایگان هستند. وب مستران نیز تمام تلاش خود را می‌ کنند تا در نهایت فروش خود را افزایش دهند. یکی از راه‌ های بسیار خوب و با بازدهی بالا، طراحی و استفاده از صفحه فرود یا لندینگ پیج می‌ باشد. لندینگ پیج ها انواع مختلفی دارند و همینطور اصولی دارند که اگر رعایت شوند، می ‌توانند بازخورد خوبی داشته باشند. در این مقاله با لندینگ پیج یا صفحه فرود و انواع آن آشنا خواهید شد و در ادامه به نکاتی در مورد طراحی یک لندینگ پیج خوب، خواهم پرداخت و انواع آن را بررسی خواهیم کرد.

لندینگ پیج ( Landing Page ) چیست؟

صفحه فرود در واقع ویترین یا دروازه ورود یک سایت محسوب می ‌شود. به عنوان مثال اگر کسی با سرچی از گوگل به یک محتوای خاص شما رسید، صفحه آن محتوا صفحه فرود شما محسوب می ‌شود. صفحه فرود یا لندینگ پیج یک صفحه ای از وب ‌سایت است که به عنوان نقطه فرود کاربر شناخته می ‌شود و امکان دارد بازدید کنندگان از راه ‌های مختلفی به آن صفحه وارد شوند. مثلاً بازدید کنندگان می ‌توانند از طریق تبلیغات، موتور های جستجو، شبکه‌ های اجتماعی و… به صفحه موردنظر وارد شوند. این نوع صفحات به طور پیشفرض، قسمت های مختلف یک سایت مانند هدر، فوتر، سایدبار و موارد دیگر را ندارند. لندینگ پیج، صفحه ای است که بازدید کنندگانِ هدف، وارد آن می ‌شوند که برای این منظور اهداف خاصی دنبال می ‌شود، مانند فروش یک محصول، دریافت اطلاعات کاربران و … صفحات فرود، در واقع صفحات هدفی هستند که صاحبان کسب و کارها، از آن ها برای اهداف از پیش تعیین شده استفاده می کنند.

تفاوت لندینگ پیچ و هوم پیج چیست؟

به یاد داشته باشید که هدف هوم پیج شرکت شما باید ارائه ارزش شرکت شما در راستای کمک به بازدید کنندگان باشد تا اطلاعات بیشتری را کسب کنند. اگر می ‌خواهید تبلیغات شما به افزایش مشتری منجر شود، باید یک لندینگ پیچ منحصربه فرد و فوق ‌العاده داشته باشید. بازدید کنندگان باید بلافاصله بعد از دیدن این صفحه، پیشنهاد شما را ببینند و به آن واکنش نشان دهند.

اهمیت لندینگ پیج

داشتن لندینگ پیج یا صفحه هدف، برای هر وب ‌سایتی یک کار الزامی است. با استفاده از لندینگ پیج، می‌ توان کاربران را به مشتریان وفادار تبدیل کرد و همین موضوع اهمیت داشتن لندینگ پیج را نشان می ‌دهد. لندینگ پیج‌ ها، امروزه به یکی از مهم ‌ترین ابزارهای وب مستران، برای بازاریابی و جذب کاربران جدید تبدیل شده ‌اند. صفحات فرود می ‌توانند کسب و کار ها را به مراحل بالای موفقیت و فروش برسانند. داشتن یک یا چند لندینگ پیج، باعث افزایش میزان نرخ تبدیل کاربر به مشتری می ‌شود. صفحه فرود باید به قدری جذاب باشد تا کاربر را قانع کند که مثلاً اطلاعات خود را در اختیار شما بگذارد یا به شما اعتماد کند و خرید خود را انجام دهد.

کاربرد لندینگ پیج

لندینگ پیج ‌ها کاربرد های مختلفی دارند و برای اهداف متعددی طراحی می ‌شوند. یکی از کاربرد های بسیار رایج لندینگ پیج، این است که می‌ توان از اطلاعات دریافت شده از کاربران، برای بازاریابی از راه‌ های مختلف مانند بازاریابی ایمیلی، بازاریابی پیامکی و … استفاده کرد.

تبلیغات گوگل و یا بنری

صفحه ای است که به شما کمک می کند بازگشت سرمایه بالایی را از کمپین تبلیغاتی داشته باشید و توجه کاربران به موضوع و یا کمپینی خاص جلب کنید.

صفحه محصول

متمرکز کردن توجه کاربر شما به یک محصول خاص راهی بسیار عالی برای بالا بردن شانس به فروش رفتن آن است. موفق ترین فروشگاه های آنلاین صفحه لندینگی مجزا برای هر محصول یا گروهی از آن ها دارند.

دموی رایگان

اگر بخش یا کل خدمات خود را بصورت محدود رایگان ارائه می دهید می توانید با صفحه لندینگ خود روی این موضوع تأکید کنید و توجه کاربر را به آن جلب کنید.

کمپین تبلیغاتی

اگر کمپینی تبلیغاتی برای مناسبتی خاص برنامه ریزی کرده اید، یا پیشنهادی ویژه مثل کد تخفیف دارید و یا می خواهید برای مدتی نسخه رایگان نرم‌افزار خود را در اختیار کاربران قرار دهید، صفحه ای که برای پروموشن یا تبلیغات می خواهید استفاده کنید باید لندینگ پیجی باشد که دقیقا برای به ثمر نشستن هدف کمپین طراحی و ساخته داشته باشد.

تماس با ما

برای بسیاری از شرکت ها و سازمان ها ( مشاوره، خدمات مالی، حقوقی و… ) صفحه تماس با ما یکی از مهم ‌ترین صفحات وب سایت است. استفاده از صفحه فرود با طراحی و استفاده از زبان و کلمات و لحن مناسب را برای بهینه کردن تجربه کاربری حتما در دستور کار داشته باشید.

محتوای بازاریابی ایمیلی

صفحات فرود یا لندینگ در ایمیل مارکتینگ بیشتر برای دسته از کاربران کاربرد دارد که آشنایی اولیه با کسب و کار شما دارند. به کمک این ابزار شما می توانید این بخش از کاربران را به کسب و کار خود برگردانید و با ارائه یک کتاب الکترونیکی، مقاله ای تحقیقاتی در حوزه مرتبط، یک دوره یا کارگاه آموزشی آنان را ترغیب به بازگشت کنید.

اهداف طراحی لندینگ پیج

در طراحی لندینگ پیج‌ها، اهداف زیادی دنبال می شوند که در اینجا به ۴ مورد مهم اشاره می شود:

اولین هدف در طراحی یک صفحه فرود، افزایش فروش است، یعنی هدف نهایی به فروش ختم می شود. برای اینکه بتوان در فروش محصول موفق بود، باید در طراحی لندینگ پیج دقت زیادی به خرج داد. زیرا همانطور که لندینگ پیج ها می ‌توانند باعث جذب کاربران جدید و افزایش فروش شوند، به همان میزان احتمال دارد که به دلیل طراحی ضعیف، هیچ گونه عمل خاصی انجام ندهند و صفحه را ترک کنند. اگر نتوانید در اینجا به هدف خود برسید، تمام هزینه و زمانی که برای اینکار صرف کردید، به هدر خواهد رفت.

یکی دیگر از اهدافی که در طراحی لندینگ پیج‌ ها دنبال می شود و احتمالاً خود شما نیز با آن برخورد داشته اید، دریافت اطلاعات شخصی کاربرانی است که از آن صفحه بازدید می کنند. این اطلاعات می تواند شامل نام، شماره تماس، ایمیل و… باشد. در این نوع از صفحات، دریافت فایل رایگان، دوره آموزشی رایگان، دریافت تخفیف و… به کاربران پیشنهاد می شود که برای دسترسی به آن ها، باید اطلاعات خود را وارد کنند. این مورد یکی از رایج ترین مواردی است که در وب سایت‌های ایرانی دیده می شود.

از دیگر اهدافی که در این زمینه دنبال می شود، معرفی محصول یا خدمت به همراه پیشنهاد به بازدید کنندگان است. در این روش معمولاً محصولی که تخفیف نیز دارد به کاربران پیشنهاد می شود تا از این طریق فروش آن افزایش پیدا کند.

در بعضی از صفحات فرودی که طراحی می شوند،‌ بازدید کننده را به ثبت نام در یک رویداد دعوت می کنند. این رویداد می تواند یک سمینار، همایش یا هر چیز دیگری باشد. اگر لندینگ پیج خوب طراحی شده باشد، قطعاً افراد بیشتری به ثبت نام ترغیب می شوند.

ديجيتال برندينگ

انواع لندینگ پیج

در قسمت تعریف لندینگ پیج، توضیح داده شد که لندینگ پیج ها به طور پیشفرض قسمت های یک سایت مانند هدر، فوتر و سایدبار را ندارند و صفحاتی هستند که جدا از طرح اصلی یک وب سایت، طراحی می شوند. اما در صفحات فرودی که به صورت Opt-In Pages طراحی می شوند، همانند طراحی اصلی سایت، شامل هدر، فوتر و سایدبار نیز می شوند. صفحاتی که به این صورت طراحی می ‌شوند، معمولاً به صورت یک فرم یا به شکلی دیگر، در قسمت های مختلف یک سایت، قرار داده می شوند و طرح آن ها به طور کلی، جدا از طرح اصلی سایت نیست.

هدف اصلی در طراحی صفحه فرود به صورت Lead Generation، جمع‌آوری اطلاعات کاربران است. این صفحه فرود، معمولاً به صورت فرمی است که در ازای تکمیل آن توسط بازدید کنندگان، یک هدیه رایگان مانند کتاب الکترونیکی، شرکت در یک دوره آموزشی آنلاین، چندین فیلم آموزشی و هر چیز با ارزش دیگری به آن ها داده می شود. اطلاعات دریافتی می تواند شامل نام، ایمیل، شماره تلفن و… باشد. به طور معمول در فرمی که برای دریافت اطلاعات کاربران طراحی می شود، شرح خدمات توضیح داده می شود و به کاربران می گوید که تنها با وارد کردن اطلاعات درخواستی، می توانند به موارد توضیح ‌داده ‌شده دسترسی داشته باشند.

هدف از طراحی صفحات فرود به صورت Click Through، ارجاع کاربر به صفحه ‌ای خاص برای معرفی یک محصول همراه با جزئیات است. این صفحات به این منظور طراحی می شوند تا با نمایش محصول همراه با جزئیات، کاربر را مجاب به خرید کنند و در واقع نرخ تبدیل کاربر به مشتری افزایش یابد.

شرکت دیجیتال مارکتینگ وب وایت با بهره گیری از برترین نیرو های مجرب، شما را وارد دنیای دیجیتال می کند و دریچه ای برای پیشرفت کسب و کار شما باز خواهد کرد. در وب وایت، بهترین کیفیت در کوتاه ترین زمان ممکن سفارش طراحی لندینگ پیج برای مشتریان عزیز فراهم می گردد. کار تیمی و پیگیری صفر تا صد پروژه های درخواستی از ویژگی های منحصر به فرد وب وایت می باشد.

تا اینجا با لندینگ پیج و اهمیت آن برای یک وب سایت آشنا شدید. شما می توانید برای داشتن یک لندینگ پیج عالی از تیم وب وایت استفاده کنید تا کسب و کارتان را رشد و توسعه دهید.

دیگر خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ وب وایت

آژانس دیجیتال ماركتينگ وب وایت

شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره به صورت کاملاً رایگان و حرفه ای در این حوزه برای کسب و کار تان با شماره تماس  09304852006 و یا 03191010620 تماس حاصل فرمایید و یا به نشانی info@webwhite.ir ایمیل بزنید تا در کمترین زمان حداکثر 24 ساعت کارشناسان ما به شما مشاوره دهند.

ما به شما کمک می کنیم تا بتوانید لندینگ پیج های بسیار دقیق با طراحی منحصر به فرد برای سایت تان ایجاد کنید پس همین الان فرم زیر را تکمیل کنید تا با شما تماس بگیریم.

سفارش خدمات عکاسی