طراحی سایت وب وایت

اصولی ترین روش های ساخت تیزر تبلیغاتی

تبلیغات، یکی از اصولی ترین عناصر شناخته شده در میان مشتریان است. در این میان داشتن تیزر تبلیغاتی به خصوص برای محصولات جدید مانند یک سکوی پرتاب است. امروزه با گسترش تکنولوژی، تبلیغات از شکل سنتی خود فاصله گرفته و تبلیغات بصری در رسانه های تصویری محبوبیت گسترده ای پیدا کرده است. هر کسب و کاری چه برای معرفی چه برای جا انداختن محصولش نیازمند تبلیغات است و طبق آمار، افراد تبلیغات بصری را به انواع دیگر ترجیح می دهند؛ خصوصا اگر داستانی پشت آن نهفته باشد. این ویژگی را دقیقا می توان به تیزرهای تبلیغاتی نسبت داد. اما تیزر تبلیغاتی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ برند های جهانی بر چه اساس تیزر تبلیغاتی می سازند؟ در این مطلب به این سوال ها پاسخ خواهیم داد.

تیزر تبلیغاتی چیست؟

تیزر تبلیغاتی نوعی آگهی است که قبل از آگاهی کامل راجع به محصولی، در قالب ویدیو، عکس، ایمیل و … ظاهر می شود و تلاشش این است که با سرنخ دادن و نشانه، حس کنجکاوی بیننده را در مورد محصول بر انگیزد. تیزر تبلیغاتی معمولا کوتاه و خلاصه است و اطلاعات زیادی در اختیار بیننده نمی گذارد و در واقع هدفش این است تا زمان رونمایی کامل محصول، ذهن بیننده را مشغول کند. در این مرحله پیامی به شما منتقل شده است اما نصفه و نیمه و اصلا نمی دانید قرار است چه اتفاقی بیفتد یا اصلا محصول چیست و چه کارایی دارد. به عنوان مثال، در تصویری با یک جمله رو به رو می شوید اما نمی دانید که با چه برند یا چه شرکت یا چه چیزی روبه رو هستید. پیامی در حال انتقال است اما نمی دانید هدف چیست. آیا قرار است محصولی فروخته شود؟ آیا قرار است فیلمی معرفی شود؟

پشتيباني سايت در اصفهان

انواع تیزر تبلیغاتی

در حالت کلی 3 نوع تیزر تبلیغاتی وجود دارد:

  • تیزر تبلیغاتی رئال
  • تیزر تبلیغاتی انیمیشن
  • تیزر تبلیغاتی رئال انیمیشن

تیزرهای تبلیغاتی که به صورت فیلم هایی با انسان های واقعی در محیط واقعی فیلم برداری می شوند و خود محصول واقعی را نشان می دهند تیزر رئال می گویند. معمولا تیزر های رئال استوری لاین یا خط داستانی مشخصی را دنبال می کنند و سعی در دادن پیامی خاص به بیننده دارند. برای بهتر متوجه شدن اینکه تیزر رئال چیست، می توانید تبلیغات تلویزیونی را در نظر بگیرید که معمولا عده ای افراد برای تبلیغ محصول، یا با هم مکالمه می کنند یا ویژگی های محصول را توضیح می دهند و معمولا برای قشر خاصی ساخته نمی شوند و برای تمامی سنین مناسب هستند.از نمونه تیزر های رئال می توان به تبلیغات تلویزیونی روغن اویلا اشاره کرد که معمولا واقعیتی را در آشپزخانه یا خانواده ای را که دور هم جمع شده اند و غذا می خورند، نشان می دهد و بیشتر تمرکزش بر نشان دادن محصول است.

تیزر انیمیشن نوعی از تیزر گرافیکی است که توسط نرم افزارهای کامپیوتری در قالب انیمیشن ساخته می شود و شخصیت های داستان و فضا کاملا غیر واقعی و کارتونی هستند. این دسته از تیزر ها معمولا برای تبلیغ اسباب بازی یا در کل محصولاتی که با کودکان و نوجوانان در ارتباط است به کار می رود.

این نوع از تیزرها ترکیبی از دو نوع بالا می باشند، یعنی افراد حقیقی را با تصاویر انیمیشین ترکیب می کنند. این نوع از تیزر معمولا برای تبلیغ خوراکی یا محصولات آموزشی کودکان و نوجوانان به کار می رود. به عنوان مثال تبلیغات برند چی توز، بیشتر تمرکزش بر این نوع از تیزر است. نه از طریق اینفلوئنسرها منتشر می کنند و به خوبی دیده می شوند.

کاربرد تیزر تبلیغاتی

تیزر های تبلیغاتی برای موارد بسیاری به کار می روند. در زیر به برخی از متداول ترین محل های نمایش تیزر اشاره می کنیم:

  • استفاده برند ها از تیزر برای معرفی محصول جدید و یا بهبود محصولات قبل
  • پخش فیلم های تبلیغاتی در سینماها
  • پخش تیزر بین سریال ها
  • استفاده از تیزر در وب سایت کمپانی
  • استفاده در شرکت ها و جلسات کاری
  • استفاده در کنفرانس ها و مطبوعات
  • اکران تیزر در نمایشگاه ها
  • پخش فیلم تبلیغاتی در سالن های انتظار و استراحت سازمان
  • پخش فیلم در مانیتورهای تبلیغاتی سطح شهرها
  • استفاده در هتل ها و تالارها
  • استفاده در فیلم های آموزشی
  • استفاده در شبکه های اجتماعی
موشن گرافيك

مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی

ساخت تیزر تبلیغاتی مسئله ای نیست که بتوان آن را بدون حرفه و تخصص انجام داد و نباید انتظار ساخت تیزر تبلیغاتی رایگان را از آژانس های مربوطه داشت؛ چرا که مستلزم وقت بسیار و تجهیزات حرفه ای می باشد و باید ساخت آن را به متخصصین این حوزه سپرد. اما برای روشن تر شدن موضوع در ادامه روند کلی ساخت تیزر و نکات مهم در ساخت تیزر تبلیغاتی را توضیح خواهیم داد.

سناریو کلیپ تبلیغاتی

هدف اصلی هر تیزر، دادن پیامی هر چند ناقص و دنباله دار به بیننده است تا ذهن او را درگیر خودش کند. در این قسمت نیازی نیست به همه ویژگی های محصول بپردازید و از صفر تا صد آن را توضیح دهید. تیزر باید یک داستان کوتاه و دارای ابهام باشد؛ طوری که بیننده مایل باشد برای رفع ابهامش چند بار دیگر برگردد و تیزر را تماشا کند. اگر تیزر چنین ویژگی داشته باشد می توان گفت یک تیزر تبلیغاتی موفق ساخته اید.

ساخت و انتشار تیزر تبلیغاتی

بعد از مشخص شدن استوری لاین و ساخته شدن تیزر، نوبت به انتشار و یا به اصطلاح لانچ تیزر در رسانه های مورد نظر می رسد. قبل از اینکه پای شبکه های اجتماعی به میان بیاید، تلویزیون مهم ترین و بزرگ ترین پلتفرم پخش تیزرهای تبلیغاتی بود که البته هزینه زیادی را برای بیزینس ها می طلبید و کسب و کارهای کوچک توانایی پرداخت آن را نداشتند و معمولا فقط تبلیغ برند های قدرتمند دیده می شد.

بازار هدف و انواع تیزر

قدم بعدی این است که توجه کنید برای چه قشر یا گروهی دارید تبلیغ می کنید. محصول تان دقیقا نظر چه کسانی را قرار است جلب کند. بسته به نوع محصول نوع تیزر تبلیغاتی را نیز می توان مشخص کرد. همانطور که در بالا گفتیم معمولا افراد سنین پایین تر تیزر انیمیشن و افراد سنین بالاتر نوع رئال و سریالی تبلیغات را می پسندند. در این مورد با متخصص مربوطه مشورت کنید و بهترین نوع تیزر را برای ساخت انتخاب کنید.

طراحی سایت وب وایت

ممکن است شما بگویید که چه فایده ای دارد؟

باید بدانید که این تبلیغ به طور جالبی بر روی شما تأثیر خواهد گذاشت و به طور شگفت انگیزی پیام خود را به شما انتقال می دهد و شما در زمانی که به یک کتاب آموزشی نیاز پیدا کنید، ناخودآگاه اولین نامی که برای شما آشنا خواهد بود و شما به زبان میاورید همین نام می باشد.

10 نمونه جهانی تیزر تبلیغاتی

1. مرسدس بنز

در این تیزر به صورت اسرار آمیز و بدون دادن اطلاعات زیاد فقط کاربرد محصول نشان داده شده است.

2. آدیداس

در این تیزر که از نوع انیمیشن و گرافیکی است، محصول جدید آدیداس به نام اولترا بوست ultra boost معرفی شده و در عرض یک دقیقه مراحل ساخت کفش و برخی مزایای آن معرفی شده است.

3. نایک

در این تیزر گرافیکی نیز حین نشان دادن محصول جملاتی به صورت مبهم گفته می شود به طوری که بیننده به درستی متوجه آن نمی شود.

4. اپل واچ

در این تیزر کمپانی اپل بدون هیچ توضیحی از برخی زوایای سری 4 اپل واچ رونمایی می کند.

5. G Shock

 در این تیزر، تبلیغاتی مربوط به برند ساعت محبوب G Shock و از نوع انیمیشن است.

6. گلکسی واچ

در این تیزر تبلیغاتی رئال، ویژگی کالری سنجی  و قدم سنج گلکسی واچ به خوبی به نمایش گذاشته شده است.

7. بیسکوییت Oreo

این تیزر تبلیغاتی کمپانی بیسکوییت oreo است که برای کشور پاکستان تهیه شده و برای جلب توجه بچه ها از نوع تیزر رئال انیمیشن استفاده کرده است.

8. استارباکس

در تیزر تبلیغاتی برند استارباکس نحوه درست شدن محصول جدیدش نمایش داده شده است.

9. Lenovo

این تیزر نیز رئال انیمیشن است و خیلی ساده و بدون هیچ توضیحی کاربرد تبلت های لنوو و سایز مناسب شان برای سفر را نشان داده است.

10. مک دونالد
و استار وارز

این تیزر تبلیغاتی با همکاری فیلم Star Wars و کمپانی مک دونالد تهیه شده و از نوع انیمیشن است.

شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره به صورت کاملاً رایگان و حرفه ای در این حوزه برای کسب و کار تان با شماره تماس 09304852006 و یا 03191010620 تماس حاصل فرمایید و یا به نشانی info@webwhite.ir ایمیل بزنید تا در کمترین زمان حداکثر 24 ساعت کارشناسان ما به شما مشاوره دهند.

10 نکته تيزر تبلیغاتی

بیننده امروزی بسیار باهوش و نکته سنج است و به محض دیدن محتوای تکراری و خسته کننده ی همیشگی از ادامه تماشا دست می کشد. یکی از مهم ترین ویژگی های یک تیزر تبلیغاتی خوب داشتن ایده جدید و ناب است.

شاید فکر کنید افراد اگر از چیزی کامل سر در نیاورند کلافه شوند. اما برخی مواقع این خلاف واقع است و اضافه کردن کمی ابهام و رمز و راز به تیزر باعث می شود بیننده ذهنش مشغول شود و دنبال وقایع بعدی باشد. یا حتی ویدیو را چندین بار ببیند تا بلکه نکته ای را از آن در آورد. هدف کلی تیزر تبلیغاتی جلب توجه مخاطب است به طوری که خودش هم متوجه نشود. داستان را طوری نشان دهید که نیمه تمام بماند. یا تیزر هایتان را به صورت سریالی تهیه کنید و به صورت مرحله ای آن را منتشر کنید. وقتی توانستید با گنجاندن ابهام حس کنجکاوی مخاطب را بر انگیزانید، وقت آن است که کمی اطلاعات را در تیزر بگنجانید البته نه همه ی اطلاعات را. شک ایجاد کنید مثلا یک نشانه کوچک را رونمایی کنید یا مثلا از مخاطب بخواهید حدس بزند که محصول چه می تواند باشد. در واقع مخاطب را جوری درگیر کنید که کنجکاو شود ببیند بعد از این چه پیش خواهد آمد. در یک کلام غیر قابل پیش بینی باشید.

تفاوت تیزر با بقیه انواع تبلیغات در این است که خصوصیات محصول به راحتی در اختیار مخاطب قرار نمی گیرد. به جای اینکه بر نشان دادن خود محصول اصلی تمرکز کنید، توجه تان را بر مخاطب معطوف کنید. این محصولی که شما عرضه کرده اید چه کاری برای مخاطب انجام می دهد؟ ویژگی های اصلی و بولد محصول چیست؟ چه چیزی به تازگی به آن اضافه شده؟ چه کاربردی دارد؟ سعی کنید فضایی را با محصول تصویر سازی کنید که مخاطب بعدا با محصول قرار است انجام دهد.

تمام هدف معرفی یا به اصطلاح لانچ محصول این است که به میزان هر چه بیشتر توجه افراد را جلب کند. برای کسب و کارهای نوپایی که بودجه های آن چنانی برای تبلیغات ندارند شاید تبلیغات تلویزیونی کمی سنگین به نظر بیاید. خوشبختانه امروزه به اندازه کافی مدیاها و شبکه های اجتماعی با میزان بالای مخاطب وجود دارند و بهترین پلتفرم برای انتشار تیزر های تبلیغاتی به شمار می آیند. فیسبوک، توییتر و اینستاگرام این ها همگی برای کمپین تیزر تبلیغاتی شما پر مخاطب و مناسب هستند.

در نکته قبل گفتیم که منتشر کردن تیزر در شبکه های اجتماعی ضروری است. اما از چه طریقی؟ اگر شما یک تیزر ویدیویی عالی هم تهیه کرده باشید اما صفحه اینستاگرام تان فقط 200 فالوئر داشته باشد آیا تمام هزینه ای که کرده اید فقط برای 200 نفر بوده؟ طبیعتا اینجا بحث اینفلئونسر مارکتینگ مطرح می شود. اینفلوئنسر ها افراد تاثیرگذار در شبکه های اجتماعی هستند که تعداد زیادی فالوئر دارند. با مقداری هزینه می توانید با آن ها قرار داد ببندید تا تیزرتان را در صفحه شان قرار بدهند و تعداد بیشتری تبلیغات شما را ببینند.

قبل از انتشار تیزر از شمارش معکوس استفاده کنید. قابلیت تقریبا جدیدی که اینستاگرام هم در استوری هایش از آن استفاده کرده است و می توانید از آن بهره ببرید.

استفاده از شمارش معکوس دو مزیت دارد:

  • هیجان رونمایی از محصول را بالا می برد
  • مانند یک یاد آور عمل می کند و مخاطب را از زمان دقیق آگاه می کند

هدف ما در مرحله تیزر تبلیغاتی این است که مدام بدون آنکه از اصل محصول یا ویژگی های آن صحبت کنیم ذهن مخاطب را راجع به محصول بیدار نگه داریم.

وقتی پای سوال و معما به میان می آید مردم در جواب دادن به آن با هم رقابت می کنند و همین باعث بازار گرمی محصول شما می شود. اگر امکانش را دارید به ازای جواب های درست قرعه کشی کنید و از محصولی که قرار است معرفی کنید برای برندگان جایزه در نظر بگیرید. این کار هم باعث بالا رفتن اینگیجمنت ریت شما در شبکه های اجتماعی می شود و هم مخاطب را به محصول مشتاق تر می کند.

طبیعتا هر کسب و کاری بسته به بودجه اش رسانه مورد نظر برای پخش تیزر تبلیغاتی اش را انتخاب می کند. اگر کسب و کار بزرگی هستید و بودجه تبلیغاتی بالایی در نظر گرفته اید پخش تیزر را از رسانه های مختلف انجام دهید. از پخش در تلویزیون گرفته تا بیلبورد های شهری و بین شهری تا شبکه های اجتماعی و حتی پادکست برندتان.

از نظر علمی ثابت شده است که محدوده زمان توجه افراد طی 8.5 ثانیه شکل می گیرد. به این معنا که مخاطب تا حدود 8 ثانیه ویدیو شما را تماشا می کند و اگر در این زمان نتوانست نظرش را جلب کند از آن گذر می کند. نکته حائز اهمیت این جاست که شما 8 ثانیه فرصت دارید تا توجه کاربر را جلب کنید یا او را به ادامه تماشای تیزر ترغیب کنید پس سعی کنید نکات جالب و نشانه ی کلیدی تان را در همان 8 ثانیه اول بگنجانید و طفره رفتن را کنار بگذارید.

همانطور که در ابتدای متن نیز توضیح دادیم درست است که معمول ترین نوع تیزر تبلیغاتی در قالب ویدیو است اما تیزر انواع دیگری مانند عکس و ایمیل و … نیز می تواند باشد. غیر از ساخت ویدیو برای معرفی محصول تان عکس های مکملی را نیز برای آن تهیه کنید و آن را منتشر کنید. طبیعتا دیدن چند مدل تیزر مختلف مخاطب را کنجکاوتر می کند تا اینکه همه جا فقط یک ویدیوی مشابه را ببینید.

هر کسب و کاری برای معرفی محصولش، نیازمند تبلیغات است. اما تبلیغات نیز استراتژی های مخصوص به خودش را دارد و فقط با ساخت یک ویدیو تبلیغاتی و انتشار آن بدون استراتژی، نمی توان انتظار نتیجه بخشی تبلیغات را داشت. در واقع هر برندی نیازمند آن است که ذهن مشتری را از قبل برای محصول آماده کند و در او هیجان به خرید ایجاد کند. تیزر تبلیغاتی یکی از روش های ایجاد هیجان در مشتری است که هم نام برند را در ذهن او نهادینه می کند و هم منجر به فروش بیشتر محصول می شود.

تیزر تبلیغاتی را از ما بخواهید

سفارش خدمات سئو..