محتوای تکراری

سارا پرسیده شد2 سال قبل

سلام لطفا راجب محتوای تکراری توضیح میدین؟

1 پاسخ‌ها
وب وایت عضو سایت پاسخ داده شد2 سال قبل

دوست عزیزم سلام.
محتوای تکراری (duplicate content) محتوایی است که در چندین URL در وب موجود است. از آن جا که بیش از یک URL محتوای یکسانی را نشان می دهد، موتور های جستجو نمی دانند کدام URL را در نتایج جستجو لیست کنند. بنابراین ممکن است هر دو URL را پایین تر قرار داده و سایر صفحات وب را ترجیح دهند.
بیایید این موضوع را با یک مثال توضیح دهیم. محتوای تکراری را می توان در یک دو راهی که علائم جاده در دو جهت مختلف برای یک مقصد قرار دارند تشبیه کرد: کدام جاده را انتخاب کنید؟ برای بدتر کردن وضعیت، مقصد نهایی نیز کمی متفاوت است. به عنوان یک خواننده، میخواهید محتوایی که برای مشاهده آن آمده اید، مشکلی نداشته باشد، اما یک موتور جستجو باید کدام صفحه را انتخاب کند تا در نتایج جستجو به شما نشان داده شود، البته، موتور جست و جو نمی خواهد همان مطالب را دو بار نشان دهد.
بیایید بگوییم مقاله شما در مورد ‘کلمه کلیدی x’ هم در [http://www.example.com/keyword-x/](http://www.example.com/keyword-x/) و هم در [http://www.example.com/article-category/keyword-x/](http://www.example.com/article-category/keyword-x/) ظاهر می شود. این وضعیت در بسیاری از سیستم های مدرن مدیریت محتوا اتفاق می افتد. سپس بیایید بگوییم مقاله شما توسط چندین وبلاگ نویس انتخاب شده است و برخی از آنها به URL اول پیوند دارند، در حالی که برخی دیگر به آدرس دوم پیوند دارند. این زمانی است که مشکل موتور جستجو ماهیت واقعی خود را نشان می دهد: این مشکل شماست . محتوای تکراری مشکل شماست زیرا این پیوندها هر دو URL های مختلفی را تبلیغ می کنند. اگر همه آن ها به یک URL متصل باشند، شانس شما برای رتبه بندی برای “کلمه کلیدی x” بیشتر خواهد بود.
محتوای تکراری
دلایل محتوای تکراری
ده ها دلیل برای محتوای تکراری وجود دارد. اکثر آن ها فنی هستند: خیلی اوقات اتفاق نمی افتد که یک انسان تصمیم بگیرد محتوای مشابه را در دو مکان مختلف قرار دهد بدون اینکه مشخص کند کدام یک از مطالب اصلی است. البته مگر اینکه پستی را شبیه سازی کرده و آن را به طور تصادفی منتشر کرده باشید. اما در غیر این صورت، از نظر بیشتر ما غیر طبیعی است.
دلایل فنی زیادی وجود دارد و بیشتر به این دلیل اتفاق می افتد که توسعه دهندگان وردپرس مانند مرورگر یا حتی کاربر به این مورد فکر نمی کنند، چه برسد به ربات های موتور های جستجو – آن ها مانند یک برنامه نویس فکر می کنند.

[کل: 0 میانگین: 0]
این نوشته در ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.
دريافت مشاوره رايگان

به مشاوره نياز داريد؟

پس از تکمیل و ارسال فرم ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس خواهیم گرفت.

09130077913