بازاریابی شبکه های اجتماعی به چه معناست؟

بازاریابی شبکه های اجتماعی یعنی محصول یا خدمات خودمان را در بستر شبکه های اجتماعی یا وب سایت ها تبلیغ کنیم. با اینکه هنوز هم بازاریابی دیجیتالی برای صاحبان مشاغل شناخته شده تر است، جالب است بدانید که شبکه های اجتماعی به دلیل دارا بودن ابزار های تحلیل داده بسیار محبوب تر هستند زیرا شما قادر خواهید بود روند پیشرفت، میزان موفقیت و نرخ تعامل را به صورت دقیق مشاهده و پیگیری کنید.

تمامی شبکه های اجتماعی فضای مناسبی برای بازاریابی نیستند!

این که گفتیم تمامی شبکه های اجتماعی فضای مناسبی برای بازاریابی نیستند بدین معنا نیست که شما نمی توانید برای تبلیغ محصول یا خدمات خود از آن ها استفاده ی بهینه کنید، بلکه امکان دارد که شما توانایی پرداخت هزینه ی تبلیغ را با استفاده از محبوبیت برخی افراد داشته باشید و نتایج خیلی خوبی هم حاصل شود. اما همچنان لازم است که کسب و کار شما در شبکه های اجتماعی حضور پیدا کند زیرا تمامی افراد با سنین، علایق و باور های متفاوتی در شبکه های اجتماعی هستند و حضور فعال دارند. به همین دلیل شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام با حضور بیش از 30 درصد مردم ایران و تقریباً 24 میلیون کاربر فعال در کشور، فضایی بی نظیر برای دیده شدن و گسترش هر چه بیشتر کسب و کار شما می باشد تا قادر باشید برند خود را آن هم به راحتی و با استفاده از اینترنت به جمعیت زیادی از مخاطبین معرفی کنید.

در نتیجه شما باید با در نظر گرفتن گستردگی و میزان تنوع شبکه های اجتماعی همچنین با توجه به اینکه هر شبکه ی اجتماعی دارای شرایط و ویژگی های منحصر به فرد می باشد و دسته ی خاصی از افراد در آن ها حضور دارند به انتخاب فضای مورد نظر برای تبلیغ و بازاریابی بپردازید. تا با صرف کم ترین زمان و کم ترین هزینه بتوانید شاهد بیش ترین بازدهی در کسب و کار خود باشید.

آژانس دیجیتال ماركتينگ وب وایت

اگر نمی دانید کجا و چگونه بازاریابی انجام دهید که بهترین نتیجه را بدست آورید، می توانید برای دریافت مشاوره ی تخصصی و رایگان اقدام کرده و با شماره ی  09304852006 و یا 03191010620 تماس حاصل فرمایید یا به نشانی info@webwhite.ir ایمیل بزنید تا در اولین فرصت کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

بازاریابی شبکه های اجتماعی چه مزایایی دارد؟

همانطور که می دانید، هر شبکه ی اجتماعی به نوعی دارای مزایای منحصر به فرد و برخی معایب نیز می باشد که ما در ادامه به چند مورد از مهم ترین مزایای شبکه های اجتماعی خواهیم پرداخت.

جذب مخاطب هدف:

تمامی شبکه های اجتماعی با توجه به میزان کاربر فعالی که دارد، به همان میزان به شما کمک می کند مشتریان بالقوه را جذب کرده و تعامل خود را با مشتریان تان توسعه ببخشید.

میزان هزینه:

اگر بخواهیم هزینه ی تبلیغات در شبکه های اجتماعی را با دیگر روش های بازاریابی مقایسه کنیم، تبلیغات در شبکه های اجتماعی یا رایگان و یا با هزینه های بسیار کم قابل انجام است و تنها لازم است یک حساب کاربری در شبکه ی اجتماعی مورد نظر ایجاد کرده و به ارسال پیام یا اشتراک گذاری پست ها آن هم به صورت رایگان بپردازید و از این طریق افراد زیادی را با کسب و کار یا برند خود آشنا کنید.

بازاریابی شبکه های اجتماعی چه محدودیت هایی دارد؟

صاحبان هر کسب و کاری لازم است برای حفظ شهرت برند خود از عواقب و خطرات احتمالی انتشار پست آگاه باشد. زیرا یک بازخورد منفی توسط مشتریان، کارکنان و یا رقیبان ( حتی اگر درست هم باشد ) می تواند شهرت شما را در معرض خطر قرار دهد. به طور مثال یکی از وبلاگ نویسان معروف با انتشار پستی غیر واقعی مبنی بر پیدا کردن سیم ظرفشویی در غذای یک رستوران نامی و مشهور موجب بروز یک فاجعه شد زیرا رقیبان و افرادی که از موفقیت این رستوران ناراضی بودند شروع به گذاشتن کامنت های غیر واقعی کردند و اظهار داشتند که پس از خوردن غذا های آن رستوران دل درد گرفته اند یا مسموم شده اند و بسیاری موراد دیگر. که تمامی این ها موجب افت شهرت آن رستوران شد در نتیجه بهتر است مراقب پست هایی که توسط خودمان و یا دیگران گذاشته می شوند باشیم تا به شهرت برند که یکی از مهم ترین اصل های کسب و کارمان است، لطمه ای وارد نشود.

یکی از مشکلات اصلی بازاریابی در شبکه های اجتماعی این است که برای جذب و حفظ مخاطبان باید از راهکار های جالب و جدید استفاده شود که انتخاب و تهیه ی پست زیبا و جذاب کار بسیار وقت گیری محسوب می شود اما موجب نتایج شگفت انگیزی می شود و باعث می شود افراد کسب و کار شما را به دلیل جذابیت و خلاقیت در پست ها به دوستان و آشنایان خود معرفی کنند.

بازاریابی شبکه های اجتماعی تنها یکی از ابزار های تبلیغات می باشد

لازم است بدانید که به جز شبکه های اجتماعی پلتفرم های دیگری نیز برای بازاریابی و تبلیغات محصول یا خدمات شما وجود دارد و موارد دیگری نیز در افزایش میزان تاثیر گذاری ابزار های تبلیغاتی مهم هستند که ما برای اینکه برند شما بیشتر دیده شود و از طریق کسب و کار خود درآمد های میلیونی کسب کنید علاوه بر تبلیغات باید به چند مورد زیر نیز توجه داشته باشید:

  • سایت شما ویترینی برای کسب و کار شما است. در نتیجه طراحی سایت حرفه ای و تخصصی می تواند به افزایش دیده شدن شما کمک بسیاری کند.
  • سایت شما باید برای موتور های جست و جو از طریق سئو و کلمات کلیدی در تولید محتوا، بهینه شده باشد تا جایگاه های اولیه در نتایج جست و جو از آن شما شود.

بازاریابی و تبلیغات در بستر شبکه های اجتماعی مستلزم داشتن دانش کافی و پیروی از اصول تخصصی برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب و شاخته شدن برند شما و کسب و کارتان می باشد. اگر شما هم یکی از افرادی هستید که برای رشد و بهبود کسب و کار خود ارزش قائل هستند، به شما پیشنهاد می کنیم به وبسایت ما مراجعه کرده و با کارشناسان آژانس دیجیتال مارکتینگ وب وایت در ارتباط باشید تا با ارائه ی جلسات مشاوره ی رایگان به شما در انتخابی آگاهانه در جهت کسب درآمد های میلیونی کمک کنیم.

سفارش خدمات بازاریابی شبکه های اجتماعی

سفارش خدمات سئو..