هدف گذاری smart

لیلی شهبازی پرسیده شد1 هفته قبل

سلام میشه راجب مراحل هدف گذاری اسمارت توضیح بدین؟

1 پاسخ‌ها
وب وایت عضو سایت پاسخ داده شد1 هفته قبل

دوست خوبم سلام. گام های هدف گذاری اسمارت رو در زیر مرور می کنیم:

گام اول : هدف را روی کاغذ خلاصه کنید

گام اول در هدف گذاری نت برداری است. یک صفحه کاغذ بردارید و چیز هایی که به ذهن تان می رسد روی آن یادداشت کنید. اگر احساس ابهام می کنید نترسید این حسی است که ممکن است به بسیاری از افراد در ابتدای راه دست بدهد. حتی اگر افکارتان شلخته است هر چیزی به ذهنتان آمد را بنویسید.

گام دوم : هدف را دسته بندی کنید

معمولا هدف هایی که صاحبین کسب و کار دیجیتال به دنبال آن هستند حول سه مسئله می گردد :

بازدیدکنندگان بیشتر

نرخ تبدیل بازدید کننده به لید بیشتر

نرخ تبدیل لید به مشتری بیشتر

اگر هدفتان جزو سه مورد بالا باشد یکی را انتخاب کنید و اگر هم هدفتان چیز دیگری است سعی کنید واضح و مشخص و با دوری از کلی گرایی، منفرد باشد.

گام سوم : مشخص کردن ارزش هدف

حالا که هدفتان را دسته بندی و مشخص کردید زمان آن می رسد که یک ارزش و رقم منطقی برای آن قرار دهید. این مرحله تقریبا یکی از سخت ترین مراحل است چرا که خیلی ها نمی دانند باید دقیقا از کجا شروع کنند. مثلا فرض کنید هدفتان این است که ترافیک بیشتری را به لید تبدیل کنید و به طور میانگین ماهانه 10000 بازدید کننده دارید و با نرخ تبدیل فعلی تان که 0.06% است تعداد لید های شما به عدد 6 می رسد.

گام چهارم : مشخص کردن مهلت زمانی هدف

فراموش نکنید تا وقتی که برای هدفتان مهلت زمانی دقیقی مشخص نکرده باشید در حد یک آرزو باقی می ماند. حداقل زمانی را که رسیدن به هدف نیاز دارد در نظر بگیرید و با یک برنامه ریزی جامع و منطقی در راستای آن پیش بروید. این کار کمک می کند تا هر روز مکلف و مقید باشید که حتما تا آن روز خاص کارتان را پیش ببرید.

گام پنجم : به زمان تعیین شده تعهد داشته باشید

طبیعی است که همه ما انتظار نتایج بزرگ و کوتاه مدت را داریم. اما باید این نکته را به یاد داشته باشید که فقط با تلاش منظم و مداوم است که نتایج بزرگ به دست می آید و تحمل این فشارها به تجربه کردن لحظه ی شیرین رسیدن به هدف می ارزد.

گام ششم : موانع همیشه وجود دارند و ناگزیر به رفع آن ها هستید

همیشه در خلال کارها موانع و مشکلات غیر منتظره ای پیش می آیند که ما را از مسیر دور می کنند. باید آگاه باشید که این چالش ها همیشه وجود دارند و جزء جدایی ناپذیری از مسیر هستند. در این گونه موارد باید پلن و برنامه های دیگری داشته باشید تا جایگزین کنید و با ارائه راه حل های خلاقانه از پس مشکلات برآیید. در برنامه ای که می نویسید موانع احتمالی و چالش هایی که به ذهنتان می رسد هم قید کنید و روش حل کردنشان را هم بنویسید. در این صورت با آمادگی بیشتری به استقبال سختی های رسیدن به هدف خواهید رفت.

[کل: 0 میانگین: 0]
این نوشته در ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.
پشتيباني سايت در اصفهان

به مشاوره نياز داريد؟

پس از تکمیل و ارسال فرم ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس خواهیم گرفت.

09304852006