سوالات طراح گرافیک از مشتری

پرسش و پاسخدسته بندی: گرافیک و طراحیسوالات طراح گرافیک از مشتری
رویا پرسیده شد2 سال قبل

سلام من کار گرافیکی انجام میدم میشه بگید چه سوالاتی قبل از پروژه ها باید از کارفرما پرسیده بشه تا پروژه به بهترین نحو انجام شه؟؟

1 پاسخ‌ها
وب وایت عضو سایت پاسخ داده شد2 سال قبل

دوست خوبم سلام. پرسیدن 7سوال زیر از کارفرما میتونه خیلی به شما کمک کننده باشه:

1) انگیزه شما از سفارش طراحی چیست؟

اگر بتوانید انگیزه مشتریان از سفارش آن ها را بفهمید، می توانید پروژه را بهتر شروع کنید. اینگونه خواهید فهمید که مشتری دقیقا به دنبال چه چیزی است و چیزی را طراحی کنید که کارفرما از شما انتظار دارد.

2) برای دستیابی به چه چیزی تلاش می کنید؟

تعیین هدف قبل از انجام طراحی، باعث می شود روند انجام طراحی را بهتر پیش ببرید و در هر مرحله بدانید که تا چه حد از پروژه را پیش برده اید. این کار همچنین به پر کردن خلاهایی که در پروژه های شما پیش خواهد آمد کمک می کند.

3) انتظارات شما چیست؟

با پرسیدن این سوال به مشتری این احساس را می دهید که شما یک طراح حرفه ای هستید که زمان و منابع برای شما اهمیت دارد. اگر با مفهوم scope creep آشنایی داشته باشید خواهید دانست که دانستن انتظارات مشتری چقدر مهم است. مفهوم scope creep در تعریف ساده شامل بهینه ترین استفاده از زمان و هزینه می باشد.

آگاهی از برند مشتری

سوالات مرتبط با برند در شروع پروژه های طراحی

اگر مشتری شما دارای یک برند باشد، آگاهی از آن می تواند شما را به عمق خواسته های مشتری فرو ببرد. بسیاری از ایده ها و احساسات مشتریان را می توان از مطالعه برند آن ها به دست آورد و این موضوع می تواند کمک زیادی در جهت انجام یک پروژه بهتر داشته باشد.

4) ماموریت (تکلیف) شما چیست؟

با این سوال می توانید ارزش های کسب و کار کارفرما را درک کنید. اینکه بدانید مشتری شما برای چه چیزی کار می کند به شما کمک می کند که به ارزش ها و اعتقادات وی احترام بگذارید. برخی پروژه ها ممکن است دارای زوایای سیاسی و یا فرهنگی باشند که دانستن آن برای شما حائز اهمیت خواهد بود.

5) نقاط قوت شما چیست؟

در پروژه خود، سعی کنید نقاط قوت کسب و کار مشتری را برجسته (هایلایت) کنید. همچنین می توانید از آن ها برای الهام بخشیدن به ایده های خود استفاده کنید.

6) برترین رقبای شما چه کسانی هستند؟

در کسب و کار کارفرمای خود پرسه بزنید. ممکن است عناصر و یا استراتژی هایی را پیدا کنید که در طی انجام پروژه برای شما مفید باشد. همچنین باید به دنبال راهکارهایی برای متمایز کردن کسب و کار مشتری خود نسبت به رقبای آن باشد.

7) تجربه های مثبت و منفی شما چه بوده اند؟

از کارفرما بخواهید تجربه های بازاریابی و برندینگ گذشته ی خود را برای شما بازگو کند. در میان تجربه های مثبت و منفی او می توانید نکات مهمی را در جهت مسیر پیشرفت پروژه جدید به دست آورید.

[کل: 0 میانگین: 0]
این نوشته در ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.
دريافت مشاوره رايگان

به مشاوره نياز داريد؟

پس از تکمیل و ارسال فرم ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس خواهیم گرفت.

09130077913