در حدی که گاهی ترجیح میدهند آن را نه به عنوان زیرمجموعهی دیجیتال مارکتینگ، بلکه به عنوان یک شاخهی مستقل از بازاریابی مطرح کنند تا بر اهمیت و جایگاه آن، به اندازهی کافی تأکید شود.
کسانی هم مثل توربان در کتاب تجارت الکترونیک خود بازاریابی موبایلی را زیرمجموعه تجارت موبایلی (Mobile Commerce یا M-Commerce) در نظر میگیرند تا به این شکل، اهمیت موبایل و بازاریابی موبایلی، در میان سایر ابزارهای بازاریابی دیجیتال کمرنگ نشود.
تنظیم فهرستی از ویژگیهای ارزشمند موبایل برای بازاریابی و تبلیغات و ارتباط با مخاطب، چندان دشوار نیست و هر یک از ما، ظرف چند دقیقه میتوانیم فهرست بلندی از مزایای آن را ارائه کنیم. با این حال، تأکید فهرستوار بر تعدادی از این ویژگیها میتواند مفید باشد:
شخصی است: موبایل یکی از شخصیترین وسایل ماست و کمتر کسی حاضر است موبایل خود را با فرد دیگری به اشتراک بگذارد. اغراق نیست اگر بگوییم موبایل، ادامهی دست و مغز ماست و از این منظر، دسترسی به موبایل، دسترسی مستقیم به مشتری در نزدیکترین لایهی قابل تصور است.
اغلب همراه ماست: موبایل معمولاً همراه ما و روشن و متصل به اینترنت است. صفحهی نمایش موبایل، یکی از نخستین چیزهایی است که پس از بیدار شدن میبینیم و نیز بسیاری از ما، در واپسین ساعات شب، در شرایطی که چشممان به صفحهی موبایل دوخته شده است، به خواب فرو میرویم.
در موبایل، امکان پرداخت لحظهای وجود دارد: بنابراین اگر مخاطب به تصمیم خرید قانع شود، میتواند همان لحظه این تصمیم را عملی کند.
موبایل در دسترسترین منبع برای کسب سریع اطلاعات است: حتی کسانی که استفاده از لپتاپ و کامپیوترهای شخصی را به موبایل ترجیح میدهند، در کوچه و خیابان و فروشگاهها و نیز در جلسات و مهمانیها، برای کسب سریع اطلاعات چارهای جز مراجعه به موبایل ندارند.
و …
لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید برای ارسال پاسخ